2016-03-08, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Hur lyckades dom köra runt bilen runt halva stan och krångla sig fram till Hamntorget? Lär ta minst 7-8 minuter och på samma tid hinner tjejen absolut gå hela vägen till gymmet.

Du kan ju köra rakt in på torget från Varla-hållet efter bron. Sen tror jag inte skurkarna brydde sig om hurvida det va enkelriktat eller inte
Citera
2016-03-08, 18:11
Medlem
HWGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elac
Du kan ju köra rakt in på torget från Varla-hållet efter bron. Sen tror jag inte skurkarna brydde sig om hurvida det va enkelriktat eller inte
Du kommer inte fram längs Västergatan om du kör i fel riktning, det är i princip omöjligt åtminstonde om det skall ske hyfsat diskret....
Citera
2016-03-08, 18:17
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
folk är verkligen naiva som inte tror att våldsbrott kan ske utan raffinerade motiv

nu håller jag det förvisso för mer sannolikt att brushorna känt sig kränkta av flickans beteende, agerande, utseende eller svenskhet, men det är inte otänkbart att de bara ville "göra kaos på henne". såna här apor drar omkring i flock i snart nog varenda håla i sverige

Inte så säker på att din tes stämmer, lutar personligen mer åt att det handlar om att hon blivit förväxlad med någon annan person alternativt (och i min mening troligast) att hon, henne kille eller en manlig släkting är skyldiga fel personer pengar. Möjligtvis narkotikarelaterat i det sammanhanget.
Senast redigerad av DaEzz 2016-03-08 kl. 18:21.
Citera
2016-03-08, 18:22
Medlem
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BiggestSnoozer
Om man ska bli gripen i Sverige, så krävs det nästan att gärningsmän anmäler sig själva och allra helst att de kan tala svenska samt ha ett personnummer. Annars blir det för komplicerat för myndigheterna att hantera, och de föredrar att blunda för eller avskriva ärendena. Och för att någon ska hamna i finkan (där många hör hemma) så måste de nästan tjata till sig ett fängelsestraff eller ha en otroligt dålig advokat. Det svenska samhället bygger på hederlighet kombinerat med en otrolig naivitet och flathet. Våldtäkten och mordet på det svenska f.d. trygga folkhemmet har bara börjat.....
Glöm inte att våldsmännen antagligen är barn, med svenska mått mätt. De kan i så fall ö h t inte dömas för något brott, utan överlämnas till de social myndigheterna.
Tjejen är tydligen inte invandrare, men hon ser definitivt ut att komma från Mellanöstern. Om hon har någon koppling dit är risken stor att hon anses vara en "dålig flicka" av manliga muslimer, och att överfallet är en bestraffning för något. Ett "hedersbrott".
Media vill inte ha ryktesspridning, men genom att utelämna signalement lockar det ju självklart till spekulationer.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article22406283.ab
Citera
2016-03-08, 18:29
Medlem
HWGs avatar
Aftonhorans senaste notis: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article22406283.ab

Hur jag än anstränger mig så kan jag inte få ihop det, hur man skulle kunnat följa henne med bil från busshållplatsen till Hamntorget.... Verkar finnas mer i den här historien som inte kommit fram ännu.
Citera
2016-03-08, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HWG
Aftonhorans senaste notis: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article22406283.ab

Hur jag än anstränger mig så kan jag inte få ihop det, hur man skulle kunnat följa henne med bil från busshållplatsen till Hamntorget.... Verkar finnas mer i den här historien som inte kommit fram ännu.

säkert en invandrare som hängde med invandrare och sedan tackade hon nej till gruppsexet och de blev arga och misshandla henne- men hon vågar ej berätta om det.

spekulerar jag för vilt? kanske, men är min teori.
Citera
2016-03-08, 18:35
Medlem
Det här är min teori om vad som har hänt:

Flickan har blivit trakasserad och har missbedömt hotbilden. Istället för att omedelbart göra allt för att undvika gärningsmännen och alla former av kontakt har hon sagt något till dem, eller tittat mot dem på ett sätt som de uppfattat som otrevligt, och detta har varit tillräckligt för att väcka deras vrede.

De skyldiga är föräldrarna som till och med efter att deras dotter har blivit misshandlad tycker att det är viktigt att betona att förövarnas etnicitet är irrelevant i sammanhanget. Om man blir uppfostrad av sådana föräldrar har man ingen chans att agera korrekt därför att man tror att folk är folk. Dottern har fallit offer för föräldrarnas naivitet.

(Givetvis är förövarna än mer skyldiga än till exempel mamman men de har betett sig så omänskligt att det inte finns någon direkt anledning att diskutera det.)
Citera
2016-03-08, 18:35
Medlem
Zilvios avatar
Hoppas självklart att kräken åker fast man undrar vad som ligger bakom, för något lär det ju vara.
Hedersrelaterat? Någon i skolan som blivit förorättad och fått hjälp av bröder/släktingar att ge igen?
Citera
2016-03-08, 18:36
Medlem
-Babbarna som misshandlade tjejen hör till de extra fega IS-proselyter som inte ens vågar åka ner och bli bombade av ryssarna-man tar ut sin jihad genom att misshandla försvarslösa och leva på bidrag i Sverige.
Citera
2016-03-08, 18:37
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quezen
säkert en invandrare som hängde med invandrare och sedan tackade hon nej till gruppsexet och de blev arga och misshandla henne- men hon vågar ej berätta om det.

spekulerar jag för vilt? kanske, men är min teori.

Jag vet inte om jag skulle kalla henne för invandrare. Hon är uppvuxen i Sverige. Mamman är svensk, pappan engelsman.
Citera
2016-03-08, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OberynMartell
-Babbarna som misshandlade tjejen hör till de extra fega IS-proselyter som inte ens vågar åka ner och bli bombade av ryssarna-man tar ut sin jihad genom att misshandla försvarslösa och leva på bidrag i Sverige.

Mja, kan vara som anzelon skrev.

är faktiskt villig att köpa den teorin, dvs att hon gav en konstig blick åt invandrarna.

den blicken, som svenska kvinnor ger, kan leda till misshandel utomlands.

sett flertal kvinnor som vimlar med ögonen för småsaker, såsom att du inte hoppar undan på trottoaren när du möter dem osv.
Citera
2016-03-08, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Jag vet inte om jag skulle kalla henne för invandrare. Hon är uppvuxen i Sverige. Mamman är svensk, pappan engelsman.

okej. men om jag såg henne på stan, så hade jag gissat "arab" och bor väl ett par miljoner araber nu i england, pakistaner osv, så säkert det hon är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in