2016-03-08, 20:55
Medlem
BAB7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cornelia92
Är det personen på bilden så är det näst intill omöjligt att uppnå det utseendet om det är en blandning med en utomeuropé. Typiskt nord/väst-europé. Ljus hy och mellanbrunt hår. Nu kanske det finns fler bilder (som jag inte har sett, facebook och så) men jag utgår från den bilden och profilbilden på twitter.

https://az316141.vo.msecnd.net/5154787.jpg

Ja, flickan har till 100% västeuropeiskt utseende på den bilden.
Citera
2016-03-08, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ROB
Hennes föräldrar driver Dirigo Assistans AB.

Kan de har någon koppling till asylboenden i Kungsbacka
?

Är det möjligen missnöjda asylanter som ger hämd på deras dotter?

Det skulle ju i så fall göra händelsen extraordinär, bara det faktum att föräldrarna har kopplingar till boenden med flyktingbarn och om media fått nys om att det ser ut som/eller finns betydande tendenser åt det hållet att flyktingbarn gjort det så skulle man kunna förstå anledningen lite mer till publiciteten.

Kan nog ligga något i det som gjort det blivit sån stor publicitet över det i sig hemska men i förhållande till mord mindre allvarliga brottet.
Senast redigerad av PhantasyStar 2016-03-08 kl. 21:05.
Citera
2016-03-08, 20:56
Medlem
Lifeisnows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joxarn
Ja DÄR kan det vara något.....
Tror jag inte..se mitt inlägg lite högre upp..
Citera
2016-03-08, 20:57
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av infidel
Hon är en andra generationens utomnordisk invandrare. Punkt slut. Vad du själv tycker spelar ingen roll, det är en ren definitionsfråga. Hon ser inte svensk ut om du kollar på hennes ansiktsboksbilder. Hon ser inte heller ut som en engelsk tjej eller som sin fars dotter. Jag undrar just om hennes farsa verkligen är hennes farsa, svenska kvinnor är ju som de är.

Jag misstänker att det var en flört med några spännande muskingar som gick överstyr när hon inte ville gå hela vägen till sex. En tjej kan inte cockteasa eller flörta med svartmuskingar eller negrer och räkna med att de snopna lommar iväg när hon slår om till kylig och inkasserar sin intjänande egoboost genom att dissa dem, våld är bara en form av upphetsande förspel för dessa paragoner av ogentlemannaskap. Kolla på våldtäkten på Fåfängan som inleddes med att en svartmusking knuffade BO baklänges så hon landade på rygg, sedan satte han sig på hennes bröstkorg och började mata slag mot hennes ansikte. Vad är det för slags människa som blir hård av något sådant? Och vad är det för slags tjej som försätter sig i en sådan situation?

Det räcker med att hon har snackat med dem eller bara tittat på dem för att de ska tro att hon har sagt ja till sex. Kvinnor har noll kontroll över sådana här män. Tur för henne att hon kom undan, det är många som inte kan säga samma sak. Efteråt så skäms hon för sin dumhet och säger att det kom helt oprovocerat ur tomma intet från några utlänningar som hon aldrig sett förut. Polisen har nog ganska goda aningar om vad som egentligen hänt men säger förstås ingenting.

På andra bilder som visats i tråden har hon ett väldigt europeiskt utseende. Alla flickor är inte lika sina fäder och alla söner inte lika sina mödrar. Ändå är de släkt med varandra. Ett av mina syskon är väldigt lik en morbror till oss och inte alls så lik vår far eller mor. Själv är jag inte alls lik min far, men väldigt lik min farmor.

Som jag ser det så så finns det tre troliga orsaker:

1) Gärningsmännen är helt okända för henne och de kände barack för att banka på en brud. Slumpen valde henne.
2) De känner inte henne, men något i hennes sätt mot dem triggar en aggressiv reaktion.
3) Hon kände minst en av gärningsmännen och det hela är nån slags hämndeaktion.

Hon kan ju så klart också ha hittat på vissa delar av sin story.
Senast redigerad av Mogna-Meloner 2016-03-08 kl. 21:53.
Citera
2016-03-08, 20:58
Avstängd
dacks avatar
Ja hon stoltserar ju med dubbla efternamn.
Citera
2016-03-08, 20:59
Medlem
http://m.gp.se/nyheter/vastsverige/1.3017856-sophie-16-om-den-grova-misshandeln
Citera
2016-03-08, 21:00
Medlem
Dr.Buses avatar
Den stora frågan är enligt mig HUR FAN hamnade hon på hamntorget??

Läste någonstans att hon börjat springa då hon vart jagad av bilen. Då måste hon stött ihop med bilen vid stora torget/storgatan och rusat neråt skansen för att sedan svänga höger bort mot hamntorget.
Känns helt galet! Varför inte bara gå en på någon restaurang eller frisör som ligger längs storgatan Även om hamntorget är dött en mulen kväll i mars så passerar det ändå en del bilar där, och en misshandel bör inte kunna genomföras en längre tid utan att någon bör se något. Det ligger ju för böveln affärsverksamheter i byggnaderna runt hamntorget
Citera
2016-03-08, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Borkason
http://www.expressen.se/gt/flicka-misshandlad-av-tre-man/

https://polisen.se/Stockholms_lan/Aktuellt/Handelser/Halland/2016-03-07-1740-Misshandel-grov-Kungsbacka/?utm_source=twitterfeed&utm_medium=facebook

Detta börjar kännas som vardagsmat i det nya Sverige.
Tycker ni fortfarande att Sverige känns tryggare än någonsin?
Kanske börjar bli läge för en nationell varning för tjejer att gå ut dygnet runt?
Jag tror att denna sommaren kommer öppna ögonen på väldigt många sömndruckna naiva svenskar..

När läste man eller ens hört att 3 svenska killar misshandlar en tonårs tjej så illa?
Citera
2016-03-08, 21:01
Medlem
Hur dök ryktet om hedersmotiv upp?
Citera
2016-03-08, 21:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Feodor

Hon har mörkt hår.
Citera
2016-03-08, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Feodor
Från polisen skulle jag tro:
http://www.friatider.se/polisen-hjalp-overfall
Citera
2016-03-08, 21:04
Medlem
Zilvios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhantasyStar
Det jag inte begriper här är hur en tjej som blivit misshandlad ett dygn senare finns med namn och bild på AB samt en intervju med mamman som låter om inte glad så väldigt uppåt och positiv i intervjun. Facebook röjda och semesterbilder ute på vift för hela Sverige. Jag begriper absolut ingenting.

Enda man kan tänka sig är väl att media fått nys om att det är något extraordinärt som ligger bakom, typ hatbrott Is kopplingar eller något annat extraordinärt.

Ja minst sagt anmärkningsvärt. Helt spontant skulle jag gissa att det kanske inte alls handlar om okända GM. Visst finns det gott om psykfall och störda där ute men sannolikheten att som 16-åring bli attackerkad av 3 st okända personer på dagtid i ett samhälle måste vara extremt liten. Skulle gärna höra GW's reflektioner kring den oturen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in