Citat:
Ursprungligen postat av
Bob-Wright
Jag har noterat att du inte kommenterat att
det jag skrev. Har du stängt munnen, börjat tänka och landat med varmluftsballongen. Hoppas du landade mjukt.
Brösttoner oh förolämpningar gör inte dina argument bättre; tvärtom.
Citat:
Ursprungligen postat av
Bob-Wright
Så till nästa del av Fjellströms påståenden. Vad är det som inte Rudling bemött? Det vore bra om du kunde svara på det istället för att tiga.
Fjellström skrev apropå åklagarmyndighetens agerande:
”
Agerandet strider mot principerna för rimlighet, nödvändighet och proportionalitet i förhållande till sitt syfte, i vilket prövande av olika vägar ingår”.
Det är ju korrekt. Jag har inte sett att Rudlings artikel ens försökt bemöta detta påstående.
Fjellströms artikel avslutas med slutsatsen att …”
det finns skäl för Sverige att av respekt för FN-organet följa dess rekommendation att häva frihetsberövandet…” Fjellström drar den enda rimliga slutsatsen av dödläget: Häv häktningen, dra tillbaka EAW:n och genomför förhöret.
Vet inte varför du, Bob Wright, slänger alla hämningar och gör dig till okritisk talesman för dagens Rudling? Du borde studera Göran Rudlings tidigare uppfattning, nerskriven i april 2011:
”Chefsåklagare Eva Finné fattade ett beslut den 25 augusti som jag uppfattar som ett riktigt beslut. Sofias berättelse är trovärdig. Det finns inte något brottsligt i Sofias berättelse. Varken våldtäkt, sexuellt tvång, sexuellt ofredande eller ofredande. Enligt nuvarande lagstiftning finns det ingen möjlighet att se att något brott har begåtts. Varför överåklagare Marianne Ny fortsätter att driva detta fall kan jag inte förstå.
Det finns inte ens grund för ett åtal”.
Och även om man tror, mot alla odds, att det finns grund för åtal, så motiverar detta inte den serie av tvångsåtgärder som Åklagarmyndigheten initierat. Vilket är kärnan i UNWGAD:s uttalande.
Gud vet vad som hänt med Göran Rudling mellan april 2011 och mars 2016; Rudling 1 (”ingen grund för åtal”) har förvandlats till Rudling 2 (en Assange-hunter).
Bob Wright, däremellan, kliver fram som Rudlings onda genius med sin egen kampanj mot Assange här i tråden. Det är inte konstruktivt.