2016-01-07, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EckiEcki
Det är omöjligt att "simulera" något där kontrollsystemet är onlinekopplade och verifieras med läsare.

Mmm nånting åt det hållet jag tänkte. Jävla grisar, blir väl att köpa sitt första busskort på 11 år då helt enkelt..
Citera
2016-01-18, 11:07
Medlem
SportquattroS1s avatar
Vet någon hur det ser ut med sms-läsare i Stockholm? Som jag förstått det så finns det på stadsbussar och tunnelbanan, denna info är dock ett år gammal.

Hur är det med pendeltågen?
Citera
2016-01-19, 07:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SportquattroS1
Vet någon hur det ser ut med sms-läsare i Stockholm? Som jag förstått det så finns det på stadsbussar och tunnelbanan, denna info är dock ett år gammal.

Hur är det med pendeltågen?

Läsare vid Biljettkiosken, sen nåt år tilbaks.
Citera
2016-02-12, 17:11
Medlem
Jakkss avatar
Problemet med att låta Fejkbiljett skapa SMS, är det någon som har en mer uppdaterad lösning på det? Vet någon om det underlättar att byta till CyanogenMod?
Citera
2016-02-12, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jakks
Problemet med att låta Fejkbiljett skapa SMS, är det någon som har en mer uppdaterad lösning på det? Vet någon om det underlättar att byta till CyanogenMod?

VAD ville du ha sagt med: "Problemet med att låta Fejkbiljett skapa SMS"?

Du fortsätter ju inte meningen!

Fejkbiljett funkar fortfarande där de inte har en läsare, vilket alla Blåa lååångbussar i innerstan numera har, samt samtliga (T) och Pendeltåg.
Citera
2016-02-13, 11:28
Medlem
Jakkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lbl
VAD ville du ha sagt med: "Problemet med att låta Fejkbiljett skapa SMS"?

Du fortsätter ju inte meningen!

Fejkbiljett funkar fortfarande där de inte har en läsare, vilket alla Blåa lååångbussar i innerstan numera har, samt samtliga (T) och Pendeltåg.

Amen visst! Det funkar hos de vanliga kontrollanterna på pendel och de på resten av bussarna.

Jag menade rent tekniskt med appen, dvs. att man måste roota och installera diverse extra programvara för att få den att funka. "Okej, jag har laddat ner filen och installerat, den startar men när jag försöker skapa biljett så kraschar appen och det dyker inte upp någon biljett, hjälp!", som de nämner i FAQ-en. Tänkte om någon hade en simplare lösning, eller om någon åtminstone vet om appen funkar till Android 6.0.X
Citera
2016-02-13, 11:39
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Tänkte om någon hade en simplare lösning, eller om någon åtminstone vet om appen funkar till Android 6.0.X

Då hade nog det stått i FAQ. Tror du inte?
Citera
2016-02-13, 12:03
Medlem
Jakkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EckiEcki
Då hade nog det stått i FAQ. Tror du inte?

Jag vet ju att Essylia är sjuk, så hon är nog upptagen med annat än att uppdatera FAQen. Tänkte därför kolla om någon 'privat' har löst problemet och ville dela med sig av lösningen. Jag har ingen vidare koll själv, men som det verkar så finns det mer än ett sätt att böja Android efter viljan.
Citera
2016-02-26, 10:09
Medlem
Essylias avatar
Citat:
Jag vet ju att Essylia är sjuk, så hon är nog upptagen med annat än att uppdatera FAQen. Tänkte därför kolla om någon 'privat' har löst problemet och ville dela med sig av lösningen. Jag har ingen vidare koll själv, men som det verkar så finns det mer än ett sätt att böja Android efter viljan.

Du lär nog tyvärr ha root, sen om du flashar in en ny rom (typ, cyanogen) eller om du bara rootar din nuvarande är struntsamma, oavsett metod lär du nog installera framework för app-ops samt en app-ops-app.

Fejkbiljett bör fungera till 6.x.x, inte hört något annat.
Citera
2016-02-27, 20:20
Medlem
Jag har försökt fejkbiljett att fungera med Android 6.0.1 med min Nexus 5 och Nexus 5X men det fungerar inte. Android 6.0 nya funktion "Permissions" har tillåtit mig att låta appen kunna läsa och skriva sms men ändå fungerar det inte.
Citera
2016-03-02, 14:42
Medlem
Det är nog kört för er snart för nu har vi fått ett flertal smsläsare även på de röda bussarna i förorterna och fler blir det
Citera
2016-03-02, 16:48
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thomas.mehari
Jag har försökt fejkbiljett att fungera med Android 6.0.1 med min Nexus 5 och Nexus 5X men det fungerar inte. Android 6.0 nya funktion "Permissions" har tillåtit mig att låta appen kunna läsa och skriva sms men ändå fungerar det inte.

Du läste förstås FAQ innan du skrev det där?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in