2016-03-08, 22:12
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Men varför skulle hon ha hittat på detta? Jag tänka mig olika anledningar men vill inte spekulera just nu. Vi får vänta och se om utredningen leder någon vart. Men jag tycker att det är konstigt att hon lyckades ringa sin kompis som kom till brottplatsen ett par minuter efter överfallet. Då måste kompisen ha varit väldigt nära hela tiden.
Om det stämmer att mamman jobbar med att ta hand om lillasystern kan det handla om att hon också vill bli "sedd" eller att hon skulle bli en ny "klient" i familjefirman...
Citera
2016-03-08, 22:12
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Men varför skulle hon ha hittat på detta? Jag tänka mig olika anledningar men vill inte spekulera just nu. Vi får vänta och se om utredningen leder någon vart. Men jag tycker att det är konstigt att hon lyckades ringa sin kompis som kom till brottplatsen ett par minuter efter överfallet. Då måste kompisen ha varit väldigt nära hela tiden.

Från artikelns så förstod jag det som att kompisen var bara några hundra meter bort. Vid ett gym? Antagligen därför hon ringde kompisen genast.
Citera
2016-03-08, 22:13
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Hon väntade ju bara en bit bort från platsen, de skulle mötas på NW...
Citera
2016-03-08, 22:14
Medlem
Skedde en grov misshandel i Onsala mitt på dagen för ca två veckor sedan, en man som kom in på vårdcentralen i Onsala centrum som blivit misshandlad av okända GM, tydligen helt oprovocerat. någon som vet mer och ev samband?
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Om det stämmer att mamman jobbar med att ta hand om lillasystern kan det handla om att hon också vill bli "sedd" eller att hon skulle bli en ny "klient" i familjefirman...

Jag tänker också lite så nu att hon vill bli sedd och omtyckt och skrämma mamma och sedan tror hon att folk skall tycka synd om henne. Hon hamnar i rampljuset liksom
Citera
Avstängd
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pushallin
Försäkringsbedrägeri?

olycksfalls- och livförsäkring känner jag till men vilken försäkring täcker sånt här? det brukar väl snarare bli brottsofferfonden om ingen åker fast eller om den som åker fast inte har pengar
Citera
2016-03-08, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet

Precis vad jag tänkte.

Efter att ha läst en del del av inläggen i tråden (dock inte alla) så slog mig följande:

Föräldrarna har en assistansbolag för att kunna hjälpa flickans lillasyster. Om storasyster skulle bli "förlamad" så har man fixat ytterligare en kund. Är det ett tänkbart scenario att hela historien är fejk för att man ska kunna "bevisa" att också äldsta dottern är i behov av assistanshjälp efter en brutal misshandel? Nu vet jag inte hur man fejkar förlamning, men det kanske finns olika sätt att lyckas med detta.
Citera
2016-03-08, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chyoli
Precis vad jag tänkte.

Efter att ha läst en del del av inläggen i tråden (dock inte alla) så slog mig följande:

Föräldrarna har en assistansbolag för att kunna hjälpa flickans lillasyster. Om storasyster skulle bli "förlamad" så har man fixat ytterligare en kund. Är det ett tänkbart scenario att hela historien är fejk för att man ska kunna "bevisa" att också äldsta dottern är i behov av assistanshjälp efter en brutal misshandel? Nu vet jag inte hur man fejkar förlamning, men det kanske finns olika sätt att lyckas med detta.

och ge upp fotbollen och kompisarna? Nej, glöm försäkrings och assistansteorin.
Citera
2016-03-08, 22:18
Medlem
Matthew_Hopkinss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pushallin
Försäkringsbedrägeri?

Känns lite vågat att fejka att man saknar känsel i benen. Inte så svårt att genomskåda kan man tycka.
Citera
2016-03-08, 22:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av chyoli
Precis vad jag tänkte.

Inte en chans att man kan fejka det dom sticker nålar i benen på henne och testar
Citera
2016-03-08, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
och ge upp fotbollen och kompisarna? Nej, glöm försäkrings och assistansteorin.

Sant. Det vore ett högt pris att betala för en ung och aktiv person att behöva låtsas vara förlamad. Tänkte inte på det.
Citera
2016-03-08, 22:20
Medlem
Stakeholders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matthew_Hopkins
Du förstår att det är hennes lillasyster det gäller och att företaget är gammalt? Det är inte så att det startat ett företag för Sophie nu i veckan.

Så nu har dom i värsta fall två döttrar som behöver vård? Låter ju överjävligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in