2016-03-08, 21:06
Medlem
Oavsett om det är en invandrare eller nazist som står bakom det så kommer det förhoppningsvis fram tids nog,... och sen blir det fest!
Citera
2016-03-08, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zilvio
Ja minst sagt anmärkningsvärt. Helt spontant skulle jag gissa att det kanske inte alls handlar om okända GM. Visst finns det gott om psykfall och störda där ute men sannolikheten att som 16-åring bli attackerkad av 3 st okända personer på dagtid i ett samhälle måste vara extremt liten. Skulle gärna höra GW's reflektioner kring den oturen.

Man får verkligen hoppas det kommer fram förr eller senare hur sjutton det kunde bli sådan publicitet så snabbt efteråt ett så pass lindrigt brott ändå i sammanhanget(även om det är hemskt såklart för offret med familj, och som i värsta fall kan resultera i bestående fysiska nedsättningar).
Senast redigerad av PhantasyStar 2016-03-08 kl. 21:09.
Citera
2016-03-08, 21:08
Moderator
blomvattnares avatar
Ny artikel. Intervju med Sophie samt bilder från sjukhuset.
Obehagligt att hon fortfarande inte har någon känsel i benen.

Citat:
Det är par minuter efter överfallet som Sophie förstår att något är riktigt fel - hennes kompis försöker få henne att ställa sig upp. Men det går inte, känseln i benen hade försvunnit.
– Det kom inte med en gång, men min kompis ville att jag skulle resa mig och då kände jag att jag inte hade någon känsel, säger hon.
Hon fördes först till Varbergs sjukhus och sedan vidare till Sahlgrenska Universitetssjukhuset där hon nu vårdas.

Hur länge hon ska stanna kvar där vet hon inte.
– Det är nog så länge jag inte känner i något i benen. De har inte riktigt kommit fram till någonting. De har gjort en magnetröntgen som inte visat något negativt men jag känner fortfarande inte mina ben.

http://www.expressen.se/gt/sophie-om-overfallet-jag-vet-inte-varfor/
Citera
2016-03-08, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PhantasyStar
Man får verkligen hoppas det kommer fram förr eller senare hur sjutton det kunde bli sådan publicitet så snabbt efteråt ett så pass lindrigt brott ändå i sammanhanget(även om det är hemskt såklart för alla inblandade och i värsta fall kan bli bestående fysiska nedsättningar).

Den totala avsaknaden av motiv gör händelsen intressant.
Citera
2016-03-08, 21:11
Medlem
Zilvios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Ja, flickan har till 100% västeuropeiskt utseende på den bilden.
Fan, man skulle nästan kunna tro att det fortfarande fanns rasbiologi på skolschemat när man läser inlägg som ovanstående. Inte för att det spelar någon som helst roll vilket utseende BO har eller vilket som är hennes ursprung men att säga att hon har 100% västeuropeiskt utseende är löjeväckande.
Citera
2016-03-08, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Buse
Den stora frågan är enligt mig HUR FAN hamnade hon på hamntorget??

Läste någonstans att hon börjat springa då hon vart jagad av bilen. Då måste hon stött ihop med bilen vid stora torget/storgatan och rusat neråt skansen för att sedan svänga höger bort mot hamntorget.
Känns helt galet! Varför inte bara gå en på någon restaurang eller frisör som ligger längs storgatan Även om hamntorget är dött en mulen kväll i mars så passerar det ändå en del bilar där, och en misshandel bör inte kunna genomföras en längre tid utan att någon bör se något. Det ligger ju för böveln affärsverksamheter i byggnaderna runt hamntorget

och nu var det tydligen kompisen som hjälpte henne komma på fötter.. dvs den kompisen som väntade vi gymmet några hundra meter därifrån. Historien blir bara rörigare och rörigare.
Citera
2016-03-08, 21:13
Bannlyst
känsel e väl borta pga chocken eller nått? hon blev väl slagen i ansiktet?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Foolson
Från polisen skulle jag tro:
http://www.friatider.se/polisen-hjalp-overfall

Ok. Mammans "dementi" känns ju helt befängd. Hon har knappast någon aning om motiv och gör en helt asburd tolkning av att polisen spekulerat i hedersmotiv.

Brottens karaktär tycker jag känns som att det måste röra sig om ett personligt motiv. Att jaga random tjej med bil och hoppa ur bilen och misshandla henne och dra därifrån känns ytterst osannolikt.

Hämnd för något känns troligt.
Citera
Medlem
javeliners avatar
Aftonbladet nämner absolut ingenting om Sophies signalement på gärningsmännen att de facto var invandrare/utlänningar/araber som låg bakom.

Får väl gå till Avpixlat som vanligt. Gillar inte att behöva läsa mellan raderna hela tiden.
Citera
2016-03-08, 21:14
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
och nu var det tydligen kompisen som hjälpte henne komma på fötter.. dvs den kompisen som väntade vi gymmet några hundra meter därifrån. Historien blir bara rörigare och rörigare.

Hon hade ringt efter kompisen enligt GPs artikel.

http://m.gp.se/nyheter/vastsverige/1.3017856-sophie-16-om-den-grova-misshandeln
Citera
2016-03-08, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anzleon

Att tjejer trakasseras utan motiv för skojs skull både psykiskt och fysiskt sker ju dagligen i landet, men visst lite ovanligare kanske med tappad känsel och blåögon. Tro ändå inte denna misshandeln från början var tänkt som så mycket grövre än de i t.ex Östersund nyligen (om man utgår ifrån att det är flyktingbarn inblandade och det hänt som det skrivs), lär härstamma från samma grundtänk men att olyckliga tillfälligheter gjort så offret tappat känseln. Förövarna hade kunnat göra vad de ville om de ville menar jag.
Senast redigerad av PhantasyStar 2016-03-08 kl. 21:17.
Citera
2016-03-08, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anzleon

Knappast ovanligt att motiv inte är känt bara ca 1 dygn efter händelsen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in