Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-03-08, 16:57
Medlem
Förstår inte varför alla klagar på att Trump tappar lite här och där. Det han gjort hittills är historiskt det är därför folk som Bloomberg och mitt Romney är avundsjuka.
2016-03-08, 17:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Savoy

Du eller någon annan Trump-supporter får gärna förklara det fina i att riva upp Iran-dealen, sett till de övriga målen han strävar efter i Mellanöstern.

Trumpanzee hade nog svarat såhär:

It's a good thing to tear up the deal because it's good. We need a strong America. We need to make America great again. Right now we have very weak leaders. Very weak. We need strong leadership. We need strong leaders.

*stående ovation*
2016-03-08, 17:09
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Det som är intressant när man studerar den senaste pollen från Florida närmare är den lilla tabellen för Party Affiliation:

http://www.mynews13.com/content/news/cfnews13/news/article.html/content/news/articles/bn9/2016/3/7/exclusive_political__0.html#results

Citat:
Tabell: Party Affiliation
3 kolumner: Strong Rep., Republican, Ind. lean Rep.
Donald Trump 48% 43% 34%
Ted Cruz 19% 13% 17%
Marco Rubio 24% 22% 20%
John Kasich 6% 12% 14%

Jag har tidigare spekulerat att closed primaries skulle vara en nackdel för Trump. Men enligt den här tabellen hade jag i så fall fel, och Trump i själva verket vore den som tjänar mest på att Florida är closed. Och att den ende som tjänar på open primaries är Kasich.

Interesting...

Jag är dock fortfarande övertygad om att caucuses är till nackdel för Trump. Men bara 7% av de kvarvarande delegaterna går genom caucuses, så det är inget vidare bekymmer.
2016-03-08, 17:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Menved
Enligt Politico så är Cruz strategi nu att se till att Rubio förlorar Florida så att han drar sig ur. Cruz tror han kan vinna mot Trump i ett head-to-head race.
Först tyckte jag det lät vansinnigt men tänker man efter så är det rätt så logiskt. Cruz enda chans att bli nominerad att att få en majoritet av delegaterna, och enda chansen att få en majoritet är ett tvåmmanarace mot Trump.
http://www.politico.com/story/2016/03/florida-ted-cruz-marco-rubio-220409
baggebo, vad var det jag sa igår?
Cruz resonerar alltså EXAKT som jag.
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Ny Floridapoll:
Donald Trump 42%
Marco Rubio 22%
Ted Cruz 17%
John Kasich 10%
http://www.mynews13.com/content/news/cfnews13/news/article.html/content/news/articles/bn9/2016/3/7/exclusive_political__0.html#results

Ok då. Han kan vänta med milisfinansierandet till efter Florida.
Surveyed: 937 likely & actual GOP presidential primary voters
Margin of sampling error: ± 3.3%

Vad var det jag sa?
Juste! Outlier OU. I USA har av någon anledning väldigt små underlag för de flesta OU (inte den här dock), vilket gör att outliers dyker upp mycket oftare (än i Sverige t.ex.), dessutom med en stor amplitud. Och ja, caucasus är extra svåra att mäta, pga "sistaminutare".

Det enda jag oroar mig över är att Ttrump inte ökar över 50%, vilken han snart bör göra, om han nu vill vinna Hillary.
Citat:
Ursprungligen postat av kristofferG
ARNOLD tilltalar.
Jag som älskar Mr Terminator
2016-03-08, 17:16
Medlem
Citat:
Du får gärna tala ur skägget istället för att vara så arrogant du kan utan att egentligen säga något. Obamas Iran-politik är närmast genial och han håller långsamt men säkert på att avveckla ett skevt förhållande i USA:s MÖ-politik som har berott på ett alltför stort oljeberoende.

Du eller någon annan Trump-supporter får gärna förklara det fina i att riva upp Iran-dealen, sett till de övriga målen han strävar efter i Mellanöstern.

Ofta vill en svag avgående President sätta något litet avtryck i historien och för Obama blev det kanske Iran-överenskommelsen.
Trump har kritiserat den men har väl inte sagt att han ska riva upp den?
2016-03-08, 17:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
Det som är intressant när man studerar den senaste pollen från Florida närmare är den lilla tabellen för Party Affiliation:

Jag har tidigare spekulerat att closed primaries skulle vara en nackdel för Trump. Men enligt den här tabellen hade jag i så fall fel, och Trump i själva verket vore den som tjänar mest på att Florida är closed. Och att den ende som tjänar på open primaries är Kasich.

