Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-03-04, 12:54
Medlem
Guillounisms avatar
Lite mer har kommit ut om Donald Trumps team det senaste dygnet. Han har utsett Jeff Sessions som sin ordförande i en National Security Advisory Committee. Jeff Sessions kommenterar:

Citat:
Senator Sessions added, "I am grateful for the opportunity to recommend and facilitate discussions among exceptional and experienced American military and diplomatic leaders to share insight and advice with Donald Trump, regardless of their political views. Mr. Trump and the American people know our country needs a clear-eyed foreign policy rooted in the national interest. We need to understand the limits of our ability to intervene successfully in other nations. It is time for a healthy dose of foreign policy realism. In the Middle East, this means forming partnerships based on shared interests, not merely overthrowing regimes in the dangerous attempt to plant democracies. We must also combat the refugee crisis by creating regional safe zones, rather than depopulating the region by migration. The only path to long-term stability and resolution of this humanitarian crisis for the United States and our European allies is to work towards the safe return of migrants to their home countries, as Mr. Trump has noted. This strategy will also protect our own national security.”

Sessions continued, “A national-interest foreign policy, combined with a military second to none, stands in contrast to interventionist ideas that could enmesh us further in the region's chaos. After over a decade of war and conflict, this country has a host of smart, experienced, and proven leaders. That wisdom must be sought. These meetings will be the beginning of a process that Mr. Trump has called for and which he believes must result in a clear and realistic bipartisan global strategy that will guide our nation for years to come.”

https://www.facebook.com/DonaldTrump/posts/10156714551570725:0
2016-03-04, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fredrikdenstore
Till och med inom det egna republikanska ledet inser man att pajasen Trump är en stor fara om han skulle bli USA:s nästa president. Nej, släpp fram honom så Hillary Clinton får använda honom som dörrmatta innan hon med en jordskredsseger tar över rollen som nästa president.

Man kan inte ha en president som kommer med utfall, och förolämpningar när argumenten tryter.

Jag var tidigt ute och förstod att nu har vi en dåre som kuppar ett respektabelt parti, en sak som hänt tidigare i historien och slutat med katastrof och världskrig. Det är politiker som Mitt Romney som garanterar vår frihet i Europa, och även Hillary Clinton är bättre än Trump.

Det verkar nu som republikanerna tar sitt ansvar över att de blivit ett tillhåll för diverse galningar. Mitt tips är att man slår ihop alla röster som inte går till Trump och väljer en vinnande presidentkandidat med de röster man har fördelade på de som kämpat hårt mot Trump. Det kan bli Rubio, Cruz, men varför inte den utomordentlige Mitt Romney?
2016-03-04, 13:14
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guillounism
Lite mer har kommit ut om Donald Trumps team det senaste dygnet. Han har utsett Jeff Sessions som sin ordförande i en National Security Advisory Committee. Jeff Sessions kommenterar:

https://www.facebook.com/DonaldTrump/posts/10156714551570725:0
Ser mycket bra ut på den punkten. Tryggt. Det där visar ju också att USA under Trump skulle vara en positiv kraft för att motverka invandringen även till Europa. De har redan med det europeiska perspektivet.
Senast redigerad av baggebo1 2016-03-04 kl. 13:19.
2016-03-04, 13:33
Medlem
Menveds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Ser mycket bra ut på den punkten. Tryggt. Det där visar ju också att USA under Trump skulle vara en positiv kraft för att motverka invandringen även till Europa. De har redan med det europeiska perspektivet.
Det här är väldigt viktigt. Jag läste för ett tag sedan någon som såg USA:s största säkerhetspolitiska hot som att något av de europeiska kärnvapenländerna skulle få en majoritet av muslimer. Kärvapen i händerna på muslimer kan innebära slutet för oss alla. Att detta perspektiv nu börjar så sakteliga börjar bli amerikansk regeringspolitik är fantastiskt.
2016-03-04, 14:14
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CalleDussin
Fan vad jag gillar när Trump är spontan "Hi Megan, you look beautiful", "little Marcio, dont be worried", mm mm

Klassisk härskarteknik. Han är en "bully" ut i fingerspetsarna. En riktigt, riktigt oskön typ.

Att han sprang rakt in i Rubios fälla och kände sig tvungen att kommentera sin egen kuk-storlek i en presidentdebatt är även det helt sjukt.
2016-03-04, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Man kan inte ha en president som kommer med utfall, och förolämpningar när argumenten tryter.

