Citat:
Ursprungligen postat av
Lille.Stockholm
Så Cruz väljare kan tänkas sänka Cruz? Rubio har endast 5%.
Nej, Cruz väljare kan se till att
hjälpa Cruz, genom att rösta på Kasich och omöjliggöra en Ohio-seger och därmed 1237 för Trump. Cruz är ju ändå chanslös i Ohio. Du är verkligen inte smart nog för din käftiga stil. (Jag tar tillbaka att jag antydde att du var "begåvad" någonstans i samband med en Dukediskussion - mitt omdöme har sviktat på sistone)
Citat:
Och som belägg fettade du följande stycket:
Kasich leads Trump 55/40 if voters had to choose just between the two of them. Rubio voters move to Kasich 75/16 over Trump, Cruz voters do so 69/25, and undecideds would pick him 54/11 if Kasich and Trump ended up being the two candidates they chose between.
Ja, siffrorna visar ju att Kasich vinner om inget märkligt inträffar? Du tror väl inte att Cruz och Rubios väljare tillsammans med de som inte bestämt sig är så dumma så de ger segern till Trump när de till 80-90% föredrar Kasich?
Kom också ihåg att Trumps verkliga siffror genomgående varit sämre än pollresultaten. Kasich leder förmodligen redan innan Cruz, Kasich och övriga antitrumpska taktikröster tagits med i beräkningen.