2016-03-08, 12:02
Medlem
Frappants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RickHunter
Vänta nu... Så Stenkvist som 2014 ställde upp med alternativ riksdagslista mot partistyrelsen är med i expofalangen numera och därmed även Per Carlberg?

Jajamen, Stenkvist är köpt med hjälp av riksdagsplats. Det var därför han stoppade Kasselstrand i Stockholms län. Standard A1 MK-agerande. Per Carlberg däremot inte.

Citat:
David Lång som tillsamans med Björn Söder och Mikael Jansson reserverat sig mot flertalet av PS beslut är även HAN med i expofalangen?

Det är av 0 och intet värde det här med att reservera sig, för det sker i det fördolda, PS-beslut publiceras bara med avseende på innehåll, reservationer hit eller dit måste man vara insider för att veta om. Det enda som gör nytta är offentliga uttalanden om den egna ståndpunkten, utanför alla hemliga protokoll - men då är man förstås ett personärende dagen efter och utesluten inom en vecka, så jag förstår på ett sätt att det inte blir av.

Citat:
Det är förövrigt helt idiotiskt att ha med "adjungerad ledamot" i sitt förslag. Söder om någon är infiltratör , skånemaffian vill ju helst att de båda Stockholmsdistrikten skall försvinna. Detta liknar skrämmande mycket när de ville få med "URSTOCKHOLMAREN" Ekeroth förra vändan.
Två saker till er Hahneister
-Stavkolla
-Ring kliniken

Du har helt missförstått detta med att Söder skulle vara infiltratör, han är numera djupt ångerfull över att ha varit med om att skapa detta okontrollerbara Karlssonsteins monster, vars närmaste internpolitiska projekt nu är att förorena Stockholms Stad med sina orker ur Ungsvenskarna. Han är med på ett hörn för att stötta och för att visa att alla i PS inte är likadana, även om jag kan hålla med om det inte är någon genomtänkt idé med adjungerade ledamöter.
Två saker till er karlssonister:
-Stäng av strömmen till monstergeneratorn
-Ta era piller
Citera
2016-03-08, 12:06
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Vänta nu... Så Stenkvist som 2014 ställde upp med alternativ riksdagslista mot partistyrelsen är med i expofalangen numera och därmed även Per Carlberg?

David Lång som tillsamans med Björn Söder och Mikael Jansson reserverat sig mot flertalet av PS beslut är även HAN med i expofalangen?

Det är förövrigt helt idiotiskt att ha med "adjungerad ledamot" i sitt förslag. Söder om någon är infiltratör , skånemaffian vill ju helst att de båda Stockholmsdistrikten skall försvinna. Detta liknar skrämmande mycket när de ville få med "URSTOCKHOLMAREN" Ekeroth förra vändan.
Två saker till er Hahneister
-Stavkolla
-Ring kliniken

Stenvkist är inte med i expofalangen. Det är inte så många som är, men det är samtidigt den enda tillåtna. Stenkvist som person sammanfattas nog relativt bra av, som du tar upp, att han ställde upp på den alternativa riksdagslistan kombinerat med årsmötet i Stockholms län 2015. En intressant tråd där du själv skrev många bra inlägg. Jag väljer att citera:

Citat:
Ursprungligen postat av Joakim.Larsson
Jag var mötesordförande vid det här mötet, och som sådan har jag försökt avhålla mig från offentliga spekulationer. Nu kan jag väl avslöja att jag gjorde bedömningen i förväg att Kasselstrand hade goda möjligheter att bli invald i SD Stockholms läns styrelse, men det visade sig att jag hade fel. Röstsiffrorna var dock inte förkrossande till hans nackdel och jag vet att flera ledamöter dessutom lade ned sina röster. Jag tror att den avgående ordförandens (Robert Stenkvist) inlägg var det som avgjorde det hela. Han argumenterade mot att Kasselstrand skulle väljas in med motiveringen att han befarade att de stridigheter som pågått inom SDU och Stockholms stad skulle sprida sig till Stockholms läns distrikt. Jag fick uppfattningen att han vann gehör för den linjen.

