2016-03-04, 16:18
Medlem
zergrushs avatar
NB går på den folkpartistiska linjen asså?
Nekrofil och utsatt för den mest raffinerade och mörklagda ditsättning i Sveriges historia? Verkligen en komplicerad historia det här...
2016-03-04, 16:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
För att utreda en alternativ gärningsman så krävs det något som pekar åt det hållet. Det fanns folk som polisen kunde avfärda för att det inte fanns något bevis som pekade på dem som gärningsmän, eller så kunde de ge alibi, och olika förklaringar till varför de befann sig i närheten. Som att de bor där!

Om det fanns någon "annan" varför har inte Nero talat om det?

Utgår Hurtig i från att eventuelöla utpekade personer inte kommer tilldelas advokater? Irina och brodern hade varsin advokat ochg klarade sig undan åtal för de hade vett att förklara sig och som advokaten Rönnbäck påtalade; "tjalla".

Sanningen är att detta är ett enkelt mål ur rättsligt perspektiv, med en åklagaren som rott i land sin bevisbörda med råge. En sak lantisadvokaterna fattade, och kunde hantera.

Ärlig talat är jag inte säker på att Nerijus själv vet vem den riktige mördaren är. Känns det ens troligt för en simpel gästarbetare? Varför skulle någon just anförtro sig till honom om en sån sak om han nu sätts att städa upp?

Han vet väl vad han själv gjort och det är väl det han ska förklara. Inget annat. Sen ska han väl dömas för det han gjort och bara det.
2016-03-04, 16:56
Medlem
Mooskys avatar
Jag skrattade gott när jag läste blaskorna i dag om att den dömde sexsadisten minsann har ändrat sin historia.
Så dags nu efter en lång förundersökning med många förhör, och två domstolsförhandlingar. Han har alltså haft alla chanser i världen att prata, men föredrog att ljuga.
Han är inte trovärdig längre och jag kan inte tänka mig att HD anser att man ska bekosta sin tid och skattemedel på den här smörjan. Hurtig är som jag nämnt tidigare en skojare en narr en idiot. Bara han får glänsa och köra sina försvar i media och stå och blåljuga inför högsta domstolen i England, så är han nöjd. Advokatsamfundet ser mer och mer ut som om det sitter en påse nötter. Och bara till för att tillsättas då det ska vara pajasuppvisning.

Så till det viktiga nu då. Nej, det blir inget PT inte en chans i världen.
2016-03-04, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Jag skrattade gott när jag läste blaskorna i dag om att den dömde sexsadisten minsann har ändrat sin historia.
Så dags nu efter en lång förundersökning med många förhör, och två domstolsförhandlingar. Han har alltså haft alla chanser i världen att prata, men föredrog att ljuga.
Han är inte trovärdig längre och jag kan inte tänka mig att HD anser att man ska bekosta sin tid och skattemedel på den här smörjan. Hurtig är som jag nämnt tidigare en skojare en narr en idiot. Bara han får glänsa och köra sina försvar i media och stå och blåljuga inför högsta domstolen i England, så är han nöjd. Advokatsamfundet ser mer och mer ut som om det sitter en påse nötter. Och bara till för att tillsättas då det ska vara pajasuppvisning.

Så till det viktiga nu då. Nej, det blir inget PT inte en chans i världen.

Jag skriver det som jag skrivit tidigare. Två bilar kom från Blomberg på väg till Martorp i hög hastighet aktuell tid för mordet. Varvid den ena var N B Bil. En som bor i området har berättat detta för mig. Om han vittnat eller blivit hörd an Polis vet jag inte. Jag har inte träffat han som bor i området efter det. Om N B skyddar någon så borde det vara någon som kommer från samma kött o blod. Jag har svårt för att tänka mig att N B skyddar någon utomstående. Något som inte jag kan läsa av utredningen är vad N B bror gör när N B med fru åker till Källby o köper Pizza. Någon som vet???
2016-03-04, 17:18
Medlem
Det står i förhören med brodern. Glöm o gör om!
2016-03-04, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Det står i förhören med brodern. Glöm o gör om!

Vad står i förhöret??
2016-03-04, 17:34
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pelle9876
Jag skriver det som jag skrivit tidigare. Två bilar kom från Blomberg på väg till Martorp i hög hastighet aktuell tid för mordet. Varvid den ena var N B Bil. En som bor i området har berättat detta för mig. Om han vittnat eller blivit hörd an Polis vet jag inte. Jag har inte träffat han som bor i området efter det. Om N B skyddar någon så borde det vara någon som kommer från samma kött o blod. Jag har svårt för att tänka mig att N B skyddar någon utomstående. Något som inte jag kan läsa av utredningen är vad N B bror gör när N B med fru åker till Källby o köper Pizza. Någon som vet???

