Citat:
Ursprungligen postat av
Foolson
Varför går familjen ut med bilder och namn i både Aftonbladet och Expressen? Det känns väldigt onödigt. Att de berättar sin historia förstår jag givetvis men varför tapetsera tidningarna med namn och bilder?
Mamman säger att det är viktigt för henne att det inte spekuleras utan att fakta kommer fram.
– Alla spekulationer tär psykiskt på hela familjen, säger hon och konstaterar:
– Det är spekulationerna som är det jobbigaste. För Sophies skull vore det bäst om alla upphörde med det.
Mycket besynnerligt uttalande, att inte ha någon känsel i benen efter att ha misshandlats av tre män torde vara avsevärt mycket mer påfrestande än att folk spekulerar i varför en grov misshandel av en ung tjej har skett och vilka som kan tänkas ha gjort det.
Jaja man ska inte döma folk som troligtvis är i chock och handlar därefter och media borde förstå det också och inte publicera namn och bild trots att familjen godkänner det. Det känns så fel.
Ja det är garanterat otroligt påfrestande att deras dotter ligger på sjukhus, och familjen är oroliga över hur allvarliga hennes skador är. Men om man försöker sätta sig in i situationen själv så skulle iaf jag tycka det var otroligt jobbigt att folk sitter och spekulerar i vad som har hänt, och huruvida hon skulle vara lösaktig och liknande. (Saker som jag inte tycker hon har förtjänat.) (Dock tyvärr är en ofrånkomlig produkt när man väljer att gå ut i media med bild och namn.)
Håller tummarna för att det löser sig för tjejen, och hoppas skräpet som gav sig på henne får vad dom förtjänar.