Citat:
Ursprungligen postat av
mmikal
Hejsan.
Kommer göra en lång historia kort och gå rakt på sak.
Har semi-regelbundet beställt cannabis online från diverse länder i Europa, men idag hände något som fick hjärtat att ramla ner i magen...
Istället för att hitta ett roligt brev så hittade jag ett lite mindre rolig brev.
Brevet jag fått är från Tullverket och i det står det klart och tydligt att min 'vara 'har blivit beslagtagen och att om jag inte hör av mig till dem inom 4 veckor för att lämna en redogörelse så kommer min vara att förverkas.
Lite mer information om vilka lagar som säger att de får öppna brev finns även osv.osv.
Bör även tillägga att det jag beställt är från ett annat land inom EU, men alltså inte Sverige.
Vad kommer tullen göra om jag inte kontaktar dem? Kommer de bara förstöra gräset och sedan släppa mig eller gör de någon form av polisanmälan? Vill helt enkelt veta om jag borde förvänta mig snuten bakom dörren som kommer in och drar en husis...
Tips på hur jag kommer ur denna situation är också uppskattat. Borde jag ringa och blåneka t.ex? För den tanken har slagit mig.
Beroende på b.la mängden gräs och vem du är så händer 1 av 2 saker.
1) Det blir precis som det står i brevet. Ditt gräs förverkas. Inget mer med det.
Varken från polis eller tullen.
2) Polisen eller tullkrim tar över och du har husis eller span som väntar.
Troligast är nog första alternativet eftersom dom redan gjort dig uppmärksam på beslaget.
Gör absolut inga fler ordrar utomlands då tullen kan ha rödflaggat din adress och försändelser från utlandet i ditt namn KAN få en extra titt på sig i framtiden.
Tacka fan om du kommer undan nu och gör inga fler idiotdrag.
Gräs är det absolut dummaste du kan smuggla per post numera om du inte har en grymt säkerhetsmedveten avsändare..