Interesting...

Jag är dock fortfarande övertygad om att caucuses är till nackdel för Trump. Men bara 7% av de kvarvarande delegaterna går genom caucuses, så det är inget vidare bekymmer.
???
Strong Rep., Republican, Ind. lean Rep. är alla (oftast) registrerade republikaner? Det är bara 5% som inte är Strong Rep., Republican, Ind. lean Rep.
Eller?
2016-03-08, 17:25
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lille.Stockholm
???
Strong Rep., Republican, Ind. lean Rep. är alla (oftast) registrerade republikaner? Det är bara 5% som inte är Strong Rep., Republican, Ind. lean Rep.
Eller?

Ju starkare man är republikan, desto mer röstar man på Trump
Ju mer mer lutar åt independent, desto mer röstar man på Kasich.

Det är ett mönster jag inte sett förut, och inte heller väntat mig. Mer datainsamling behövs förstås. Tills vidare är det en hypotes.
2016-03-08, 17:26
Bannlyst
Citat:
Du får gärna tala ur skägget istället för att vara så arrogant du kan utan att egentligen säga något. Obamas Iran-politik är närmast genial och han håller långsamt men säkert på att avveckla ett skevt förhållande i USA:s MÖ-politik som har berott på ett alltför stort oljeberoende..
Typ, han för första gången lyssnade på Ryssland, Kina etc?
Citat:
Att riva upp vore väldigt dåligt enligt mig, så jag hoppas att Trump bara vill ha bättre villkor.
Att han antyder på bättre relationer med Ryssland, tvinga Gulfstaterna betala/ta sitt ansvar är bara positivt?

Vad förutom eventuella rivningen av Iran-dealen tycker du är fel?
2016-03-08, 17:35
Medlem
Fox news rapporterade nyss att det blir taktik röstning ikväll. Så kasich kommer vara nära Trump i Michigan och Cruz kommer vara nära i Mississippi. Om Trump skulle bli president så får vi hoppas han öppnar ett amerikanskt gulag, och låter Romney och gänget arbeta sig till döds.
2016-03-08, 17:42
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lille.Stockholm
Jag som älskar Mr Terminator

Tja, man kan väl gilla Svejde i "Rid i natt" också utan att för den skull gilla Kjell Bergqvist...

Man kan ju t.o.m. gilla Kjell Bergqvist själv från före sekelskifte, utan att gilla honom idag.

Precis som man kan gilla Carl Bildt från före sekelskifte, utan att gilla honom idag.

osv...
2016-03-08, 17:48
Bannlyst
MAR. 2-6 Research America Inc. 600 LV

Kod:
TRUMP	RUBIO	CRUZ	 KASICH
32%	21%	22%	18%
http://www.chicagotribune.com/news/local/politics/ct-illinois-2016-republican-president-primary-trump-cruz-rubio-kasich-met-0308-20160307-story.html

Illinois är ganska stor och viktig (69 delegater)
15 delegater är "winner-takes-all" statewide, men resten är "Delegates indicate on the ballot what candidate they wish to be bound to or if they wish to be elected as unbound."
https://en.wikipedia.org/wiki/Republican_Party_presidential_primaries,_2016#Prim ary_schedule
Hm...

Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
Tja, man kan väl gilla Svejde i "Rid i natt" också utan att för den skull gilla Kjell Bergqvist...

Man kan ju t.o.m. gilla Kjell Bergqvist själv från före sekelskifte, utan att gilla honom idag.

Precis som man kan gilla Carl Bildt från före sekelskifte, utan att gilla honom idag.

osv...
Man får hoppas att Teminator sedan ställer sig bakom Trump och lär honom "hasta la vista, Hillary" innan de tillsammans skjuter henne i huvudet ©
Senast redigerad av Lille.Stockholm 2016-03-08 kl. 17:51.
2016-03-08, 17:53
Medlem
MrSkargards avatar
När stänger vallokalerna idag?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in