2016-03-08, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pisseman
Men snälla nån, ge er. Efter att jag råkat ut för en grov misshandel får många år sedan så kunde även jag vara rätt så glad dagen efter. Kraftiga skador gör inte så ont så länge man inte rör i området och har smärtstillande...

Det som talar för att du har rätt är väl att om man utgår ifrån att läkaren kunnat konstatera att flickan har reflexer i benen så borde denna nyhet nu vara bortplockad från media men det är den inte och det lär varit ett bra tag sedan det testades. Får man väl utgå ifrån att hon inte hade några reflexer. Så någon sanning borde där finnas bakom det hela även om publiciteten med bild, facebook, semesterbilder och allt är ett ytterst märkligt beteende i det här sammanhanget tycker jag.
Citera
Medlem
Zilvios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pushallin
Försäkringsbedrägeri?
Ja inte mer otroligt än något annat.
Efter att ha sett intervjun där hon inte ser särskilt märkt ut öht och framför allt inte låter som någon som utsatts för grov misshandel dagen innan tycker jag det mest troliga är att det är en helt uppdiktad historia. En sak som grumlar bilden är ju morsans agerande för det talar ju snarast för att det är familjerelaterat.

Man undrar om hon "utsatts" och "råkat ut" för mycket tidigare.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matthew_Hopkins
Känns lite vågat att fejka att man saknar känsel i benen. Inte så svårt att genomskåda kan man tycka.

Mjoo det är det enda som kan vara konstigt för annars får man skadestånd ifall man bara blivit misshandlad, hade en kompis som fick ett par slag en gång i ansiktet och han fick drygt 25k för något som knappast var en sak ens men han polisanmälde det och hade dokumentation på ett blåmärke och sen efter ett par månader fick han pengarna.
Citera
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matthew_Hopkins
Känns lite vågat att fejka att man saknar känsel i benen. Inte så svårt att genomskåda kan man tycka.

Citat:
Ursprungligen postat av Sibboratorn
Inte en chans att man kan fejka det dom sticker nålar i benen på henne och testar
Ingen kommer att, utan att hon är beredd, sätta en glödgad tändare mot vaden på henne. Man trycker och frågar. "Känner du det här?.
Citera
2016-03-08, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sibboratorn
Inte en chans att man kan fejka det dom sticker nålar i benen på henne och testar

Nej, det borde ju vara svårt att fejka. Men det är väl folk som lyckats med sånt tidigare om jag inte missminner mig.
Citera
2016-03-08, 22:24
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Utländsk familj, då får hela släkten komma.

Hon verkar nästan glad på filmen o inte särskilt medtagen..men vad vet jag..
Ja det hela är mycket suspekt, 1 dygn efter det inträffat, dottern enligt utsago är förlamad och hon lägger ut dotters bild för hela Sverige att beskåda, sen låter hon inte närmsta berörd av situationen... En mer normal hantering av en förälder är väl att undvika press, be om "privacy", och för att sorgarbete (klart man sörjer även fast barnet inte avlidit)
Citera
2016-03-08, 22:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Ingen kommer att, utan att hon är beredd, sätta en glödgad tändare mot vaden på henne. Man trycker och frågar. "Känner du det här?.

ja då kan man ju fejka såklart men jag lovar dig läkaren har fler metoder efter det mer smärtsamma
Citera
2016-03-08, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pushallin
Försäkringsbedrägeri?
Vad skulle det vara för försäkring i så fall? Jag tänkte mer på bekräftelsebehov. Det är inte lätt växa upp där det finns ett syskon som har särskilda behov. Man kanske känner sig osedd och vill få uppmärksamhet. Nu spekulerar jag ändå, vilket jag inte ville göra med hänsyn till flickans föräldrar. Jag tror inte att de har någonting med detta att göra. De tror på sin dotter och vill stötta henne. Det kan också vara så att de inte vet så mycket om hennes liv utanför hemmet. Det är vanligt att till synes välanpassade tonåringar lyckas dölja saker från föräldrarna även i hem där det inte finns flera barn eller annat som tar föräldrarnas uppmärksamhet.
Citera
2016-03-08, 22:28
Medlem
arakas avatar
Verkar inte finnas några vittnen fastän det var på öppen gata, hmmm.
Försäkringsbedrägeri? Om inte vad skulle motivet vara om nu inte det hela är ett beställningsjobb från en tidigare pojkvän eller liknande. Hur som helst, vi får nog reda på sanningen förr eller senare.
Citera
2016-03-08, 22:28
Medlem
Spoketcaspers avatar
Får en flashback när jag hör om det här. Hände precis samma sak för mig för några år sen när jag och en polare skulle gå till en nattöppen mack 2-3 på natten. Då tvärnitar det en bil precis framför oss och utflygande kommer 3 grabbar i 20 år åldern och slår både mig och polaren med basebollträ. Polaren åkte på en tredje gradens hjärnskakning och kom inte ens ihåg vad som hade inträffat. Mitt ena öga vart igensvullet i 2 veckor och flera blåmärken både på kroppen och ansiktet. Varken mobil eller något vart stulet heller. Eftersom varken jag eller min kompis har några fiender så kunde jag ganska snabbt konstatera att det här är ett helt vanligt kvällsnöje för en del grottmänniskor.

med det jag ville säga med det här är att det finns sjuka människor som inte behöver ha ett motiv för att halvt slå ihjäl en person som för dom är helt okänd.
Citera
2016-03-08, 22:29
Medlem
biomachinerys avatar
Grov misshandel, innebär det att BO har livshotande skador eller vad betyder det?
Just oprovocerad misshandel av en lite tjej är så jäkla konstig. Hatar dessa människor kvinnor?
Även uppkäftiga 16-åringar borde klara sig från detta, dom fattar ju inte bättre.

Ts, nej. jag tycker inte att det är tryggare nu än någonsin. Kanske tvärt om.
Citera
2016-03-08, 22:35
Medlem
kakburks avatar
Det är väl inte den här misshandelsleken som har blivit populär bland negrer i USA och som går ut på att hoppa på och misshandla ett slumpvis utvalt offer?
Vet inte vad det kallas för men det har fått stor utbredning i negerkretsar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in