• 1
  • 2
2016-03-09, 02:18
Medlem
Hejsan.

Kommer göra en lång historia kort och gå rakt på sak.

Har semi-regelbundet beställt cannabis online från diverse länder i Europa, men idag hände något som fick hjärtat att ramla ner i magen...
Istället för att hitta ett roligt brev så hittade jag ett lite mindre rolig brev.
Brevet jag fått är från Tullverket och i det står det klart och tydligt att min 'vara 'har blivit beslagtagen och att om jag inte hör av mig till dem inom 4 veckor för att lämna en redogörelse så kommer min vara att förverkas.

Lite mer information om vilka lagar som säger att de får öppna brev finns även osv.osv.

Bör även tillägga att det jag beställt är från ett annat land inom EU, men alltså inte Sverige.

Vad kommer tullen göra om jag inte kontaktar dem? Kommer de bara förstöra gräset och sedan släppa mig eller gör de någon form av polisanmälan? Vill helt enkelt veta om jag borde förvänta mig snuten bakom dörren som kommer in och drar en husis...
Tips på hur jag kommer ur denna situation är också uppskattat. Borde jag ringa och blåneka t.ex? För den tanken har slagit mig.
Citera
2016-03-09, 02:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mmikal
Hejsan.

Har semi-regelbundet beställt cannabis online från diverse länder i Europa, men idag hände något som fick hjärtat att ramla ner i magen...
Istället för att hitta ett roligt brev så hittade jag ett lite mindre rolig brev.
Brevet jag fått är från Tullverket och i det står det klart och tydligt att min 'vara 'har blivit beslagtagen och att om jag inte hör av mig till dem inom 4 veckor för att lämna en redogörelse så kommer min vara att förverkas.

Lite mer information om vilka lagar som säger att de får öppna brev finns även osv.osv.

Bör även tillägga att det jag beställt är från ett annat land inom EU, men alltså inte Sverige.

Vad kommer tullen göra om jag inte kontaktar dem? Kommer de bara förstöra gräset och sedan släppa mig eller gör de någon form av polisanmälan? Vill helt enkelt veta om jag borde förvänta mig snuten bakom dörren som kommer in och drar en husis...
Tips på hur jag kommer ur denna situation är också uppskattat. Borde jag ringa och blåneka t.ex? För den tanken har slagit mig.

Du menar att du beställer knark som verkligen har en avsändaradress på brevet? Förhoppningsvis inte. Det enda du behöver göra är att inte höra av dig, skulle dem höra av sig, neka till all kännedom och "tullen" kan inte göra ett skit och kommer inte besvära dig. Men du hör inte av dig och inte kommer dem komma och jaga dig. Det är lugnt.

Finns massa trådar om tullbeslag och följande hjärtproblem, lär dig att söka
Citera
2016-03-09, 02:36
Medlem
Amarantis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E1
Du menar att du beställer knark som verkligen har en avsändaradress på brevet?
Narkotikahandel via post funkar inte riktigt så som du tänker dig.

TS, du har inget att oroa dig över. Bevisbördan ligger inte hos dig att påvisa din oskuld. En vän till mig råkade ut för samma sak och sket i att ringa till tullverket. Någon månad senare ringde de till min vän och bad han komma på förhör vilket han gjorde. Han blånekade allt på förhöret och två år senare har han inte hört något från dom.
Jag hade nog ringt och nekat. Fatta dig kort, gör det inte komplicerat och tänk inte för mycket. I bästa fall är ett enda samtal allt som du måste stå ut med. Du kan ändå bli kallad på förhör dock så var förberedd på att du kan få frågor om du misstänker om någon annan kanske har beställt, om någon har nyckel till din brevlåda, om du "känner igen" substansen i fotografierna dom kommer visa dej osv osv. Spela dum helt enkelt.
Citera
2016-03-09, 02:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amaranti

TS, du har inget att oroa dig över. Bevisbördan ligger inte hos dig att påvisa din oskuld. En vän till mig råkade ut för samma sak och sket i att ringa till tullverket. Någon månad senare ringde de till min vän och bad han komma på förhör vilket han gjorde. Han blånekade allt på förhöret och två år senare har han inte hört något från dom.
Jag hade nog ringt och nekat. Fatta dig kort, gör det inte komplicerat och tänk inte för mycket. I bästa fall är ett enda samtal allt som du måste stå ut med. Du kan ändå bli kallad på förhör dock så var förberedd på att du kan få frågor om du misstänker om någon annan kanske har beställt, om någon har nyckel till din brevlåda, om du "känner igen" substansen i fotografierna dom kommer visa dej osv osv. Spela dum helt enkelt.