Jag var tidigt ute och förstod att nu har vi en dåre som kuppar ett respektabelt parti, en sak som hänt tidigare i historien och slutat med katastrof och världskrig. Det är politiker som Mitt Romney som garanterar vår frihet i Europa, och även Hillary Clinton är bättre än Trump.

Det verkar nu som republikanerna tar sitt ansvar över att de blivit ett tillhåll för diverse galningar. Mitt tips är att man slår ihop alla röster som inte går till Trump och väljer en vinnande presidentkandidat med de röster man har fördelade på de som kämpat hårt mot Trump. Det kan bli Rubio, Cruz, men varför inte den utomordentlige Mitt Romney?

Ja vi måste störta Trump som den populist han är. Att han faktiskt leder det republikanska racet spelar ingen roll, utan demokrati gäller ju enbart när den passar oss. Det är viktigt att republikanerna håller fast vid sin nuvarande linje, eftersom den funkar så bra och väljarna är helnöjda med den.

...
..
2016-03-04, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Klassisk härskarteknik. Han är en "bully" ut i fingerspetsarna. En riktigt, riktigt oskön typ.

Att han sprang rakt in i Rubios fälla och kände sig tvungen att kommentera sin egen kuk-storlek i en presidentdebatt är även det helt sjukt.

"Rubios fälla"? Är du helt efterbliven? Ja, alla "förståsigpåare" på nätet (du räknas uppenbarligen med där), tror att Rubio var segraren för att Trump var "tvungen att försvara sig". I verkliga världen utanför dina haschångor så skrattade varenda tv-tittare med Trump, tyckte han var rolig, spontan och hade uppenbarligen inga problem med att vända Rubios skämt och få honom att se löjlig ut.

Fan, du, "Onda Hamstern" och alla andra idioter som skriver hundratals inlägg om hur dålig Trump är, att nu gick han minsann över gränsen, hur mycket kommer ni grina när Trump vinner valet mot Hillary? Ni är ta mig fan pinsamma och inget mer än hundbajs under Trumps skor.
2016-03-04, 14:22
Medlem
Frans-Jaegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aegishjalmr
Ja, Trump är en stor fara för de som köpt alla andra presidentkandidater inklusive häxan Clinton. Det har du alldeles rätt i. Vi som inte gillar bankirsponsrade kandidater och helst undviker ett tredje världskrig håller dock tummarna för Trump.

Bara idioter kan se en potentiell president i en man som säger:

- I know words, i have the best words...

https://youtu.be/7UIE_MRAhEA?t=52s

Karln är en komplett idiot. Han må vara "sin egen" och inte köpt av bankerna som dom andra är, men jösses vilken korkad narcissist han är!
Senast redigerad av Frans-Jaeger 2016-03-04 kl. 14:26.
2016-03-04, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie

Jamen det är precis det som Sally Morningcoat och Joe Sixpack vill höra, dvs han är fiktivt folklig.
2016-03-04, 14:34
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frans-Jaeger
Bara idioter kan se en potentiell president i en man som säger:

- I know words, i have the best words...

https://youtu.be/7UIE_MRAhEA?t=52s

Karln är en komplett idiot. Han må vara "sin egen" och inte köpt av bankerna som dom andra är, men jösses vilken korkad narcissist han är!

Han må vara frispråkig, och han är nog inte van vid så många kameror så han får nog äta upp ett och annat citat i framtiden. Men korkad är han faktiskt inte, är man superentreprenör och framgångsrik politiker så är man inte korkad.

Jag ser hellre en president som kan styra spakarna och är lite ful i käften, än en fågelskrämma i kavaj som inte gör ett skit.
2016-03-04, 14:43
Medlem
Frans-Jaegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fenjal888
Han må vara frispråkig, och han är nog inte van vid så många kameror så han får nog äta upp ett och annat citat i framtiden. Men korkad är han faktiskt inte, är man superentreprenör och framgångsrik politiker så är man inte korkad.

Jag ser hellre en president som kan styra spakarna och är lite ful i käften, än en fågelskrämma i kavaj som inte gör ett skit.

Att han är frispråkig och ful i käften är en sak, men vissa saker såsom denna är ju bara korkat. Jag vet att han är rik, vilket för mig måste betyda att finansiell framgång inte per automatik innebär att man är intelligent.
2016-03-04, 14:58
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frans-Jaeger
Att han är frispråkig och ful i käften är en sak, men vissa saker såsom denna är ju bara korkat. Jag vet att han är rik, vilket för mig måste betyda att finansiell framgång inte per automatik innebär att man är intelligent.

Så att säga "I know words, i have the best words..." är ett bevis på att man har låg intelligens menar du?

Han är något självgod, men det kan jag leva med.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in