2016-03-02, 10:21
Medlem
2anRuless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IvanIvanovitj
Fast....uhhmmmh. Östeuropa är knappast ett land, en kultur...istället för att säga "Östeuropa" kan du väl specificera vilket land...I bara Polen är det ju stor skillnad på derbyt mellan Wisła Kraków och Cracovia samt andra polska matcher. I den första är knivar tillåtna, i de andra - inte. Det är en enorm skillnad på länder i Östeuropa så finns ingen poäng i att benämna dem som en gemensam entitet.

För dessa "ledande krafter" som du talar om får du gärna ge en förklaring eller länk, har faktiskt ingen aning om vad du pratar om...

Är inte östra Europa ett helt land? Otroligt, jag som var säker på detta.

Jag bor i Bulgarien. Och ja, det är klart som fan att det är skillnad på länder och länder. Det var det jag försökte påtala i mitt tidigare inlägg.

Jag behöver knappast verifiera någonting för dig, eller för någon annan. Du väljer om du vill tro på mitt ord eller inte. Jag kunde inte bry mig mindre. Ursäkta min något otrevliga ton.
Citera
2016-03-02, 10:23
Medlem
AssaultQueens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Godhem
Hur gick det? Fick du din upprättelse?

Ärendet ur världen. Inga WM-killar!

Tjohoo72 skön lirare! (men sluta preppa ha ha) bjuder på krogen när du kommer ut igen

Ses på andra trådar friends, enemies and evil trolls
Citera
2016-03-02, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2anRules
Är inte östra Europa ett helt land? Otroligt, jag som var säker på detta.

Jag bor i Bulgarien. Och ja, det är klart som fan att det är skillnad på länder och länder. Det var det jag försökte påtala i mitt tidigare inlägg.

Jag behöver knappast verifiera någonting för dig, eller för någon annan. Du väljer om du vill tro på mitt ord eller inte. Jag kunde inte bry mig mindre. Ursäkta min något otrevliga ton.
Bulgarien kör inte rena uppstyrda Box?
Citera
2016-03-02, 10:26
Medlem
2anRuless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrwille
Bulgarien kör inte rena uppstyrda Box?

Det är inte samma kultur som i väst, men nog finns det uppstyrda möten. Därav mötet mellan de största firmornas toppgrabbar för ett tag sedan.
Citera
2016-03-02, 11:14
Medlem
Citat:
Sverige har i de flesta fall haft civiliserade regler. Jag är säkert på att den gode Panonios kan redogöra för detta på ett bättre vis.

Handlar om sunt förnuft, även om det är en del skillnad på grusgrop som är lite av en sport, och när det smäller till exempel på natten efter ett derby och folk kan vara på lite allt möjligt.
Även om det förekommer sparkar mot liggande är i alla fall alla vapen borta.
Känns som det försvunnit i takt med att man fått bättre koll på vilka man har i sina ligor, för bara tio, femton år sedan kunde någon dra upp en batong eller kniv, det hade varit helt absurt idag.
Citera
2016-03-02, 11:30
Medlem
2anRuless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Panonios
Handlar om sunt förnuft, även om det är en del skillnad på grusgrop som är lite av en sport, och när det smäller till exempel på natten efter ett derby och folk kan vara på lite allt möjligt.
Även om det förekommer sparkar mot liggande är i alla fall alla vapen borta.
Känns som det försvunnit i takt med att man fått bättre koll på vilka man har i sina ligor, för bara tio, femton år sedan kunde någon dra upp en batong eller kniv, det hade varit helt absurt idag.

Helt sant. Jag minns de klassiska veven utanför Råsunda - jag tror det var 2003 och 2004 - när DFG kom på besök. Sparkar haglade mot liggande personer. Jag åkte själv på ett par välriktade sparkar av en DFG-pundare från Sundbyberg 2004. Det är skönt att det blivit mer civiliserat sedan dess.
Citera
2016-03-02, 13:32
Medlem
2anRuless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shittyattitude
I Östeuropa är det väl mer hat emellan ligorna än här så hur gick det till egentligen? Bestämde dom sig bara för att sluta hata varandra efter alla dessa år?

