2016-02-13, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tobbe!
Hallå!

Undrar om någon vet hur man går tillväga för att få tag på ketamin i Kambodja?

Mvh

Detta är ju inte svaret på din fråga men ändå. Om jag personligen hade varit i Kambodja så hade jag försökt få tag på Meskalin och åkt till Angkor Vat.
Citera
2016-03-07, 14:16
Medlem
Får inte riktigt ut effekten jag önskar av ketamin och kommer inte i närheten av något hål. Dels är det obehagligt att snorta och efter ett tag klarar jag inte av att ta mer. Är därför sugen på att testa IM men har aldrig sysslat med injicering.

Klarar man det utan någon direkt kunskap? Tänker mig att det bara är att sätta i låret och skjuta in långsamt. Vad är det för nål jag ska ha? Borde väl bara vara att köpa på apoteket?
Citera
2016-03-14, 18:45
Medlem
Metacognition.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sneppons
Får inte riktigt ut effekten jag önskar av ketamin och kommer inte i närheten av något hål. Dels är det obehagligt att snorta och efter ett tag klarar jag inte av att ta mer. Är därför sugen på att testa IM men har aldrig sysslat med injicering.

Klarar man det utan någon direkt kunskap? Tänker mig att det bara är att sätta i låret och skjuta in långsamt. Vad är det för nål jag ska ha? Borde väl bara vara att köpa på apoteket?

19 - 25 G är att rekommendera för att undvika att nålen bryts av.
25 - 38,1 mm lång.

Sätt i deltoideus alternativt vastus lateralis. Här gör det inte så mycket om det delvis går IV. Tänk på att du inte vill ha några föroreningar när du tar det IM eller om det går subkutant för då kan det bli en otäck infektion.

https://www.bd.com/hypodermic/pdf/Intramuscular_Injection_Guidelines.pdf
Senast redigerad av Metacognition. 2016-03-14 kl. 18:53.
Citera
2016-03-14, 18:48
Medlem
Metacognition.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psykoshippien
Den kommer öppna magsår ifall du haft det på senaste, så ja ifall du missbrukar drogen.
Om det tas nasalt eller per os antar jag? Dela med dig av din kunskap om det gör magen upprörd vid även de andra administrationssätten.
Citera
2016-03-16, 08:42
Medlem
Gillar Ketamin starkt. Har S-isomer och när det väl börjar hända grejer och jag hamnar i hålet så behöver jag alltid fylla på. Allting blir liksom tillbakaspolat annars. Sjukt jobbigt att avbryta för att fylla på så ofta, någon som har tips eller är det så Ketamin fungerar?
Citera
2016-03-18, 21:27
Medlem
Ta det lugnt med ketamin... Själv skall jag snart vara med i en studie där experter inom psykiatrin kommer att deltaga. Ketamin är det nya inom antidepressiva mediciner och skall kunna häva depressioner inom loppet av ett par timmar. Testet är i form av nässpray och skall intagas två ggr/vecka för att sen utökas till varannan vecka. Allt sker under kontrollerade former! När inga andra antidepressiva mediciner hjälper kan detta vara en stor hjälp ut från eländet!

Ketamin är starkt beroendeframkallande, men i dessa små mängder det kommer att röra sig om är det mindre troligt. Jag ser detta som en välsignelse från 1,5 års rent helvete, då jag inte mått bra en enda dag...
Det forskas mycket just på ketamin i stort sett hela världen och i de flesta undersökningar blir de flesta patienterna hjälpta! På längre sikt vet ingen med säkerhet vad som händer..

Vid en depression har hjärnan vant sig att starta upp från den negativa sidan och det är oerhört svårt att vända på om det gått en längre tid. Ketaminet vänder på detta fort och hjärnan lär sig att starta upp från en positivare sida. Får detta pågå en lite längre tid, kan ketaminets roll sakta men säkert avslutas och vi kan med egen maskin bli den vi var innan depressionen.
Citera
2016-03-19, 13:07
Medlem
Struisvogels avatar
Kul/bra/intressant för dig att få vara med i en studie om keta som dessutom kan hjälpa dig komma ur din depression. Jag kan bara bekräfta vad du skriver och tror det kommer bli extremt vanligt med keta överallt i framtiden
Citera
2016-03-19, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Struisvogel
Kul/bra/intressant för dig att få vara med i en studie om keta som dessutom kan hjälpa dig komma ur din depression. Jag kan bara bekräfta vad du skriver och tror det kommer bli extremt vanligt med keta överallt i framtiden

Ketaminet i sig är som sagt en drog, men ingen vet idag varför deprimerade människor blir läkta så fort. Något ämne i keta gör detta och det är bara att hoppas de finner den rätta ingrediensen och då skulle alla andra mer eller mindre verkningslösa antidepressiva mediciner bli ett minne blott..
Citera
2016-03-22, 12:50
Medlem
Kanske kan vara intressant.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/26743387

http://ajp.amjpathol.org/article/S0002-9440(16)00073-0/fulltext

mvh
vector
Citera
2016-03-23, 19:12
Medlem
Farligt på långsikt.

Källa: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/26743387
Citera
2016-03-29, 17:59
Medlem
DropoutBears avatar
finns det några större nackdelar av keta som partydrog? hört att det ska skada urinsystemet men har ingen uppfattning om hur frekvent bruk det krävs för sådan effekt
Citera
2016-03-29, 19:10
Medlem
Overklighetss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DropoutBear
finns det några större nackdelar av keta som partydrog? hört att det ska skada urinsystemet men har ingen uppfattning om hur frekvent bruk det krävs för sådan effekt

För att det ska skada urinvägarna så måste det ackumuleras i kroppen under ganska lång tid. Dagligt bruk KAN leda till det, men det är långt ifrån någon självklarhet. Annars så finns ju olney´s lesion som man har sett på labbråttor. Men jag vill minnas att man nu har bevisat att det inte uppkommer hos människan. Iallafall så finns det än så länge inte några bevis för att så skulle vara fallet, men det är en teori grundat på att labbråttor fick det.

Vissa som är allergiska får svårbehandlad eksem. Du vet att du är allergisk om det börjar klia på kroppen efter intag. Andra kan säkert få starkare allergiska reaktioner, men det är bara en hypotes som jag hittade på.

Och där tror jag att nackdelarna tar slut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in