2016-03-09, 03:04
Medlem
BAB7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aktuellnutid
Och i sjukhussängen tycker jag mig se att hon ser romsk ut.

Hä???

Ta nu och drick din kvällsmjölk och gå och lägg dig, för det ska jag göra i alla fall.
Citera
2016-03-09, 04:17
Bannlyst
Hon såg inte så värst slagen ut heller så jag förstår att Fuxborg är skeptisk.
Citera
2016-03-09, 04:25
Medlem
Klossmongos avatar
När man får svår ångest kan man ju tappa känseln/domna av i olika kroppsdelar. Brukar själv domna av i händer och fötter, ibland kan även benen vika sig och kännas som spaghetti. Fast funktionsbortfallet i benen brukar ioförsig inte sitta i ett helt dygn, men rent initialt är det inte en konstig reaktion.

Benvikareffekten vid chock har väl varit känd i hundratals år, är väl därför man säger "Sätt dig ner, jag har något viktigt att berätta"

Det är förmodligen något psykosomatiskt, hon såg ju förövrigt förvånansvärt fräsch ut och verkade klar i kolan. Hon såg inte speciellt ångestfylld ut alls. Ja lite märkligt att benen inte har vaknat, men ingen konstig reaktion initialt. Testa att kittla henne lite under knävecken.
Citera
2016-03-09, 04:58
Medlem
Nja den här historien köper jag inte rakt av.
Citera
2016-03-09, 05:14
Medlem
sqrt25s avatar
Enligt Aftonbladet. så har det nu c:a ett dygn efter överfallet kommit in en anmälan om ett nytt överfall.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article22407494.ab
Citera
2016-03-09, 05:16
Medlem
Dirty.Harrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Det märkligaste är ändå att kompisen kom två minuter efter överfallet. Hen måste ha befunnit sig mycket nära brottsplatsen och sett eller hört det hela.

Det är inte särskilt märkligt. Jag känner till området väldigt väl. Det är bara några kvarter emellan gymet där kompisen befann sig och platsen där Sophie blev misshandlad. Det är fullt möjligt att springa den korta sträckan på 2 minuter. Inget komplicerat alls.

Det finns dock vissa saker som gör mig något fundersam och som många andra också har tagit upp. En grej är att ingen verkar ha sett något av händelsen Varken misshandeln eller hur hon eventuellt har blivit jagad. Alltså vid den aktuella tidpunkten är det alltid folk i rörelse vid brottsplatsen. Vid hamntorget finns det en parkering med plats för en del bilar. Och runt omkring ligger det flera byggnader med bostäder och företag, dvs butiker och kontor. Att inte någon varken har sett eller hört något alls är för mig en gåta
Citera
2016-03-09, 05:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nykroppa
Nja den här historien köper jag inte rakt av.
Nej det gör inte jag heller. Och alla inom rättsväsendet är mycket frågande till det här händelseförloppet. Det är något som inte stämmer här. Det fattas en hel del information här. Men det kommer nog att klarna ganska snart skulle jag tro...
Citera
2016-03-09, 05:52
Medlem
Kan de ha tagit fel person och att det var menat vara någon släktings dotter de fått uppdrag att döda pga hederskodex, levt för lösslappt det vanliga muslimtugget
Citera
2016-03-09, 06:38
Medlem
joxarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StationOdenplan
Det är censurerat innan lunch.
Ta skärmdump nu medan du kan

Enl polisen har hon sagt"...att det var tre män i 25-årsåldern med utländskt utseende med markerad skäggstubb och stora svarta jackor".
Om hon misstänkte något med bilen bilen och satte fart att springa så borde hon ha hunnit sprungit den korta sträckan innan männen fick tag i henne.De skulle ju först stanna bilen,sedan ta sig ur de och därefter börja springa efter.....Hmmm.....
Citera
2016-03-09, 06:57
Medlem
Det hela luktar sharia-patrol tycker jag. Om det var oprovocerat dvs.
Citera
2016-03-09, 07:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av abidazz
Vi är ett folk. Alla lika alla olika.

Äter du upp dina ord om gm är svensk?

T.o.m Aftonbladet har ju bekräftat att gärningsmännen INTE är svenska, jag förstår att som tandlös neger med dyslexi är det svårt att läsa tidningen och efter ett par år på SFI går det antagligen inte bättre pga genetiskt handikapp.
Och nej vi är INTE ett folk alla som bor i Sverige!
Citera
2016-03-09, 07:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sqrt25
Enligt Aftonbladet. så har det nu c:a ett dygn efter överfallet kommit in en anmälan om ett nytt överfall.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article22407494.ab

Jamen dåså, då var ju detta klarlagt. Sophie gjorde för mycket motstånd när de skulle våldta/förgripa sig på henne. Uttalandet "Gör inget motstånd för det kommer du att få ångra" som citeras i GP antyder ju även det att det var det som hände.

Nu gäller det att hitta gärningsmännen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in