Stenkvist, liksom många andra, är harmlös. Per Carlberg har jag tyvärr ingen större koll på så kan inte uttala mig om honom.
Citera
2016-03-08, 12:28
Medlem
Frappants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlausStein
Stenkvist, liksom många andra, är harmlös.

Ja, som många andra bödelsdrängar är han harmlös mellan gångerna som bödeln svingar yxan. De gångerna har han först varit med och förberett och hjälpt till.

Citat:
Ursprungligen postat av KlausStein
Per Carlberg har jag tyvärr ingen större koll på så kan inte uttala mig om honom.

Hedersman och demokrat i hjärtat, ja, en kämpande demokrat.
Citera
2016-03-08, 12:55
Medlem
RickHunters avatar
Det jag inte köper är hur man kan ogilla Mattias Karlssons metoder men tolerera Kasselstrand. De är exakt samma typ av människa med enorma egon som helst skulle prata om sig själva i tredje person. De ogillar varandra för de är likadana.

Vilken falang tillhör William Hahnes mamma Monica Tedestam? Hon sköter ju sig knappast som en exemplarisk "hederskvinna" och politiker?

Får hon passera gå automatiskt?
Citera
2016-03-08, 14:07
Medlem
Frappants avatar
Citat:
Det jag inte köper är hur man kan ogilla Mattias Karlssons metoder men tolerera Kasselstrand. De är exakt samma typ av människa med enorma egon som helst skulle prata om sig själva i tredje person. De ogillar varandra för de är likadana.

De är exakt samma typ av människa på det sättet att de har enorma egon och har ett obegränsat behov av självbespegling. Kasselstrand har däremot hedersbegrepp som är helt främmande för Mattias Karlsson, en person som helt saknar varje form av mänsklig egenskap. Kasselstrand skulle aldrig ha kommit på tanken att ägna sig åt några karlssonska svinerier under någon av de många utmaningar som Mattias Karlsson riktat mot honom.

Citat:
Vilken falang tillhör William Hahnes mamma Monica Tedestam? Hon sköter ju sig knappast som en exemplarisk "hederskvinna" och politiker?

Vad grundar du detta på, vad gör hon? Har aldrig hört talas om att hon skulle ha satt några spår.
Citera
2016-03-08, 15:27
Medlem
SionismensBeskydds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frappant
Jag hymlar inte om mitt starka intresse av att måla Mattias Karlsson i de färger som hans sanna karaktär gör behov av men jag är fortfarande (starkt missnöjd) medlem i Sverigedemokraterna i brist på något gångbart alternativ och till dig som inte förstått att Ungsvenskarna är orker och Satan Beelsebubs avföda sända för att plåga en redan plågad mänsklighet vilket det är otillräckligt att som i ditt fall bemöta med lite besvikelse så kan jag säga att min uppfattning stämmer till 100%.

Ungsvenskarna vilar på fast neofascistisk grund precis som Mattias Karlsson vill och har handplockat dem till. Brytningen med partiet skedde av entydigt neofascistiska skäl som Mattias Karlsson blivit beordrad till från husse på partitidningen Expo och sedan fyllde Mattias Karlsson Ungsvenskarna med handplockade rötägg vilket är precis partiledningens avsikt då detta syftar till att göra dem till ofarliga nollor och hantlangare till vanhedrande smutsjobb utan risk för att de skulle börja agera i enlighet med någon sorts egen tankeverksamhet desto mindre som en sådan just i deras fall på förhand kan uteslutas som varande en fysiologisk omöjlighet.

Jag är en redigt obehaglig figur och jag är 100% säker på min sak.

I övrigt kan jag rekommendera dig användandet av den läsningsunderlättande uppfinningen kommatecken vilket du redan i min ovanstående text liksom i dina egna alster kan konstatera ger en ökning av läsbarheten i texter av olika slag inbegripet dina egna något som beroende på respektive texters innehållsvärde kan ge upphov till fördelar av olika slag.

Trampade jag måhända på en öm tå? Är du kanske en av dom personer jag pratar om i mitt inlägg? det skulle inte förvåna mig, då den ena är fullfjädrad nazist precis som du själv.
Citera
2016-03-08, 16:14
Medlem
Frappants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SionismensBeskydd
Trampade jag måhända på en öm tå? Är du kanske en av dom personer jag pratar om i mitt inlägg? det skulle inte förvåna mig, då den ena är fullfjädrad nazist precis som du själv.

