Citat:
Ursprungligen postat av
Savoy
Men vilket jävla tjat det var om judar här då. Men vi låtsas att ni har rätt och att Trump är ute efter att sänka en viss etnoreligiös grupp, och/eller tvärtom för all del, de är ute efter honom, och att ni hejar på Trump - tycker ni då att det är smart att argumentera med det här öppet eller tror ni det finns risk för att Trump alltmer ses som tokig i de breda folklagren när de ser vad hans supportrar skriver, samtidigt som han, givet att han kommer till makten, faktiskt skulle kunna uträtta intressanta grejer när han väl är i Vita Huset? Ni verkar inte direkt resultatorienterade, för att uttrycka det milt.
Det här omdömet får mig att tvivla på om ni är något att lita på i övrigt heller. Vilket mina anekdoter av i vilka sammanhang nämnd etnoreligiös grupp befinner sig bara bekräftar.
Trump blottar maktstrukturer i Washington på ett otroligt intressant och utmanande sätt, låt honom fortsätta med det utan att placera honom i dårpippifacket innan han ens är nominerad.
Nu är ju inte risken speciellt stor för att Trumps stöd bland amerikanska väljare påverkas av vad som skrivs på ett svenskt internetforum.
Jag anser samtidigt att det finns det som är positivt med att Trumps namn kopplas samman med i detta fall Duke. De predikar i mångt och mycket samma sak, med enda skillnad att Duke är mer specifik när han pratar om lobbyister, intressegrupper och vad som motiverar och enar dem. Kan Trumpsupportrar till följd av medias försök att sammankoppla Trump och Duke börja göra research på Duke och lyssna på det han säger och därigenom få en ännu djupare intellektuell förståelse för maktstrukturerna så är det toppen.
Mycket av Dukes material är väldigt pedagogiskt och lättsmält för ovetande människor. Denna videon förklarar de judiska maktstrukturerna på ett utmärkt sätt för de som har svårt att få bitarna att falla på plats:
CNN Goldman Sachs & the Zio Matrix
https://www.youtube.com/watch?v=Zw9EhjyU3JU