Det handlar inte om att några blivit "vänner" med varandra. Det handlar om sunt förnuft. Ingen av oss har någon större lust att bli ihjälslagna i ett vev mot rivaliserande supportar. Det var därför detta möte ägde rum; man ville minimera riskerna o.s.v.
Citera
2016-03-02, 13:48
Medlem
Citat:
Helt sant. Jag minns de klassiska veven utanför Råsunda - jag tror det var 2003 och 2004 - när DFG kom på besök. Sparkar haglade mot liggande personer. Jag åkte själv på ett par välriktade sparkar av en DFG-pundare från Sundbyberg 2004. Det är skönt att det blivit mer civiliserat sedan dess.

Sånt där händer idag också, menar mer att det blivit renare i grusgropsboxen där det bara handlar om att ta mark.
Dessutom skolas de yngre på annat sätt nu, deras uppgötelser övervakade av äldre osv, för tio år sen gjorde dom lite som dom ville, fulade sig mot varandra med nummer, övervåld osv. Dagens yngrefighter är å andra sidan betydligt hårdare, fler som verkligen kan sin grej
Citera
2016-03-02, 22:27
Medlem
domsomvetdomvets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Panonios
Dagens yngrefighter är å andra sidan betydligt hårdare, fler som verkligen kan sin grej

Tyvärr fler som inte bryr sig om laget öht också. För mycket "blatte-kickers" osv som tas in.
Citera
2016-03-02, 22:44
Medlem
Zeeths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IvanIvanovitj
Fast....uhhmmmh. Östeuropa är knappast ett land, en kultur...istället för att säga "Östeuropa" kan du väl specificera vilket land...I bara Polen är det ju stor skillnad på derbyt mellan Wisła Kraków och Cracovia samt andra polska matcher. I den första är knivar tillåtna, i de andra - inte. Det är en enorm skillnad på länder i Östeuropa så finns ingen poäng i att benämna dem som en gemensam entitet.

För dessa "ledande krafter" som du talar om får du gärna ge en förklaring eller länk, har faktiskt ingen aning om vad du pratar om...

Vet att man har regler i Ryssland som alla firmor tillsammans bestämde vilka regler som skulle gälla. Har för mig att dessa regler infördes förra året.
Citera
2016-03-03, 11:29
Medlem
Citat:
Var det inte en del huliganer som var med och attackerade Outlaws på Cocodrilo?
Den händelsen hade ju inte med fotbollsvåld att göra men det fanns väl vissa som även är med i kretsarna runt kaoset på arenorna och även uppgjorda möten som även var delaktiga i den attacken?

Nja. Enligt vad jag hört involverade berätta så var det en rivaliserande liga som skickade try-out medlemmar, för att se vad de gick för.
Sen om dessa personer även rörde sig i firmakretsar vågar jag inte uttala mig om, men knappast troligt att det var understött av någon firma, mer en tillfällighet i sådant fall.
Citera
2016-03-03, 11:32
Medlem
Citat:
Det varierar lite. Jag bor i östra Europa, nu har äntligen ledande krafter träffats och satt upp regler för boxandet. Som sig bör. Det ska vara kul att mötas, och man ska inte mörda varandra. Det är otroligt fånigt att, som vissa i denna tråd, tycka att man ska bära kniv och sparka folk i huvudet.

Sverige har i de flesta fall haft civiliserade regler. Jag är säkert på att den gode Panonios kan redogöra för detta på ett bättre vis.

Citat:
I Östeuropa är det väl mer hat emellan ligorna än här så hur gick det till egentligen? Bestämde dom sig bara för att sluta hata varandra efter alla dessa år?

Ledande ultrasfimor i Bulgarien träffades och skrev under ett så kallat "code of honor"

http://hooliganstv.com/ultras-in-bul...de-of-honor-2/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in