Nädå, jag är faktiskt sionist liksom du själv, medlem i Samfundet sedan ett 20-tal år, också det liksom du själv, antar jag.

Den som liknar en renodlad och ovanligt intolerant nazist är mest du själv. Fast du projicerar det på andra med din "sparka ut alla utom mig själv"-inställning. Men fråga din Führer Mattias Karlsson om hur allt ligger till, han vet nog, för han skriver på Motpol och umgås med pilkorsare. Se nedan t ex.

unvis.it/http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20664103.ab
Citera
2016-03-08, 17:55
Medlem
Att Björn Söder står kvar på listan när veckan är slut borde ge mycket låga odds.[/quote]

1-0 till NS.

https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=10156619607665254&id=7595 6395253
Senast redigerad av Pixlad 2016-03-08 kl. 18:22.
Citera
2016-03-08, 18:24
Medlem
Bagrations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pixlad
Att Björn Söder står kvar på listan när veckan är slut borde ge mycket låga odds.

1-0 till NS.

https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=10156619607665254&id=7595 6395253[/quote]

Från Facebook.

""På förekommen anledning vill jag förtydliga saker och ting inför SD Stockholms stads årsmöte. Jag har uppmärksammats på att det finns olika förslag till distriktsstyrelse och jag vill vara tydlig med att jag inte lägger mig i vilken styrelse som medlemmarna väljer. Det är upp till distriktets medlemmar att själva avgöra.
Jag fick tidigare en förfrågan om jag ville kandidera till distriktsstyrelsen men avböjde pga tidsskäl. Att ta på sig ett styrelseuppdrag innebär också ett betydande ansvar och att man har tid att engagera sig. Det har jag i dagsläget inte. Jag meddelade att jag förvisso kan bistå med den erfarenhet jag har av styrelsearbete under förutsättning att styrelsen anser det önskvärt och att tid finns.
Således, jag ingår inte i några förslag till styrelse.
BJÖRN SÖDER""
Citera
2016-03-08, 18:26
Medlem
Frappants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pixlad
Att Björn Söder står kvar på listan när veckan är slut borde ge mycket låga odds.

1-0 till NS.

https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=10156619607665254&id=7595 6395253[/quote]

Patetiskt alltihop, det här. Och tillika redigt oprofessionellt av valberedningen att svamla fram den här icke-kandidaturen.

Det får man konstatera. Objektivitet framför allt.
Citera
2016-03-08, 19:44
Medlem
RickHunters avatar
Citat:
De är exakt samma typ av människa på det sättet att de har enorma egon och har ett obegränsat behov av självbespegling. Kasselstrand har däremot hedersbegrepp som är helt främmande för Mattias Karlsson, en person som helt saknar varje form av mänsklig egenskap. Kasselstrand skulle aldrig ha kommit på tanken att ägna sig åt några karlssonska svinerier under någon av de många utmaningar som Mattias Karlsson riktat mot honom.

Vad grundar du detta på, vad gör hon? Har aldrig hört talas om att hon skulle ha satt några spår.

Ja att i sann Karlssonistisk anda plockar Monica ut Partistödet i egen ficka som "påslag" på sin fullmäktigelön.

Det är dolt men känt att alla pengar som går in i Monicas förening går tillslut in i hennes egen ficka, och det är den föreningen ganska unik med i Stockholmsområdet.
Citera
2016-03-08, 19:52
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Patetiskt alltihop, det här. Och tillika redigt oprofessionellt av valberedningen att svamla fram den här icke-kandidaturen.

Det Söders formuleringar säger oss är snarare att han tidigare har gått med på rollen som adjungerad styrelseledamot, man att han nu har fått kalla fötter när det hela hettat till, så han tvår s.a.s. sina händer.

Om han inte hade gått med på att vara adjungerad ledamot så skulle han ha skrivit det, men nu motsäger han inte det på en ena punkt. Istället är det han beskriver precis rollen av en adjungerad ledamot.

Nyheter av detta slag kommer ofta med fördröjning, så vi tolkade in ett ställningstagande från Söder som uppenbarligen inte fanns ens från början. Inte valberedningens fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in