2016-03-04, 00:14
Medlem
Det sorgliga är att jag har GAD (ångest) och behandlas stående med Lyrica men blivit så pass tolerant att jag inte får nån vidare effekt av medicinen längre. Har läst en hel del här om vad folk säjer om hur pass långt uppehåll man bör ta för att komma ner på så pass låg dos, låt oss säja 300mg/dag för att medicinen ska hjälpa mej igen, men tyvärr har jag ännu inte fått nåt bra svar. Redan efter ca 1,5-2 dygn av uppehåll mår jag katastrofalt dåligt utan Lyrica.

Visst kan jag ta min Lyrica efter denna korta tid men det blir ju i de skyhöga doser jag vill ned ifrån... Har f.n.v. 600mg/dag utskrivet på recept men jag kan behöva mkt mer för att få uppnådd effekt för tillfället...
Citera
2016-03-04, 19:55
Medlem
magica69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svajjig
Det sorgliga är att jag har GAD (ångest) och behandlas stående med Lyrica men blivit så pass tolerant att jag inte får nån vidare effekt av medicinen längre. Har läst en hel del här om vad folk säjer om hur pass långt uppehåll man bör ta för att komma ner på så pass låg dos, låt oss säja 300mg/dag för att medicinen ska hjälpa mej igen, men tyvärr har jag ännu inte fått nåt bra svar. Redan efter ca 1,5-2 dygn av uppehåll mår jag katastrofalt dåligt utan Lyrica.

Visst kan jag ta min Lyrica efter denna korta tid men det blir ju i de skyhöga doser jag vill ned ifrån... Har f.n.v. 600mg/dag utskrivet på recept men jag kan behöva mkt mer för att få uppnådd effekt för tillfället...

Hur har lyrica rent generellt funkat för dig? Jag har fibromyalgi, PTSD, GAD o all annan ångest man kan tänka sig. Har blivit ord 50mg/dag.
Jag har ingen missbruksproblematik men är lågdosberoende av stesolid 5 mg. Kan inte nolla. Beror på att jag saknar det enzym som bryter ned diazepam så 5 mg blir skyhög koncentration i mitt blod...
Vad har du för biverkningar? Har hämtat ut medicinen men vågar inte börja. Dels för toleransutv o därmed mer biverkningar. Sen är ju en AT på ex benzo viiiiidrig. Jag blir jättesjuk. Alla symtom utom psykos. Bryter ned det enzym som bryter ned kodein ultrasnabbt så jag blir sjuk av dem med så jag har inget mot smärta heller. Får vidrig AT på kodein.
Så törs jag ens börja med pregabalin/lyrica??
Citera
2016-03-04, 19:57
Medlem
magica69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwz
Lyrica är allt. Man blir glad, självsäker, får energi. Nästan lite som tjack... fast ändå inte för man kan även somna och sova bra på Lyrica och det är riktigt skönt också. Dessutom tar den bort ångest fint och man har liksom livslust. Detta är dessutom när man använder den som medicin på 300mg som jag går på.

Vill man sen pynta till tillvaron är det bara att käka lite extra så mår man ännu finare. Eller så boostar man den med koffein, fungerar det med. Lyrica boostar även nikotin så har du glömt hur det var när du i början kunde få en nikotinkick så kan du nu få uppleva det igen med Lyrica.

Hur många mg kapar ångest???
Citera
2016-03-04, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magica69
Hur har lyrica rent generellt funkat för dig? Jag har fibromyalgi, PTSD, GAD o all annan ångest man kan tänka sig. Har blivit ord 50mg/dag.
Jag har ingen missbruksproblematik men är lågdosberoende av stesolid 5 mg. Kan inte nolla. Beror på att jag saknar det enzym som bryter ned diazepam så 5 mg blir skyhög koncentration i mitt blod...
Vad har du för biverkningar? Har hämtat ut medicinen men vågar inte börja. Dels för toleransutv o därmed mer biverkningar. Sen är ju en AT på ex benzo viiiiidrig. Jag blir jättesjuk. Alla symtom utom psykos. Bryter ned det enzym som bryter ned kodein ultrasnabbt så jag blir sjuk av dem med så jag har inget mot smärta heller. Får vidrig AT på kodein.
Så törs jag ens börja med pregabalin/lyrica??

