2016-03-08, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
och nu var det tydligen kompisen som hjälpte henne komma på fötter.. dvs den kompisen som väntade vi gymmet några hundra meter därifrån. Historien blir bara rörigare och rörigare.
Hon ringde sin kompis som kom dit.
Citera
2016-03-08, 21:15
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tokconny
känsel e väl borta pga chocken eller nått? hon blev väl slagen i ansiktet?

Våld mot huvudet kan orsaka mycket. Även t.ex. förlust av känseln i benen.
Citera
2016-03-08, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Hon hade ringt efter kompisen enligt GPs artikel.

http://m.gp.se/nyheter/vastsverige/1.3017856-sophie-16-om-den-grova-misshandeln

Så hon låg på marken i många minuter svårt misshandlad på ett ställe där det passerar massor med folk utan att någon såg varken henne eller misshandeln. Ingen såg heller bilen som körde över gångbron och mot enkelriktat i rusningstrafik. Är f-n inget som stämmer..
Citera
2016-03-08, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av javeliner
Aftonbladet nämner absolut ingenting om Sophies signalement på gärningsmännen att de facto var invandrare/utlänningar/araber som låg bakom.

Får väl gå till Avpixlat som vanligt. Gillar inte att behöva läsa mellan raderna hela tiden.

Eller läsa polisens händelserapport:
https://polisen.se/Stockholms_lan/Aktuellt/Handelser/Halland/2016-03-07-1740-Misshandel-grov-Kungsbacka/?utm_source=twitterfeed&utm_medium=facebook
Citera
2016-03-08, 21:19
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av javeliner
Aftonbladet nämner absolut ingenting om Sophies signalement på gärningsmännen att de facto var invandrare/utlänningar/araber som låg bakom.

Får väl gå till Avpixlat som vanligt. Gillar inte att behöva läsa mellan raderna hela tiden.

Att msm utelämnar sådant är ju standard. Det var en av de främsta orsakerna till att jag i stort sett slutade läsa pk-media. Då måste man ändå läsa Flashback, fri nätmedia el.likn. efteråt för att få hela bilden. Lika bra då att gå till ocensurerad media direkt.
Citera
2016-03-08, 21:20
Medlem
Citat:
Så hon låg på marken i många minuter svårt misshandlad på ett ställe där det passerar massor med folk utan att någon såg varken henne eller misshandeln. Ingen såg heller bilen som körde över gångbron och mot enkelriktat i rusningstrafik. Är f-n inget som stämmer..
Ne, det här är nåt skumt.
Har bilen försökt köra över henne på västergatan? Så springer hon ner till hamntorget istället för in på snabba klipp? Tio pepe? Lindarns?
Och så har bilen backat ner dit mot trafik då?
Och allt detta utan att någon sett något? Och sen ska hon ligga där och vänta på sin kompis som var på gymmet (?) som springer till henne utan att någon ser henne innan dess?
Citera
2016-03-08, 21:20
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:

Jo, jag håller med om att hela historien verkar mysko. Det tyckte jag genast jag hörde om detta.
Citera
2016-03-08, 21:22
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Den här berättelsen har alltför många hål, den håller inte. Hon stiger av bussen och en bill rusar motorn, som i värsta filmen, och hon blir rädd och gömmer sig bakom ett hus, varpå tre personer kommer mot henne med orden: "Gör inget motstånd för det kommer du få ångra"(osannolik kommentar).

Hon misshandlas brutalt men kan ringa sin kompis (inte polis) och då blir hon förlamad.

Dagen efter pratar hon med media och hon har fortfarande en förlamning och känner sig: "chockad".

Schysst av morsan att låta hennes ansikte klä landets alla tidningar...

http://m.gp.se/nyheter/vastsverige/1.3017856-sophie-16-om-den-grova-misshandeln
Senast redigerad av intermittentexplosivitet 2016-03-08 kl. 21:27.
Citera
2016-03-08, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Feodor
Knappast ovanligt att motiv inte är känt bara ca 1 dygn efter händelsen.

Det är skillnad på att motiv är okända och att motiv inte finns. Om det verkligen är så att motiv inte finns kan vi inte veta säkert än, men enligt den enda version vi fått höra är det så.
Citera
2016-03-08, 21:23
Medlem
Zilvios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feodor
Ok. Mammans "dementi" känns ju helt befängd. Hon har knappast någon aning om motiv och gör en helt asburd tolkning av att polisen spekulerat i hedersmotiv.

Brottens karaktär tycker jag känns som att det måste röra sig om ett personligt motiv. Att jaga random tjej med bil och hoppa ur bilen och misshandla henne och dra därifrån känns ytterst osannolikt.

Hämnd för något känns troligt.
Instämmer. Hämnd låter sannolikt men morsans "dementi" är så jävla absurd att det nästan är svårt att inte tro att det är familjerelaterat. Vilken normalt funtad förälder skulle gå ut och dementera inblandning av misshandel av sitt barn på facebook?
Citera
2016-03-08, 21:27
Medlem
Citat:
och nu var det tydligen kompisen som hjälpte henne komma på fötter.. dvs den kompisen som väntade vi gymmet några hundra meter därifrån. Historien blir bara rörigare och rörigare.

Enligt GP-artikeln ringde hon sin kompis: http://m.gp.se/nyheter/vastsverige/1.3017856-sophie-16-om-den-grova-misshandeln

'Gör inget motstånd för det kommer du få ångra' ska en GM ha sagt...
Blir inte klok på det här, jag räknar dock kallt med att polisen kollar upp ev. (ex)pojkvänner å det grövsta just nu.
Stackars tjej, kanske förlamad av några idioter som tagit fel eller varit helt från vettet påtända, kanske kanske vet hon nåt hon inte vågar säga.
Jag hoppas innerligt känselbortfallet är temporärt eller att vården visar sin vassaste sida och reder ut det här ändå.
Citera
2016-03-08, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zilvio
Instämmer. Hämnd låter sannolikt men morsans "dementi" är så jävla absurd att det nästan är svårt att inte tro att det är familjerelaterat. Vilken normalt funtad förälder skulle gå ut och dementera inblandning av misshandel av sitt barn på facebook?
Nä jag börjar tro att morsan är inblandad i det på något sätt,rivaliserande assistansfirman tror jag på fortfarande,eller att morsan har haft en affär med någon släkting till dessa skäggbarn och gjort bort sig på något sätt.Det kanske kan förklara flickans arabiska negroida utseende.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in