Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-03-07, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Det går motigt för Trump just nu. Jag tror det är absolut noll procent "chans" (risk?) att han ska få över 50% av delegaterna och vinna på konventet.

Troligvis blir han dock den med flest delegater, vilket bäddar för en Brokered Convention där någon annan (Cruz? Rubio?) röstas fram som presidentkandidat, vilket kommer att ge en helt enorm svekdebatt inom det republikanska partiet.

Jag får trösta alla Trump-fans med denna bild:
http://i.4cdn.org/pol/1457364224324.png

Jag är inte orolig över Trump när det gäller Brokered Convention tror han mest tycker sånt är roligt. Däremot så lär Cruz bli galen och Gop måste ju fatta att nästan 70% av väljarna inte vill ha Rubio eller kasich.
2016-03-07, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kristofferG
Det ser ut att vara kört för Trump nu. Med all sannolikhet blir det ett brokered convention vilket i slutändan leder till att Hillary Clinton blir president...

Vad pratar du om??? Defaitister borde fan inte få yttra sig, ni är ett gäng på två-tre styckten i den här tråden som skriver "NU ÄR DET KÖRT, TRUMP KOMMER FÖRLORA" så fort minsta motgång kommer i hans väg. Ryck upp er.
2016-03-07, 22:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av H4XXM4N1337
Vad pratar du om??? Defaitister borde fan inte få yttra sig, ni är ett gäng på två-tre styckten i den här tråden som skriver "NU ÄR DET KÖRT, TRUMP KOMMER FÖRLORA" så fort minsta motgång kommer i hans väg. Ryck upp er.

eller hur? en poll kommer ut oj det är kört nu..oj nu är det kört...som det har låtit exakt helatiden...ingen bryr sig om pollen som kom ut för någon dag sen från cnn...trump 49% national poll. lol bara hysteriskt.

det som kommer bli intressant imorgon är idaho och hawaii..finns så lite info om det men trump har mycket framgång i hawaii, hotell och sånt..idaho känns lite mer cruz men få se! michigan och mississippi är inte i play!

sen fattar ni väl att det kommer ut hur mycket push polls som helst från florida atm...rubio och cruz spenderar stora lobbypengar i florida
2016-03-07, 22:16
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lille.Stockholm
Så Cruz väljare kan tänkas sänka Cruz? Rubio har endast 5%.
Nej, Cruz väljare kan se till att hjälpa Cruz, genom att rösta på Kasich och omöjliggöra en Ohio-seger och därmed 1237 för Trump. Cruz är ju ändå chanslös i Ohio. Du är verkligen inte smart nog för din käftiga stil. (Jag tar tillbaka att jag antydde att du var "begåvad" någonstans i samband med en Dukediskussion - mitt omdöme har sviktat på sistone)
Citat:
Och som belägg fettade du följande stycket:
Kasich leads Trump 55/40 if voters had to choose just between the two of them. Rubio voters move to Kasich 75/16 over Trump, Cruz voters do so 69/25, and undecideds would pick him 54/11 if Kasich and Trump ended up being the two candidates they chose between.

Ja, siffrorna visar ju att Kasich vinner om inget märkligt inträffar? Du tror väl inte att Cruz och Rubios väljare tillsammans med de som inte bestämt sig är så dumma så de ger segern till Trump när de till 80-90% föredrar Kasich?

Kom också ihåg att Trumps verkliga siffror genomgående varit sämre än pollresultaten. Kasich leder förmodligen redan innan Cruz, Kasich och övriga antitrumpska taktikröster tagits med i beräkningen.
Senast redigerad av baggebo1 2016-03-07 kl. 22:28.
2016-03-07, 22:27
Medlem
Ny reklam snutt från Trump på Rubio.

https://www.youtube.com/watch?v=XrvdyeD7NYs&feature=youtu.be
2016-03-07, 22:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Nej, Cruz väljare kan se till att hjälpa Cruz, genom att rösta på Kasich och omöjliggöra en Ohio-seger och därmed 1237 för Trump. Cruz är ju ändå chanslös i Ohio. Du är verkligen inte smart nog för din käftiga stil. (Jag tar tillbaka att jag antydde att du var "begåvad" någonstans i samband med en Dukediskussion - mitt omdöme har sviktat på sistone)
Ja, siffrorna visar ju att Kasich vinner om inget märkligt inträffar? Du tror väl inte att Cruz och Rubios väljare tillsammans med de som inte bestämt sig är så dumma så de ger segern till Trump när de till 80-90% föredrar Kasich?
Det enda chans för Cruz är att han får 1237. Om Trump förlorar Ohio/Florida, blir det "brokered convention", och då har Cruz inte en chans. Nada.
Om Trump nu vinner Ohio/Florido, kommer Rubio och Kasich troligen att hoppar av alternativt "tappa momentum", har Cruz chans, om han får deras väljare.
Så varför ska Cruz väljare rösta mot ("hjälpa" ) honom, efter att han börjat utmana Trump på riktigt?
2016-03-07, 22:43
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lille.Stockholm
Det enda chans för Cruz är att han får 1237. Om Trump förlorar Ohio/Florida, blir det "brokered convention", och då har Cruz inte en chans. Nada.
Om Trump nu vinner Ohio/Florido, kommer Rubio och Kasich troligen att hoppar av alternativt "tappa momentum", har Cruz chans, om han får deras väljare.
Så varför ska Cruz väljare rösta mot ("hjälpa" ) honom, efter att han börjat utmana Trump på riktigt?
Cruz har ingen chans - noll - att nå 1237. Det vet han. Han måste: 1. Se till att ingen annan (=Trump) når egen majoritet. 2. Placera sig i ett starkt förhandlingsläge (=så många delegater som möjligt) där han kan tvinga fram sig själv som den enda tänkbara antitrumpska kompromisskandidaten.