Det tar magiskt bort all form av ångest jag har. Jag blir glad och mer energifylld, orkar ta itu med saker. Är jag utan Lyrica så kommer ångesten tillbaka som ett brev på posten 1,5-2 dagar efter jag slutar. Jag funderar på att försöka trappa ut långsamt, står på 600mg/dag just nu. Har ju massor med Lyrica och benso hemma men vill inte byta ett beroende mot ett annat. Dessa mediciner är en rävsax. Borde göra mej av med skiten en gång för alla...
Citera
2016-03-04, 21:43
Bannlyst
Citat:

Det är ju såklart olika, men jag skulle tro en dos mellan 300mg till 600mg skulle funka.
Citera
2016-03-04, 23:05
Medlem
Citat:
Olika beroende på din tolerans, men för mej 600-900mg som isf måste tas allt på en gång i ett svep. Portionerar jag ut det så får jag ingen effekt. Men alla är ju olika. Helt grön så funkar 300mg fint.
Citera
2016-03-04, 23:10
Medlem
Mitt nuvarande schema ser ut så här: (pga min rätt så höga tolerans ska säjas).

Dag 1: kl 14 900mg. kl 21 påfyllnadsdos 300mg.
Dag 2: kl 14 1200mg.
Dag 3-7 Ingen Lyrica, Stå ut med helvetet, eventuellt lite benso (oxascand/stesolid/xanor) att lindra med vid toppar.

Kör jag på med 600mg varje dag får jag ingen effekt...
Jag vill ned på lägre doser men AT:n är hemsk så klarar inga längre perioder off, dessutom står jag på 20mg Stilnoct dagligen och vet inte om de har korstolerans.
Citera
2016-03-04, 23:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Svajjig
Mitt nuvarande schema ser ut så här: (pga min rätt så höga tolerans ska säjas).

Dag 1: kl 14 900mg. kl 21 påfyllnadsdos 300mg.
Dag 2: kl 14 1200mg.
Dag 3-7 Ingen Lyrica, Stå ut med helvetet, eventuellt lite benso (oxascand/stesolid/xanor) att lindra med vid toppar.

Kör jag på med 600mg varje dag får jag ingen effekt...
Jag vill ned på lägre doser men AT:n är hemsk så klarar inga längre perioder off, dessutom står jag på 20mg Stilnoct dagligen och vet inte om de har korstolerans.

Det jag tycker med Lyrica är att lika mycket som man måste maxa för att få de resultat man vill, lika mycket kan man gå neråt också. Står man på 600mg så kan du gå ner på 300mg utan att behöva må dåligt. Sen när du hållt dig där ett tag går man ner på 150mg ett tag och sen handlar det bara om när man ska klippa eller om man vill trappa ned ännu mer.

Eller så kör man på opiater en stund och skiter i Lyrica så har man trappat ned den tillslut.

Benzo och Lyrica har korstolerans då båda påverkar GABA.
Citera
2016-03-05, 00:03
Medlem
Citat:
Ta inte för mycket på en gång för sjutton.

Tog en kapsel på 300 mg för att vara avslappnad på jobbet och kunde knappt gå rakt....Blev inte alls pigg och social, utan snarare jättetrött. Då hade jag iofs kombinerat med en benzo.

Hemsk upplevelse.
Citera
2016-03-05, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kottish
Förstår inte att lyrica är så populärt, första gången jag tog det så tog jag 1500mg och det ända som hände var att balansen blev dålig när jag gick... Kände inget rus alls. Har tagit som mest 4500mg på en dag och det gav mig inget, blev lite piggare kanske, och balansen blev lite sämre, hungrig blev jag. Hade ingen tolerans då jag tog det.

Fick också dålig balans när jag tog det. Pinsamt. Kände mig som ett fyllo.....Trött blev jag också, men inget rus. Kändes bara som ett starkt sömngivande piller.
Citera
2016-03-05, 00:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Potifar2
Ta inte för mycket på en gång för sjutton.

Tog en kapsel på 300 mg för att vara avslappnad på jobbet och kunde knappt gå rakt....Blev inte alls pigg och social, utan snarare jättetrött. Då hade jag iofs kombinerat med en benzo.

Hemsk upplevelse.

Ja, fast du hade ångest under tiden?

Nä, såklart inte så det ska gå till.
Citera
2016-03-05, 00:19
Medlem
rochsteins avatar
För mig så är inte Lyrica något bra sömnmedel. Jag sover djupt av dom men att somna snbatt på funkar ej. Händer oftaatt jag är uppe hela natten på dom och njuter av ruset. Tricket för mig är att inte ha många till hands för då käkar jag för många.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in