Citat:
Ursprungligen postat av
Menved
Grymt imponerande. Tyvärr har de inte varit så bra när jag sett dem den här säsongen. Jag såg några bra matcher innan juluppehållet annars tycker jag matchen mot Bayern nu senast var deras bästa i år. De har haft en del tur med poängen.
Tyvärr var Bayern bättre nu senast så ligasegern är knappast orättvis. Men jag hoppas fortfarande på Dortmund.
Matcherna mot Leverkusen och Schalke hemma samt Gladbach borta var rätt imponerande insatser av Dortmund. Avfärdade de andra konkurrenterna/rivalerna rätt enkelt.
Körde över Gladbach borta, och egentligen Schalke också.
Dortmund under Tuchel är ett så jävla mycket bättre lag än under Klopp. Huruvida de vinner i år är en annan femma, men svårt att ha det som krav med tanke på Bayerns extremt höga nivå. Slår man poängrekord och gör sin bästa säsong någonsin kan man inte begära mer. Att det endast blev kryss igår är nog tyvärr spiken i kistan för att det blir close but no cigar. Men att vara så här bra och ändå legat 5-10p bakom Bayern säger både en hel jävla del om Dortmund men även om Bayern.
Hade det varit en "normal" säsong i Bundesliga så hade detta ju varit en titelkamp rakt av, och antagligen med ett Dortmund som ligavinnare/ledare. Men Bayern är helt enkelt ett halvt snäpp bättre.
Tyckte jag även man såg i matchen nu i helgen. Om det skulle tippa åt endera hållet så var ju en 1-0 seger för Bayern närmare. Dortmund var faktiskt ett halvt nummer för små i den matchen. Bra match, man gör en okej insats, men jag tycker man faktiskt gjorde en förhållandevis dålig match sett till vad den betydde samt hur bra Dortmund vart den här säsongen.