2016-03-07, 20:13
Medlem
Sonnenwendes avatar
Känns konstigt att de bara hoppar på tjejen? Borde finnas något motiv.
Citera
2016-03-07, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Borkason
http://www.expressen.se/gt/flicka-misshandlad-av-tre-man/

Detta börjar kännas som vardagsmat i det nya Sverige. Nu tycker jag att vi diskuterar potentiella gärningsmän. Tycker ni fortfarande att Sverige känns tryggare än någonsin?
Kanske börjar bli läge för en nationell varning för tjejer att gå ut dygnet runt?
Det är svårt att finna ord. De kan väl inte skylla på trångboddhet när deras aggresion går ut över unga ensamma tjejer. Det är ju ett mönster som går igen över landet. Fy fan vilka fega gärningsmän som tycks finnas jämnt spritt från norr till syd. Är detta någon ny sport av dessa "män" med utländskt utseende. De gör ju fantastisk reklam för sin grupp. Vilka empatikänslor jag känner med dom. Hoppas de får sitt medborgarskap redan imorgon.
Citera
2016-03-07, 20:19
Medlem
fluffypuffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sibboratorn
Det var min första tanke också för dom ger sig inte bara på en med svenskt utseende hux-flux det är väldigt sällsynt iallafall

Väldigt sällsynt? Har du bott under en sten senaste tiden?
BO beskriver gärningsmännen som av "utländsk härkomst". Det gör inte en kusin eller landsgranne i mö.

Det är en Svensk 15-årig tjej som är offret. Rätta mig gärna om jag har fel när mer fakta framkommer.
Vi får väl se om AB och PK-nytt sopar under mattan som vanligt.

Är det dags att varje kommun upprättar medborgargarden för att hålla dessa brunstiga pojkar från mellanöstern i schack?
Citera
2016-03-07, 20:20
Medlem
Borkasons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lyckolandet
Det är svårt att finna ord. De kan väl inte skylla på trångboddhet när deras aggresion går ut över unga ensamma tjejer. Det är ju ett mönster som går igen över landet. Fy fan vilka fega gärningsmän som tycks finnas jämnt spritt från norr till syd. Är detta någon ny sport av dessa "män" med utländskt utseende. De gör ju fantastisk reklam för sin grupp. Vilka empatikänslor jag känner med dom. Hoppas de får sitt medborgarskap redan imorgon.

Tror faktiskt skrämmande nog att du satte fingret på något här.
Citera
2016-03-07, 20:25
Medlem
fluffypuffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Känns konstigt att de bara hoppar på tjejen? Borde finnas något motiv.

Motivet var väl att hon hade håret utsläppt och på tok för utmanande urringning?
Tjejer med "fel" klädsel stenas väl till döds i "hemland"?

Härlig kvinnosyn dessa importerade barbarer verkar ha.
Citera
2016-03-07, 20:27
Medlem
Utflyttads avatar
Nu så känner jag inte till Kungsbacka. Jag hoppas innerligt att polisen snabbt får fatt i bilen men hjälp av vägkameror.

Jävla grisar!
Citera
2016-03-07, 20:30
Medlem
Venators avatar
Nedan ett utdrag från lokaltidningen Norra Halland. Lite oklart ifall hon hunnit fylla 16. Expressen skriver födelseår 2000, någon skriver 15 år medan Aftonbladet och NH skriver att hon är 16.

Hon var i alla fall i sällskap med en väninna som verkar har klarat sig, eller som möjligen kom till platsen strax efteråt?

Citat:
...
– Det verkar ha skett helt oprovocerat. Tre killar hoppade ur en silverfärgad bil och misshandlade henne. Hon fördes till sjukhus tillsammans med en väninna som slog larm, säger Klas Karlsson, stationsinspektör, polisen i Kungsbacka.
...
Enligt 16-åringen handlar det om tre män cirka 25 år. Hon är inte bekant med någon av gärningsmännen.
...
Citera
Medlem
sqrt25s avatar
Tror inte den här historien är riktigt sann. Även om det finns idioter så tror jag inte att tre 20-25åring oprovocerat misshandlar en 15årig tjej klockan halv sex på em.
Har hon fått stryk av någon hon inte vill eller vågar polisanmäla?
Eller finns det nån anledning till misshandeln kanske?
Citera
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Jag tänker mig alltså - och detta är förstås bara spekulationer - att de har sett henne "around" och stört sig på att hon rör sig i deras ögon för fritt och slampigt.

Men äsch, nu när jag skrev det känns det inte lika troligt som när jag tänkte det.
Antyder du religiösa motiv?
Citera
2016-03-07, 20:32
Medlem
2big4yous avatar
Känslan är,med de få uppgifter som finns att detta är att även flickan är av utländsk härkomst och har möjligtvis dejtat en svensk kille eller vägrat följa föräldrarnas seder och bruk vilket får en broder/bröder att anlita polare eller gängmedlemmar för att skada henne.
Eller att hon hängt ut någons syster på nätet med generande bilder eller liknande.
Senast redigerad av 2big4you 2016-03-07 kl. 20:35.
Citera
2016-03-07, 20:35
Medlem
fluffypuffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Borkason
Tror faktiskt skrämmande nog att du satte fingret på något här.

Ja så kan det nog vara.
Och eftersom det inte är några raketforskare vi pratar om så är nog facebook deras primära kommunikationsmedel med olika grupper, så att spåra och exponera detta borde vara a piece of cake. Om vi inte levde i nordkorea 2.0 alltså..
Citera
2016-03-07, 20:36
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axis.bold.as.love
Antyder du religiösa motiv?
Ja, eller kulturella.

Men det är som sagt bara spekulationer. Jag kan givetvis ha helt fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in