2016-02-28, 16:04
Medlem
HerrStorfurstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av netflixandpill
Hur mycket får icke DP tjäna som mest? Izhisaki hade väl typ 1.5 mille per år och tror han har mer i AIK nu faktiskt.
Finns såvitt jag vet inget tak på individuella spelare, däremot ett lönetak för truppen på cirka 3,6 miljoner USD. Av DP-lönerna räknas 350 000 till lönetaket och överstigande del omfattas inte av lönetaket.
2016-03-04, 11:18
Medlem
Bornets avatar
GAIS signar Teteh Bangura för ett halvår med option.
2016-03-04, 11:25
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bornet
GAIS signar Teteh Bangura för ett halvår med option.
Och Expressen(GT) klassar det som värvningsbomb...

Ja, det är ju verkligen en bomb att en spelare som ramlar ur superettan med en klubb får ett kontrakt med en annan superettanklubb.
2016-03-04, 15:55
Medlem
I allsvenskan poden, rankar Disco Kristofferson de tre lag som gjort sillyjobbet bäst. Vad säger ni om hans lista.
1 Djurgården
2 Norrköping
3 Gnaget
2016-03-04, 15:56
Medlem
Om ni vill höra motiveringen.
http://www.expressen.se/sport/podcast/luhrochallsvenskan/luhr-och-allsvenskan--hor-podcasten-i-dag/
2016-03-04, 16:07
Medlem
zio86s avatar
BP signar Daniel Östlund, vilket jag tycker är lite konstigt.. är inte han för bra för division 1?

http://www.laget.se/bpherr/news/4467186/Daniel-Orlund-klar-for-BP
2016-03-04, 16:08
Medlem
Arctic Monkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zio86
BP signar Daniel Östlund, vilket jag tycker är lite konstigt.. är inte han för bra för division 1?

http://www.laget.se/bpherr/news/4467186/Daniel-Orlund-klar-for-BP

Samma som med Markus Gustafsson från LSK - jag antar att Stockholm lockar som stad.
2016-03-04, 17:32
Medlem
frithiofssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arctic Monkey
Samma som med Markus Gustafsson från LSK - jag antar att Stockholm lockar som stad.

BP har ett på tok för bra lag för Division 1 och bör nog kunna springa hem serien. Iofs tvingades ju Pablo Pinones Arce lägga av så det kanske är lite tunt på anfallssidan. Men att Gustafsson går till Division 1 får anses som rätt sjukt.
2016-03-04, 17:45
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arctic Monkey
I Örlunds fall lockar Stockholm garanterat av uppenbara skäl. Mellberg lär också va en avgörande orsak.
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
I allsvenskan poden, rankar Disco Kristofferson de tre lag som gjort sillyjobbet bäst. Vad säger ni om hans lista.
1 Djurgården
2 Norrköping
3 Gnaget
Det är så spekulativt att man inte vet om man ska totalsåga eller hålla med. När det gäller Norrköping får vi se vem ersättaren till Kamara blir.
Senast redigerad av ZlatanMania 2016-03-04 kl. 17:48.
2016-03-04, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Det är så spekulativt att man inte vet om man ska totalsåga eller hålla med. När det gäller Norrköping får vi se vem ersättaren till Kamara blir.
Norrköping får väl ändå anses ha i stort samma slagstyrka som ifjol, med de skador man tog då. Frågan är väl lite vad som händer i sommarfönstret, om någon allsvensk spelare tar plats i EM.
2016-03-04, 22:40
Medlem
Min personliga tes om Östlund är att jag tror att han har en förhoppning om att återvända till Gnaget innan han lägger handskarna på hyllan. Att då finnas nära till hands i Stockholm lagom till sommaren (då Carlgren riskerar att försvinna) tror jag är ett medvetet drag.

Sedan så är väl det inte svårare än så att skillnaderna i glamour och glans mellan svenska div 1 och finska högstaligan inte är större än att boendefaktorn väger över. Det är mer bekvämt att bo bra i Stockholm och spela på lite lägre nivå än att kämpa på i Helsinki
2016-03-04, 22:53
Medlem
OleYellers avatar
Är det Örlund, den gamla AIK-keepern, som ni fitthuven kallar Östlund och sen bara låter det ligga för att era lurar och paddor styr era liv? Skärp er.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in