2016-03-08, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PhantasyStar
Det jag inte begriper här är hur en tjej som blivit misshandlad ett dygn senare finns med namn och bild på AB samt en intervju med mamman som låter om inte glad så väldigt uppåt och positiv i intervjun. Facebook röjda och semesterbilder ute på vift för hela Sverige. Jag begriper absolut ingenting.

Skickliga journalister som utnyttjar en godtrogen kvinna i chock.. har hänt förr och kommer hända igen.

Om man nu inte vill spekulera i att någon inblandad ljuger och vill flytta fokus från GM.. Kan ju faktiskt vara så att det är en ensam svensk GM men att BO ljuger ihop en story om tre svartmuskiga typer för att skydda sin misshandlande svenne-pojkvän. Skall inte helt uteslutas.
Citera
2016-03-08, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 5778
Du får väl googla om du inte fattar bättre själv!
Nä du geniet, du kom med ett påstående så nu får du förklara ditt påstående?
Citera
2016-03-08, 19:26
Bannlyst
Nu kom jag på varför hon blivit misshandlad Hon är en blatte knullare och har säkert legat runt i dom kretsarna då kan det smälla om hon nu snackat något skit efteråt.
Citera
2016-03-08, 19:26
Medlem
Danro80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foolson
Varför går familjen ut med bilder och namn i både Aftonbladet och Expressen? Det känns väldigt onödigt. Att de berättar sin historia förstår jag givetvis men varför tapetsera tidningarna med namn och bilder?

Mamman säger att det är viktigt för henne att det inte spekuleras utan att fakta kommer fram.
– Alla spekulationer tär psykiskt på hela familjen, säger hon och konstaterar:
– Det är spekulationerna som är det jobbigaste. För Sophies skull vore det bäst om alla upphörde med det.

Mycket besynnerligt uttalande, att inte ha någon känsel i benen efter att ha misshandlats av tre män torde vara avsevärt mycket mer påfrestande än att folk spekulerar i varför en grov misshandel av en ung tjej har skett och vilka som kan tänkas ha gjort det.

Jaja man ska inte döma folk som troligtvis är i chock och handlar därefter och media borde förstå det också och inte publicera namn och bild trots att familjen godkänner det. Det känns så fel.

Ja det är garanterat otroligt påfrestande att deras dotter ligger på sjukhus, och familjen är oroliga över hur allvarliga hennes skador är. Men om man försöker sätta sig in i situationen själv så skulle iaf jag tycka det var otroligt jobbigt att folk sitter och spekulerar i vad som har hänt, och huruvida hon skulle vara lösaktig och liknande. (Saker som jag inte tycker hon har förtjänat.) (Dock tyvärr är en ofrånkomlig produkt när man väljer att gå ut i media med bild och namn.)

Håller tummarna för att det löser sig för tjejen, och hoppas skräpet som gav sig på henne får vad dom förtjänar.
Senast redigerad av Danro80 2016-03-08 kl. 19:30.
Citera
2016-03-08, 19:28
Medlem
japanskbruds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Varför vill de straffa en svensk tjej (vita, europeiska icke-arabiska föräldrar) som inte har på sig burka? Du får gärna förklara. Ja, hon är inte arab. Bara läsa några inlägg bakåt. Pappa har klassiskt germanskt utseende och är från England, mamman är etnisk svensk.
hon kan säkert misstolkas som en invandrarbrud i mörkret. många invandrartäta förorter/områden har shariapoliser som patrullerar i bmw.
Eller är det någon tönt som ville sätta på henne som hon dissade.. hedern måste återupprättas .. farbröder/äldre bröder hämnas.
Citera
2016-03-08, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Finskpinne
Uppvuxen i Stockholm som man är, så skulle jag inte vara förvånad ifall Sophie misstogs för att komma ifrån Mellanöstern och att gärningsmännen var relativt nyanlända i Sverige som provocerades över att hon betedde sig "västerländskt" (dvs. gick klädd i västerländska kläder och utan manligt sällskap). Tyvärr finns det ju tjejer i Stockholmsförorter såsom Husby, Rinkeby och Tensta som får utstå glåpord och hot för att de beter sig som "svenska kvinnor" när de går utan slöja, etc.

Givetvis så vet inte vi på Flashback etniciteten på gärningsmännen eller deras eventuella relation till Sophie, men om det var okända män från Mellanöstern som oprovocerat attackerade henne, så bör ju föräldrarna inte avfärda motivspekulationerna på Flashback som enbart uttryck för rasism. Det är inte rasistiskt att påpeka att kvinnor med "utländskt" utseende riskerar att utsättas för glåpord eller våld av män som vuxit upp i patriarkala hederskulturer, när sådant faktiskt sker dagligen. I Sverige finns det sådan beröringsskräck när det gäller att tala om negativa aspekter av andra kulturer eller rasismen inom andra folkgrupper än svenskar. Man är hellre tolerant mot (vissa) invandrares intolerans än att bli kallad "rasist".

Jag tror du har rätt. Min teori som jag redogjort för tidigare i tråden är att Sophie först har blivit trakasserad och sedan har Sophie gjort någonting, förmodligen något mycket trivialt, som har provocerat gärningsmännen. Att hon ser utländsk ut har gjort att det har varit lättare för dem att bli arga på henne.
Citera
2016-03-08, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Foolson
Nä du geniet, du kom med ett påstående så nu får du förklara ditt påstående?

Sant!

https://polisen.se/Aktuellt/Nyheter/Orebro-lan/april-juni/Darfor-kan-signalement-vara-knapphandiga/
Citera
2016-03-08, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av japanskbrud
hon kan säkert misstolkas som en invandrarbrud i mörkret. många invandrartäta förorter/områden har shariapoliser som patrullerar i bmw.
Eller är det någon tönt som ville sätta på henne som hon dissade.. hedern måste återupprättas .. farbröder/äldre bröder hämnas.

Det var ljust i Kungsbacka kl 17.30 den 7 mars. Solnedgång 17.58.
Citera
2016-03-08, 19:31
Medlem
-Ni låter som Putte i Blåbärsskogen när ni spikulerar (!) . Ni ska veta att det finns extremt många i Sverige som hatar ett västerländskt levnadssätt och värderingar.
Citera
2016-03-08, 19:32
Medlem
MrAndress avatar
Om man tittar på bilden på Aftonbladet. Och mammans utspel så kan jag sätta en slant på att hon har haft ihop det med en babbe som hon sedan dissat och får betala för sin respektlöshet.

Dessa lättkränkta missfoster av nån form av mänsklig apa klarar inte detta. Så släkten måste återupprätta heder.

Just My two cent.......
Citera
2016-03-08, 19:33
Medlem
NirvanAs avatar
BOs pappa ska vara "engelsman" men jag antar att dom menar brittisk medborgare, han kan ju rimligtvis inte vara etnisk britt när mamman är så pass ljus. BO är ju väldigt mörk, således måste farsan vara av den svartmuskiga fenotypen... Så möjligt att motivet kan vara, som några spekulerat i, att hon misstagits för att vara muslim/arab och agerat västerländskt vilket har gjort GMs arga och gått till attack.
Citera
2016-03-08, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 5778
Sant!

https://polisen.se/Aktuellt/Nyheter/Orebro-lan/april-juni/Darfor-kan-signalement-vara-knapphandiga/

detta är ju skitsnack, när 3 afrikaner rånade skolbarn med kniv i stuvsta centrum så valde polis att inte gå ut med det- såg alla barn fel på utseendet?

mm tjenare, vilket jävla skitsnack.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in