2016-03-08, 15:21
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Du har verkligen noll koll!
Vad menar du? Är hon inte svensk medborgare? Det tror jag inte på.
Citera
2016-03-08, 15:23
Medlem
Hur lyckades dom köra runt bilen runt halva stan och krångla sig fram till Hamntorget? Lär ta minst 7-8 minuter och på samma tid hinner tjejen absolut gå hela vägen till gymmet.
Citera
2016-03-08, 15:25
Medlem
HWGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axis.bold.as.love
Hon blev alltså förföljd av denna bil för att slutligen misshandlas grovt.
Det finns ju en möjlighet att hon åkt med i bilen, kanske frivilligt, och sedan blivit utslängd och misshandlad vid Hamntorget.
Citera
2016-03-08, 15:26
Medlem
ppp333s avatar
Hämnd å lillbrorsans vägnar? Nåt sånt?
http://www.friatider.se/polisen-hjalp-overfall
Citera
2016-03-08, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Axis.bold.as.love
Vad menar du? Är hon inte svensk medborgare? Det tror jag inte på.

Alla jordens folk är svenska medborgare om dom får in två fötter över den svenska gränsen.
Vad jag säger är att jag betvivlar att hon och hennes föräldrar är etniska svenskar.

En femtonårig tös blir inte plötsligt överfallen mitt i stan på eftermiddagen av tre män som rusar ur en bil och sedan drar, utan anledning.

Det finns självklart kontakter eller familjeband här.
Senast redigerad av Reda 2016-03-08 kl. 15:35.
Citera
2016-03-08, 15:31
Medlem
Slänger in några teorier:

1.) Tidigare konflikt.
Kanske i skolan eller på någon fritidsgård. Kusiner och brushor har skickats ut för att upprätta någon kränkt heder, även banala vardagshändelser kan kräva blodshämnd i vissa kulturer. Alternativteorin är att det finns koppling till föräldras umgänge eller yrkesverksamhet.

2.) Tillrättavisning.
Brushorna har uppfattat henne som en kulturell medsyster iförd fel klädsel eller idkande felaktigt beteende och har därför spontant agerat shariapolis. Alternativt har de efter senaste sammankomsten i den lokala mosken kännt sig så stärkta i tron att de ansåg att det även var dags för suedis att inrätta sig efter Sharia.

3.) Upplevd kränkning.
Hedern har kränkts på plats. Det kan röra sig om en avvisad invit, en trafikrelaterad dispyt eller bara det faktum att flickebarnet har låtit sin blick dröja för länge på en brusha. Allt ovanstående måste vedergällas med våld, gärna grovt och fegt sådant, för att hedern ska upprätthållas.

4.) Verklig kränkning.
Flickan har sagt/gjort något som är kränkande eller provocerande även med västerländska normer. I övrigt samma förfarande som punkt 3 ovan.

5.) Misstagen identitet.
Flickan har misstagits för någon annan som av okänd anledning behövde undergå denna behandling

6.) Misslyckat rån.
Misshandeln var upptakten till ett rånförsök som kan ha kommit av sig på grund av att gärningsmännen blev störda/stressade av något i omgivningen. Flickans berättelse talar i viss mån emot detta.

7.) Misslyckat våldtäktsförsök.
Som ovan fast med sexuellt motiv istället för ekonomiskt.

8.) Hatbrott/Rasistiska motiv.
Männen har blidat sig uppfattningen att flickan tillhörde en dem underlägsen ras och förtjänade att utsättas för våld.
Citera
2016-03-08, 15:40
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
En femtonårig tös blir inte plötsligt överfallen mitt i stan på eftermiddagen av tre män som rusar ur en bil och sedan drar, utan anledning.

Det finns självklart kontakter eller familjeband här.
Snuten verkar vara inne på samma spår.

Citat:
– Vi har mycket med hedersrelaterat våld och sådana saker. Finns det någon pojkvän med i bilden? frågar sig polisens presstalesman Christer Fuxborg.

http://www.friatider.se/polisen-hjalp-overfall

Konstigt att dom tänker högt sådär om eventuell pojkvän, det borde väl vara lättast om de frågar föräldrarna och flickan om detta. Menar Fuxborg att hon skulle ha varit ihop med någon och att hon inte vill berätta detta?
Citera
2016-03-08, 15:41
Medlem
kEzis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av d3xx
De e helt sjukt. De som skrämmer mig är att dessa män va i 25 års-åldern och flickan bara 16 år? De är fan bara invandrare som kan göra sånna saker.. Detta landet har redan gått åt helvete asså!

Sen när dom grips visar det sig att dessa män är "15".
Citera
2016-03-08, 15:52
Medlem
Jag får tankarna till instagramupploppen på plusgymnasiet för några år sedan. Kan vara något liknande i detta fall.
Citera
2016-03-08, 15:55
Medlem
securicors avatar
Den här artikeln delade BO på sin FB en dryg vecka innan händelsen.

http://nyheter24.se/debatt/832264-isak-16-om-jag-varit-tjej-hade-jag-ocksa-varit-radd-for-att-ga-ut-i-morkret
Citera
2016-03-08, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av securicor
Den här artikeln delade BO på sin FB en dryg vecka innan händelsen.

http://nyheter24.se/debatt/832264-isak-16-om-jag-varit-tjej-hade-jag-ocksa-varit-radd-for-att-ga-ut-i-morkret

Brottet är säkert hedersrelaterat. Araber och/eller indier.
Citera
2016-03-08, 16:09
Medlem
Dr.Buses avatar
Man kan bara spekulera i hur hon hamnade på hamntorget när hon skulle till nordic wellness...
Det är ju helt klart en omväg minst sagt.. Åkte hon möjligtvis med i bilen, kanske blev ledd under hot
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in