Vad beställde din kompis?? Personligen haft två leveranser med tabletter som fastnat i tullen, de skickade brev som jag sket i och inte fan hörde dem av sig. Så då blir jag ju nyfiken på vilka mängder du pratar om
Citera
2016-03-09, 03:09
Medlem
Jag har varit med om samma sak.

Släng pappret och hör inte av dig. Dom kommer förmodligen ringa om dom får tag på dig och sen får du gå på förhör hos polisen.
Där nekar du bara, är artig och spelar så ovetande om droger som möjligt.

Handlar det om sådana mängder att dom kan misstänka försäljning så se till att du är ren i några månader för då kan det komma en husrannsakan.

Blir det ingen husis så får du hem ett papper där det står att utredningen är nedlagd efter några veckor/månader.

Det var flera år sedan så jag kommer inte ihåg exakt hur långt tid det tog men det var minst 1½ år mellan tullpappret och förhöret för mig så det kan ta ett jävla tag att få skiten överstökat om du har otur.
Citera
2016-03-09, 06:44
Medlem
Vilket land beställde du ifrån?
Citera
2016-03-09, 07:01
Medlem
Cannamupps avatar
Citat:
Hejsan.

Beroende på b.la mängden gräs och vem du är så händer 1 av 2 saker.

1) Det blir precis som det står i brevet. Ditt gräs förverkas. Inget mer med det.
Varken från polis eller tullen.

2) Polisen eller tullkrim tar över och du har husis eller span som väntar.

Troligast är nog första alternativet eftersom dom redan gjort dig uppmärksam på beslaget.
Gör absolut inga fler ordrar utomlands då tullen kan ha rödflaggat din adress och försändelser från utlandet i ditt namn KAN få en extra titt på sig i framtiden.
Tacka fan om du kommer undan nu och gör inga fler idiotdrag.

Gräs är det absolut dummaste du kan smuggla per post numera om du inte har en grymt säkerhetsmedveten avsändare..
Citera
2016-03-09, 09:53
Medlem
ia015s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cannamupp
Beroende på b.la mängden gräs och vem du är så händer 1 av 2 saker.

1) Det blir precis som det står i brevet. Ditt gräs förverkas. Inget mer med det.
Varken från polis eller tullen.

2) Polisen eller tullkrim tar över och du har husis eller span som väntar.

Troligast är nog första alternativet eftersom dom redan gjort dig uppmärksam på beslaget.
Gör absolut inga fler ordrar utomlands då tullen kan ha rödflaggat din adress och försändelser från utlandet i ditt namn KAN få en extra titt på sig i framtiden.
Tacka fan om du kommer undan nu och gör inga fler idiotdrag.

Gräs är det absolut dummaste du kan smuggla per post numera om du inte har en grymt säkerhetsmedveten avsändare..

Detta är just varför jag slutade beställa från utlandet. Har själv fått ett sådant tullbrev och ja, hör inte av dig, det är totalt onödigt om du vet vad den beslagtagna varan är.
Citera
2016-03-09, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mrreekt
Vilket land beställde du ifrån?

Tjeckien.
Citera
2016-03-09, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amaranti

Tanken om att neka allt har som sagt defenitivt slagit mig. Men om polisen skulle få för sig att kolla mina konton vad fan säger man då ?

Om någon undrar så är det 8 gram som beställts så det är inga stora mängder..
Citera
2016-03-09, 10:47
Medlem
Citat:
Tanken om att neka allt har som sagt defenitivt slagit mig. Men om polisen skulle få för sig att kolla mina konton vad fan säger man då ?

Om någon undrar så är det 8 gram som beställts så det är inga stora mängder..

Och ja, jag var jävligt dum som köpte btc i mitt namn. Jag vet.
Citera
2016-03-09, 10:59
Medlem
Amarantis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E1
Vad beställde din kompis?? Personligen haft två leveranser med tabletter som fastnat i tullen, de skickade brev som jag sket i och inte fan hörde dem av sig. Så då blir jag ju nyfiken på vilka mängder du pratar om
Han beställde nästan 20 gram MDMA
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in