2016-03-05, 13:50
Medlem
pinkod til win10?

Hej! Jag undrar om det finns ett program som går igång efter en viss tid och man behöver baara slå en kort kod. Misslyckas man så måste man slå in hela inloggningskoden. Det är just det jag villl slippa var 10 minut, att behöva skriva in en trettiosiffrig kod hela tiden. Tack på förhand.
Citera
2016-03-05, 16:00
Moderator
Protons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sartlu
Hej! Jag undrar om det finns ett program som går igång efter en viss tid och man behöver baara slå en kort kod. Misslyckas man så måste man slå in hela inloggningskoden. Det är just det jag villl slippa var 10 minut, att behöva skriva in en trettiosiffrig kod hela tiden. Tack på förhand.
I sådana fall kanske du ska prova att registrera windows så slipper du det där.

Har du ett fulwindows finns det trådar i fildelningsforumet om wga och crack, har du äkta vara ringer du microsoft.
Citera
2016-03-05, 18:35
Medlem
Enydrions avatar
Har bestämt mig nu, blåser rent burken, och installerar en ren win 10 så jag slipper upgrade skräpet...

Är lite spänd på om en ren installation verkligen fungerar bättre.

Aktivera får jag väl göra på det gamla vanliga sättet...
Citera
2016-03-05, 19:00
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
Har bestämt mig nu, blåser rent burken, och installerar en ren win 10 så jag slipper upgrade skräpet...

Är lite spänd på om en ren installation verkligen fungerar bättre.

Aktivera får jag väl göra på det gamla vanliga sättet...

Sedär. Fortsättning följer - antar jag.
Citera
2016-03-05, 20:06
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Sedär. Fortsättning följer - antar jag.

Jo...
Jag skulle börja göra en ren installation, men för att göra det verkar jag behöva formatera systemdisken med gamla win 10 installationen först, hur gör jag det? provade i dos men den vägrade...

Den ville att jag skulle skriva in min win10 nyckel för att göra en ren installation, och den har jag förlagt som jag förstått ska jag kunna göra en ren installation om jag har en ren disk och då får jag 30 dagar på mig att aktivera?
Citera
2016-03-05, 20:17
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Jo...
Jag skulle börja göra en ren installation, men för att göra det verkar jag behöva formatera systemdisken med gamla win 10 installationen först, hur gör jag det? provade i dos men den vägrade...

Den ville att jag skulle skriva in min win10 nyckel för att göra en ren installation, och den har jag förlagt som jag förstått ska jag kunna göra en ren installation om jag har en ren disk och då får jag 30 dagar på mig att aktivera?

Det där med formateringen fattar jag inte, det gör man ju under installations processen - mediat ger den möjligheten.

Hur kan du ens ha missförstått detta då vi har gått igenom det en massa olika ggr vid olika tillfällen.Hmm.

Du måste ha en nyckel vid ren installation. Hur du tar reda på den har du fått info om. I.o.m att du skriver in nyckeln så aktiverar du direkt.
Citera
2016-03-05, 20:18
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Jo...

Du verkar krånglar till saker och ting om man läser lite på dina trådar. Detta är inte så invecklat.

Hur kommer du utföra din installation? Har du en bootbar media, te.x USB eller DVD-skiva?
Citera
2016-03-05, 20:31
Medlem
Enydrions avatar
Jag har en USB sticka som jag bootar från.

Menar ni att jag måste ange en nyckel även om disken vore ren från början?

Isåfall får jag forska vidare, tidigare Windows utgåvor har man ju kunnat ange nycklar senare...
Citera
2016-03-05, 20:37
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Jag har en USB sticka som jag bootar från.

Menar ni att jag måste ange en nyckel även om disken vore ren från början?

Isåfall får jag forska vidare, tidigare Windows utgåvor har man ju kunnat ange nycklar senare...

Ett bra tips för information för dina frågor är att söka och läsa här -> http://answers.microsoft.com/sv-se/windows/forum/windows_10

Där finner du det mesta som berör dina frågor.
Citera
2016-03-05, 22:50
Medlem
Enydrions avatar
ok, windows är aktiverat nu, så ska ta reda på nyckeln med verktyget för det ändamålet och sen se om jag kan göra en ren installation med den...

Edit, den håller på att installera nu, jag valde alternativet att ta bort de tre partitioner som fanns på disken, så nu borde det bli en ren installation äntligen
Senast redigerad av Enydrion 2016-03-05 kl. 23:33.
Citera
2016-03-06, 00:53
Medlem
1FFs avatar
Citat:
ok, windows är aktiverat nu, så ska ta reda på nyckeln med verktyget för det ändamålet och sen se om jag kan göra en ren installation med den...

Edit, den håller på att installera nu, jag valde alternativet att ta bort de tre partitioner som fanns på disken, så nu borde det bli en ren installation äntligen

Äntligen!
Kanske .
Citera
2016-03-06, 02:00
Medlem
Arbetarbroders avatar
Jag har efter en tid med endast Apples produkter köpt en laptop med Windows och detta är väl färskingfråga så det skriker om det men jag måste fråga för jag håller på att galen..

Jag kan fan inte markera text. Låt säga att jag vill markera det som är skrivet ovanför här. Jag för musen över den aktuella texten och i vanliga fall ska den stanna där, och "kopiera" dyker upp som alternativ.
Istället så släpper det jag markerat när när jag släpper högerknappen på musen.

Jag blir, seriöst alltså, totalt fu**ing tokig!! Finns det nån lösning på det på det här? Ibland har mina astronomiska datorbesvär enkla lösningar, men det känns som detta är nått annat..

Nån som har nån idé? I be forever thankfull!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in