2016-03-08, 20:29
Medlem
Vi har haft flera oprovocerade attacker mot kvinnor helt utan motiv sedan 2015.. Ikea-morden, Lisa i Götene och det här överfallet. Det verkar inte finnas några klara motiv i några av fallen. Ekonomi, sex, droger, tystna vittne etc etc. Inget förutom män med något slags extrem misogyni-diagnos. Verkar vara något slags epidemi just nu.
Citera
2016-03-08, 20:34
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Finns det några liknande fall i området sedan tidigare? Vi vet att GMs är av utländsk härkomst och för förmodligen över 18 år då de kör bil, finns det mycket invandrare där i Kungsbacka? Vi kan nog tro att de varit i Kungsbacka förr så finns det någon från området som vet/hört om några stökiga invandrare som hänger där?
Citera
2016-03-08, 20:36
Medlem
Frågade hennes mamma hur det kommer sig att BO tagit sån konstig väg till gymmet, då hamntorget inte ligger på vägen. Fick då detta som svar, citat:
(Mitt namn) detaljer till hur allt gått till överlämnar jag till utredningen och jag lovar dig att hon blir utfrågad av polisen som såklart skall ha helhetsbilden. Som föräldrar har vi vårt fokus på att stötta så gått det går. ❤

Hade velat veta lite mer då jag tror på henne och lider med henne och familjen. Men tycker det är synd när det blir en ologisk berättelse. Precis som att något utelämnas, medvetet.
Frågade också om dotterns tillstånd och hon har inte fått tillbaka känseln i benen än. Hoppas verkligen hon gör ett fullt återhämtande!
Citera
2016-03-08, 20:37
Medlem
Lifeisnows avatar
Hypotes..
Det bor ganska många sk "ensamkommande män..eh,.baarn"..på Alleskolan som ligger ganska nära Hamntorget..de driver runt och raggar brudar och hon har säkert sagt något till dem, som tex nej jag vill inte och kanske lite till.., som inte passade deras värderingar och ger sig på henne..inte första gången och absolut inte sista gången..
Citera
2016-03-08, 20:41
Medlem
infidels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Jag vet inte om jag skulle kalla henne för invandrare. Hon är uppvuxen i Sverige. Mamman är svensk, pappan engelsman.

Hon är en andra generationens utomnordisk invandrare. Punkt slut. Vad du själv tycker spelar ingen roll, det är en ren definitionsfråga. Hon ser inte svensk ut om du kollar på hennes ansiktsboksbilder. Hon ser inte heller ut som en engelsk tjej eller som sin fars dotter. Jag undrar just om hennes farsa verkligen är hennes farsa, svenska kvinnor är ju som de är.

Jag misstänker att det var en flört med några spännande muskingar som gick överstyr när hon inte ville gå hela vägen till sex. En tjej kan inte cockteasa eller flörta med svartmuskingar eller negrer och räkna med att de snopna lommar iväg när hon slår om till kylig och inkasserar sin intjänande egoboost genom att dissa dem, våld är bara en form av upphetsande förspel för dessa paragoner av ogentlemannaskap. Kolla på våldtäkten på Fåfängan som inleddes med att en svartmusking knuffade BO baklänges så hon landade på rygg, sedan satte han sig på hennes bröstkorg och började mata slag mot hennes ansikte. Vad är det för slags människa som blir hård av något sådant? Och vad är det för slags tjej som försätter sig i en sådan situation?

Det räcker med att hon har snackat med dem eller bara tittat på dem för att de ska tro att hon har sagt ja till sex. Kvinnor har noll kontroll över sådana här män. Tur för henne att hon kom undan, det är många som inte kan säga samma sak. Efteråt så skäms hon för sin dumhet och säger att det kom helt oprovocerat ur tomma intet från några utlänningar som hon aldrig sett förut. Polisen har nog ganska goda aningar om vad som egentligen hänt men säger förstås ingenting.
Citera
2016-03-08, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lifeisnow
Jo..men jag har inte sett dem åka runt i silverfärgade bilar..isf stulna..

Vissa bilmärken utmärker sig vad det gäller silverfärgade bilar. Har sålts ganska många Mercedes C-klass genom åren. Röksilvermetallic tror jag färgen heter. Borde inte vara så svårt att luska ut vem som hyrt eller om en sådan bil norpats i närheten av Kungsbacka-södra Gbg.
Citera
2016-03-08, 20:42
Medlem
Hennes föräldrar driver Dirigo Assistans AB.

Kan de har någon koppling till asylboenden i Kungsbacka?

Är det möjligen missnöjda asylanter som ger hämd på deras dotter?
Citera
2016-03-08, 20:45
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lifeisnow
Hypotes..
Det bor ganska många sk "ensamkommande män..eh,.baarn"..på Alleskolan som ligger ganska nära Hamntorget..de driver runt och raggar brudar och hon har säkert sagt något till dem, som tex nej jag vill inte och kanske lite till.., som inte passade deras värderingar och ger sig på henne..inte första gången och absolut inte sista gången..

Förövarna hade en silverfärgad bil. Tror inte många "barn" har tillgång till en sån. Åtminstone måste en av dem vara myndig efter svenska mått och ha råd att köpa en bil.
Citera
2016-03-08, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Borkason
Vem :ar du åt?
Någon som har påstått att pappan är PK?

Jag skrev i ett tidigare inlägg att föräldrarnas PK-naivitet kunde vara ett skäl till att dottern inte skyddat sig på bästa sätt. Detta mot bakgrund av vad mamman skrivit på facebook.
Citera
2016-03-08, 20:48
Medlem
Lifeisnows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ROB

Nej..det har med familjen att göra..
http://www.gp.se/nyheter/halland/1.2126030-fick-indragen-assistans-tillbaka
Citera
2016-03-08, 20:50
Medlem
Lifeisnows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Förövarna hade en silverfärgad bil. Tror inte många "barn" har tillgång till en sån. Åtminstone måste en av dem vara myndig efter svenska mått och ha råd att köpa en bil.
Jag vet..men..de kanske har en kompis som fått PUT och hälsar på sina kusiner..
Citera
2016-03-08, 20:53
Medlem
joxarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ROB

Ja DÄR kan det vara något.....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in