Tja, vad folk berättar och vad som dyker upp i tredje hand är väl kanske inte så intressant just nu.
Om Hurtig tänkt skylla på brodern vilket inte är så otroligt, så får han nog komma med bättre stoff då tiden liksom är ute för hans klient.
2016-03-04, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pelle9876

Lugn, mördaren är alldeles för feg för att peka ut någon allternativ gärningsman. I hans sjuka fantasier kommer det bara att handla om att allternativet är att Lisa tagit självmord och eftersom den stackars gästarbetaren var så rädd att bli anklagad fick han panik och gömde undan henne.

N njuter av detta. Stackars Lisas familj som måste utstå detta. Må högsta domstolen tysta barnamördaren en gång för alla, genom att inte ställa upp på att iscensätta hans sjuka lögner.

Frågan är också hur advokat Inger Rönnbäck framställs. Hennes konspirationsteorier grusas här ordentligt av nya försvaret och N själv. Så mycket fäktande och sparkande till ingen nytta....
2016-03-04, 17:43
Medlem
Enligt vad P4 Skaraborg erfar så jobbar nu hans advokat med teorin att Bilevicius varit i kontakt med Lisa Holm - men först efter hennes död.

– Min hypotes innebär inte att han blivit ditsatt av några konkurrenter eller av polisen, min hypotes ligger på ett annat plan, säger Björn Hurtig som efter hovrättens dom tog över uppdraget som advokat till Nerijus Bilevicius.

Hurtig tror alltså inte på konspirationsteorier som varit uppe under rättegångarna. Samtidigt så måste advokaten på något sätt förklara de besvärande dna-spår från mannen på Lisa Holms kläder och på ett rör och snören som kan kopplas till platsen där hon dödades och hängdes, detta för att Högsta domstolen över huvud taget ska pröva fallet.

– Han är dömd på dna-spåren och då måste man ju jobba med det, säger advokaten.

– Det finns en hypotes i målet att dna:t kommit dit när man hängt flickan men vad är det som säger att dna:t inte kommit dit när man plockat ner en flicka, forslat undan en flicka. Dna kan avsättas genom att man försöker skydda någon annan som begått ett brott, säger Björn Hurtig.

Detta kan tolkas som att din klient kommer att medge att han gjort sig skyldig till skyddande av brottsling men inte till mord?

- Jag säger inte att det är så, jag gav en bild av hur det skulle kunna se ut.

------------
Upp till var och en att tolka vad Hurtig menar.
2016-03-04, 17:49
Medlem
Tosingen kan ju hävda att han sett henne hängandes och försvaret pushar på suicide. ja, han är så rökt han kan bli även om han vore oskyldig. :-)
2016-03-04, 17:50
Medlem
Grandiosos avatar
Gott.
Äntligen så talar gode och otursförföljde Nero om vad som egentligen hänt.
Det är alltså bara ett uppstädande då det handlar om. Där ser man.
Ja, självfallet får vi nu en tredje rättegång och snart är Nerijus en fri man igen.
Straffet för griftefridsbrott, som ju är det enda han gjort sig skyldig till, bör väl anses
vara avtjänat efter all tid på häktet.
Det är att anse som mycket trovärdigt när hans berättelse långt om länge anländer.
Och jag min dumme och fördomsfulle fan som trodde han verkligen hade mördat också.

Klart man ska lita på vad han nu säger. Det tog sin tid, han skämdes ju, men nu tyckte
han det borde berättas hur det verkligen låg till. Så har vi därmed alla DNA-träffar förklarade,
de är avsatta vid hanteringen efteråt.
Frågan som inställer sig nu då är vem som Nero skyddar, vem som är den verklige
gärningsmannen?

Det behöver inte Nero alls säga nåt om. Han har förstås blivit hotad till tystnad och
vågar ju givetvis inte röja namnet på mördaren. Det räcker att han talar om att det finns
en annan bov i dramat. Det accepterar domstolen naturligtvis och låter det stanna därvid.

Ja, härligt, snart är sympatiske och hårt prövade Nero hemma igen hos frun och mamma.
Vilken oväntad vändning på detta drama alltså.
Jag blir riktigt upphetsad över detta.

(Och jag som inbillade mig att det skulle komma en förklaring där ingen mördare alls finns i
historien. Har inte Hurtig tittat in på flashback sen han tog sig an fallet? )
Senast redigerad av Grandioso 2016-03-04 kl. 17:58.
2016-03-04, 18:07
Medlem
Bara orden "MIN HYPOTES ÄR..." säger väl allt. Jaha, bara för att planteringsteorin sket sig fullständigt i både TR och HR, nä då drar vi till med en flashback teori. Why not känns det som, alltså advokater, vad driver en som Hurtig, egentligen? Fy f-n säger jag som tror på ett rättsamhälle, inte är det den här typen av advokater jag vill ha.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in