För 1: Rösta Kasich i Ohio.
För 2: Spelar ingen roll om Kasich eller Trump vinner - Cruz nollar Ohio i vilket fall. Det finns liksom inte ens strödelegater att slåss om.
2016-03-07, 22:44
Medlem
freeriderXIIs avatar
Som Jaded Observer på amren sade om Mitt Romney.

Go read the Book Of Mormon and tell me who's crazy?

Att Romney är mormon låg honom nog i fatet i presidentvalet 2012. Frågan är om hans hitjobtal mot Trump var effektivt eller inte?
Senast redigerad av freeriderXII 2016-03-07 kl. 22:49.
2016-03-07, 22:49
Medlem
Ustyugov2s avatar
Citat:

Kom också ihåg att Trumps verkliga siffror genomgående varit sämre än pollresultaten. Kasich leder förmodligen redan innan Cruz, Kasich och övriga antitrumpska taktikröster tagits med i beräkningen.

Det är nog bra att ha låga förväntningar som du har men jag har ändå fått för mig att Cruz är den som står närmast Trump av alla kandidater. De körde något gemensamt om Iran-överenskommelsen och har lite samma syn på invandring och etablissemanget. Cruz säger ju nu att han också vill slänga ut de illegala invandrarna och attackerar t.o.m. Trump för att egentligen inte vilja göra det.

Jag är helt medveten om att Cruz är 100% ZOG och skulle överge alla "principer" han har i dagsläget mot pengar eller under press. Han har redan gjort det i invandringsfrågan, och är ju otroligt tätt sammankopplad med just etablissemanget genom sin fru och de lån han har hos Goldman Sachs.

Men om nu Cruz' väljare sympatiserar med hård invandringspolitik borde det finnas överlappning mellan Cruz och Trump. Alltså närmare till hands för dem att rösta på Trump än att panika sig över till Kasich eller Rubio, tror du inte det?
2016-03-07, 22:51
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ustyugov2
Det är nog bra att ha låga förväntningar som du har men jag har ändå fått för mig att Cruz är den som står närmast Trump av alla kandidater. De körde något gemensamt om Iran-överenskommelsen och har lite samma syn på invandring och etablissemanget. Cruz säger ju nu att han också vill slänga ut de illegala invandrarna och attackerar t.o.m. Trump för att egentligen inte vilja göra det.

Jag är helt medveten om att Cruz är 100% ZOG och skulle överge alla "principer" han har i dagsläget mot pengar eller under press. Han har redan gjort det i invandringsfrågan, och är ju otroligt tätt sammankopplad med just etablissemanget genom sin fru och de lån han har hos Goldman Sachs.

Men om nu Cruz' väljare sympatiserar med hård invandringspolitik borde det finnas överlappning mellan Cruz och Trump. Alltså närmare till hands för dem att rösta på Trump än att panika sig över till Kasich eller Rubio, tror du inte det?
69/25, alltså 73%, av Cruz anhängare föredrar Kasich före Trump (i Ohio) enligt opinionsundersökningen jag precis länkade.
Senast redigerad av baggebo1 2016-03-07 kl. 22:54.
2016-03-07, 22:54
Medlem
freeriderXIIs avatar
Skulle vara intressant att veta varför Cruz väljare i Ohio föredrar Kasich framför Trump?

Rent politiskt så härmar ju Cruz Trump på flera ställen.
Senast redigerad av freeriderXII 2016-03-07 kl. 22:56.
2016-03-07, 22:56
Bannlyst
Citat:
Cruz har ingen chans - noll - att nå 1237. Det vet han. Han måste: 1. Se till att ingen annan (=Trump) når egen majoritet. 2. Placera sig i ett starkt förhandlingsläge (=så många delegater som möjligt) där han kan tvinga fram sig själv som den enda tänkbara antitrumpska kompromisskandidaten.

För 1: Rösta Kasich i Ohio.
För 2: Spelar ingen roll om Kasich eller Trump vinner - Cruz nollar Ohio i vilket fall. Det finns liksom inte ens strödelegater att slåss om.
Om GOP vägrar nominera Trump, trots att han ska ha fått majoriteten, varför nominera Cruz istället för Rubio/Kasich/Romney?

GOP har faktiskt bara ett argument mot Trump - att han inte är valbar/för extrem. Med då är Kasich följt av Rubio bäst i det avseendet
Citat:
Ursprungligen postat av freeriderXII
Skulle vara intressant att veta varför Cruz väljare i Ohio föredrar Kasich framför Trump?

Rent politiskt så härmar ju Cruz Trump på flera ställen.
Eftersom det är Kasichs hemstat

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in