Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2015-08-17, 23:04
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Har skickat ett PM om det.

Jag har inte fått något PM av dig, men varför klarar du inte av att svara på frågan här i denna diskussion då det är direktkopplat till kartell och invandringsfrågan som är direktkopplad till Donald Trumps påstående om att de från Mexiko är knarkare, våldtäktsmän och yrkeskriminella?

Citat:
Som sagt, att USA:s poliser och militärer inte skulle klara av mexikanska karteller är inte värt att bemöta. Jag tänker inte göra det.

Är det för att du inte kan svara på det eller för att du inte kommer på ett bra sätt att skitsnacka dig kring det?

Citat:
Kartellerna är ett problem. I Mexiko.

Kartellerna är även ett problem i USA då det finns ett flertal större gäng som är direktkopplade och troligen skapta av de olika kartellerna som är aktiva i USA, även de karteller som existerar i Brasilien, Colombia och många, många andra länder är och kommer att fortsätta att vara ett problem för både nord och Sydamerika fram tills man aktivt hjälper varandra att bli av med dem.

Citat:
Som sagt, inom åtta år finns inte Mexiko längre. Ej heller kartellerna.

Jaså och varför skulle Mexiko tillhöra USA om åtta år?

Om du syftar till en ren invasion så kommer det aldrig att ske då USA skulle hamna i samma eller i en liknande situation som Ryssland befinner sig i idag tack vare det hela med Ukraina och USA vill föga knappast skapa problem med EU och Kina.
2015-08-17, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Jag har inte fått något PM av dig, men varför klarar du inte av att svara på frågan här i denna diskussion då det är direktkopplat till kartell och invandringsfrågan som är direktkopplad till Donald Trumps påstående om att de från Mexiko är knarkare, våldtäktsmän och yrkeskriminella?

Är det för att du inte kan svara på det eller för att du inte kommer på ett bra sätt att skitsnacka dig kring det?

Kolla igen, jag har skickat det. Det hör inte till trådens ämne - därav PM.

Citat:
Kartellerna är även ett problem i USA då det finns ett flertal större gäng som är direktkopplade och troligen skapta av de olika kartellerna som är aktiva i USA, även de karteller som existerar i Brasilien, Colombia och många, många andra länder är och kommer att fortsätta att vara ett problem för både nord och Sydamerika fram tills man aktivt hjälper varandra att bli av med dem.

Ut med gängen.

Citat:
Jaså och varför skulle Mexiko tillhöra USA om åtta år?

Om du syftar till en ren invasion så kommer det aldrig att ske då USA skulle hamna i samma eller i en liknande situation som Ryssland befinner sig i idag tack vare det hela med Ukraina och USA vill föga knappast skapa problem med EU och Kina.

Det är vad jag tror och tycker är rimligt. EU och Kina? Du är i fel paradigm. Det vore alltså Trump som fixar det. Då är paradigmen helt annorlunda. Vem som bestämmer är klart redan innan förhandlingarna/mötena börjar.
2015-08-18, 00:11
Medlem
mrmoonlightss avatar
Donald Trump är helt enkelt en idiot. Reagan var rena geniet jämfört med honom.
2015-08-18, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrmoonlights
Donald Trump är helt enkelt en idiot. Reagan var rena geniet jämfört med honom.

Då vet vi var begåvningsreserven står. Du skulle ha 90% i opinionsundersökningarna får man förmoda.
2015-08-18, 00:26
Medlem
freeriderXIIs avatar
Specificera gärna.

Visst kan han vara lite barnslig ibland men han säger sanningen och tar i tu med USA:s många problem.

Inom näringslivet har han visat på stor skicklighet.
Och när han håller tal så gör han det utan hjälp av teleprompters han talar orädd från hjärtat och icke pk.

Och framförallt han är inte kontrollerad av mäktiga pengadonatorer.
2015-08-18, 02:07
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av northpolesanta
Varför skulle han specifikt nämna det? Den här är något gammal men jag hoppas att du förstår att de bruna och blå fälten också måste finansieras av staten och att de skulderna är extremt problematiska? USA borde naturligtvis sluta låna pengar ASAP och succesivt börja minska statsskulden.

http://www.theblaze.com/stories/2013/10/12/chart-who-does-the-u-s-govt-owe-17-trillion-to/
Enda sättet är att ta bort de skattelättnader för de superrika som Bush införde och tvinga skattefifflare som Apple att betala vad de är skyldiga. Miljardären Trump lär knappast höja sin egen skatt så han har ingen fungerande lösning på det problemet.
2015-08-18, 02:10
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freeriderXII
Specificera gärna.

Visst kan han vara lite barnslig ibland men han säger sanningen och tar i tu med USA:s många problem.

Inom näringslivet har han visat på stor skicklighet.
Och när han håller tal så gör han det utan hjälp av teleprompters han talar orädd från hjärtat och icke pk.

Och framförallt han är inte kontrollerad av mäktiga pengadonatorer.
Som en Bert Karlsson. Lär funka lika dåligt. Trump lär inte bli republikanernas kandidat ens, än mindre president. Ett tag kan han spela Allan men han kommer snärja in sig i alla sina plötsliga påhitt - som Bert!
2015-08-18, 02:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Enda sättet är att ta bort de skattelättnader för de superrika som Bush införde och tvinga skattefifflare som Apple att betala vad de är skyldiga. Miljardären Trump lär knappast höja sin egen skatt så han har ingen fungerande lösning på det problemet.
Du svarade inte på mina frågor.
2015-08-18, 03:06
Medlem
Citat:

Du vet inte vad du pratar om. De superrika betalar inte federal inkomstskatt.
2015-08-18, 03:08
Medlem
Citat:
Som en Bert Karlsson. Lär funka lika dåligt. Trump lär inte bli republikanernas kandidat ens, än mindre president. Ett tag kan han spela Allan men han kommer snärja in sig i alla sina plötsliga påhitt - som Bert!

Snärja in sig? Nej, nu har han invandringsagendan klar. Nu är det de andra som förhåller sig till den.

Kom igen... nämn hur smart du är och hur låg IQ Trump har.
2015-08-18, 03:10
Medlem
Eoppoyzs avatar
Ända sedan 1800-talet har det varit den kandidat som satsat mest pengar i valkampanjen som blir president. Jag har för mig att senaste valet var första gången en kandidat (Obama) spenderade över en miljard dollar i valkampanjen. Häromdagen läste jag att Trump skulle spendera en miljard av sina egna pengar i valkampanjen. Bara av den anledningen blir han presidenten. Då har vi inte ens räknat in alla donationer han får. Han säger dessutom det som det amerikanska folket vill höra.
2015-08-18, 03:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eoppoyz
Ända sedan 1800-talet har det varit den kandidat som satsat mest pengar i valkampanjen som blir president. Jag har för mig att senaste valet var första gången en kandidat (Obama) spenderade över en miljard dollar i valkampanjen. Häromdagen läste jag att Trump skulle spendera en miljard av sina egna pengar i valkampanjen. Bara av den anledningen blir han presidenten. Då har vi inte ens räknat in alla donationer han får. Han säger dessutom det som det amerikanska folket vill höra.

Det stämmer inte. Romney hade mer pengar än Obama 2012, exempelvis.

Demokraternas kandidat kommer att bada i pengar när Trump blir nominerad men det saknar betydelse.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in