2016-03-05, 22:26
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
En fråga till bernard_law i denna tråd, vem håller du på i dessa val?

Kasich.

Citat:
Ursprungligen postat av Lille.Stockholm
Med tanke på att du inte gillar ironi, blir jag ganska oroad över din tankeförmåga

Cruz var överlägsen i den senaste debatten. Man märker att Trumps siffror faller varje gång han tramsar i debatter

Jag tror stängda vs öppna val spelar större roll, men senaste debatten var katastrofal för Trump, ja.
2016-03-05, 22:27
Medlem
CNN rapporterar att Ted Cruz gör bra ifrån sig i Kentucky. Vilken smäll för Trump om inte Louisianas primary går bra för Trump så borde han vara orolig.
2016-03-05, 22:29
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Trump är ju körd i Kansas. Klar seger för Cruz blir det. Nu har de räknat en femtedel utav rösterna och Cruz ligger ju på > 50%.

Gissar på att han landar på 45% och Trump får 25%. Stor smäll i trynet på Trump men Cruz lär inte vinna över Trump i slutändan ändå. Han borde inleda förhandlingar om att få bli hans vicepresidentkandidat. Då kanske Trump kan få med den kristna högern. Jag har hört att de inte gillar Trump. Kan det vara skilsmässan?
2016-03-05, 22:30
Medlem
Rosikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lille.Stockholm
Cruz var överlägsen i den senaste debatten. Man märker att Trumps siffror faller varje gång han tramsar i debatter
Cruz har dock varit stark i senaste 2 debatterna. Snubblar Trump nu så är det snarare en kombi av trötthet och FoxNews moderatorernas frågor på policy.
2016-03-05, 22:32
Medlem
Socialkonservativs avatar
Blir spännande att se om Kasich hamnar över spärren i Kansas och Maine. Väldigt viktigt att Rubio och Kasich tar delegater i valen för att det ska kunna bli ett brokered convention.
2016-03-05, 22:33
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosiko
Cruz har dock varit stark i senaste 2 debatterna. Snubblar Trump nu så är det snarare en kombi av trötthet och FoxNews moderatorernas frågor på policy.

Ja intressant att just tramskanalen Fox är den som ställer seriösa frågor.
2016-03-05, 22:34
Medlem
Y2Ws avatar
Kansas ser kört ut, inte bra.
2016-03-05, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Socialkonservativ
Blir spännande att se om Kasich hamnar över spärren i Kansas och Maine. Väldigt viktigt att Rubio och Kasich tar delegater i valen för att det ska kunna bli ett brokered convention.

Vad innebär brokered convention?
2016-03-05, 22:35
Medlem
Menveds avatar
Om Cruz vinner varenda stat i kväll så har vi i praktiken en ny front runner. Då blir det en uppförsbacke för Trump och eftersom han redan nu verkar utmattad så blir det svårt. Det är ingen tvekan om det.

Jag tror det har hänt något i opinionen de senaste dagarna. Debatten plus allt annat med Mitt Romney och andra saker har fått väljare att byta sida.
2016-03-05, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Y2W

Cruz är under 50% alltid något.
2016-03-05, 22:36
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Varför gillar republikaner Reagen så mycket? Anses inte han vara en usel president av majoriteten?

Tvärtom, han är ju en av de mest populära presidenterna någonsin. Med fullgoda skäl, han avslutade det Kalla Kriget.
2016-03-05, 22:37
Medlem
Joosas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Y2W

Kört?? Detta är ju succé!!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem