2015-12-26, 19:28
Medlem
Sweeper80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lbl
Hade du hängt med här hade du vetat att alla Blåbussar numera har Läsare.

Vad gjorde du då - du kan ju inte ha stått framför chaffisen och skickat efter en äkta biljett ... ?!

Men "gola ned dig" kan de inte, bara neka dig åka.

Hade du hängt med hade du vetat att INTE alla blåbussar har läsare; bara innerstadsbussar.
Citera
2015-12-27, 09:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tli08
Varför står der att ul är med i appen? Jag har installerat appen men har bara Stockholm och Göteborg, skulle jätte gärna vilja ha för ul också 👍👍

Det beror på att Essylia - som inte deltar här längre pga sjukdom - inte har uppdaterat FAQen sen vissa städer togs bort då de städerna numera har en egen App, och det inte längre funkar med 'vanliga' SMS-biljetter i dem.

Citat:
Ursprungligen postat av Sweeper80
Hade du hängt med hade du vetat att INTE alla blåbussar har läsare; bara innerstadsbussar.

HÄR har jag hängt med, för HÄR har det stått att de har läsare på blåbussarna, och vem sitter och åker blåbuss FRÅN innerstan ... vare sig Blåbuss 1, 2, 3 eller 4 går ut från stan.

Du som i din Signatur kallar dig 'Stockholmare' borde ju dessutom veta att för oss som verkligen bor i Stockholm, så är det bara innerstan som räknas ...

Men med tanke på att du inte ens kan använda versaler och stava till 'illinois' korrekt i din egen signatur, så förstår du nog inte heller vad uttrycket 'stockholmare' står för.

Citat:
F.d. london- och illinosbo
Citera
2015-12-27, 09:46
Medlem
Anti-WOGs avatar
Citat:
Det beror på att Essylia - som inte deltar här längre pga sjukdom - inte har uppdaterat FAQen sen vissa städer togs bort då de städerna numera har en egen App, och det inte längre funkar med 'vanliga' SMS-biljetter i dem.

HÄR har jag hängt med, för HÄR har det stått att de har läsare på blåbussarna, och vem sitter och åker blåbuss FRÅN innerstan ... vare sig Blåbuss 1, 2, 3 eller 4 går ut från stan.

Du som i din Signatur kallar dig 'Stockholmare' borde ju dessutom veta att för oss som verkligen bor i Stockholm, så är det bara innerstan som räknas ...

Men med tanke på att du inte ens kan använda versaler och stava till 'illinois' korrekt i din egen signatur, så förstår du nog inte heller vad uttrycket 'stockholmare' står för.
Linje 4 går till Gullmarsplan och det är utanför tullarna, dvs utanför stan.
Citera
2015-12-27, 10:22
Medlem
Sweeper80s avatar
Citat:

Användningen av versaler var korrekt, man använder ingen versal vid sammansatta ord, när man skriver på svenska. Roligt att att du försöker att rätta andra, men rättar fel. Däremot tenderar jag att tappa bokstäver ibland när jag har bråttom - en mild form av dyslexi - tack för att du hittade det tappet.

Du är inte snabb du inte; det går blåbussar på andra ställen i länet, än i just innerstaden! Dessutom går busslinje nummer 3, till Solna! Återigen rättar du någon annan fel; du "pratar" för mycket - det blir bara fel!
Citera
2015-12-30, 08:04
Medlem
Citat:
Du är inte snabb du inte; det går blåbussar på andra ställen i länet, än i just innerstaden! Dessutom går busslinje nummer 3, till Solna! Återigen rättar du någon annan fel; du "pratar" för mycket - det blir bara fel!

Då det är tiotusentals stockholmare som hör till Karolinska, och det skiljer på gränserna mellan Stockholm och Solna beroende på om man räknar som Landstinget (som sköter SLs bussar) eller Kommunen gör, så hör Karolinska till Stockholm i gemene stockholmares värld.

Blåbussar går i Stocholms innerstad, dit alltså både Gullmarsplan och Karolinska räknas när det gäller de blå bussarna.

Det finns alltså inget 'återigen'. När jag rättar gör jag det för att något är fel, inte för att jag har skrivklåda i fingrarna, som allt för många har.

Poängen med denna konversation var dock att numera är samtliga blåbussar i innerstan utrustade med SMS-läsare - som ligger sladdansluten på chaffisens panel som vetter mot ingången, och syns alltså inte för passagerarna förrän chaffisen tar upp den.

Mao kan numera fejkade SMS-biljetter enbart användas på röda bussar, där det ännu inte finns SMS-läsare.
Senast redigerad av lbl 2015-12-30 kl. 08:07.
Citera
2015-12-30, 08:23
Medlem
Sweeper80s avatar
Citat:
Då det är tiotusentals stockholmare som hör till Karolinska, och det skiljer på gränserna mellan Stockholm och Solna beroende på om man räknar som Landstinget (som sköter SLs bussar) eller Kommunen gör, så hör Karolinska till Stockholm i gemene stockholmares värld.

Blåbussar går i Stocholms innerstad, dit alltså både Gullmarsplan och Karolinska räknas när det gäller de blå bussarna.

Det finns alltså inget 'återigen'. När jag rättar gör jag det för att något är fel, inte för att jag har skrivklåda i fingrarna, som allt för många har.

Poängen med denna konversation var dock att numera är samtliga blåbussar i innerstan utrustade med SMS-läsare - som ligger sladdansluten på chaffisens panel som vetter mot ingången, och syns alltså inte för passagerarna förrän chaffisen tar upp den.

Mao kan numera fejkade SMS-biljetter enbart användas på röda bussar, där det ännu inte finns SMS-läsare
.

Även rent geografiskt tillhör Karolinska, Solna stad.

Nej, detta är felaktigt. Blåbussar är alla bussar som går i SL:s stomlinjenät. Blåbussar är alla bussar med blå färg, logiskt nog. De är blå, för att de går i stomlinjenätet.

Blåbusslinje: https://sv.wikipedia.org/wiki/Bl%C3%A5busslinje

Här är ALLA blåbussar:
http://www.slinfo.se/Pictures/Others/Documented/Stomlinjeresa%202007/Stomlinjenat%20Map.pdf

Sista meningen, som jag fetade, är felaktig. Blåbussar utanför innerstaden har ännu ej läsare.
Citera
2015-12-30, 10:19
Medlem
Citat:
Även rent geografiskt tillhör Karolinska, Solna stad.

Det ska inte vara något komma i den meningen.

Citat:
Nej, detta är felaktigt. Blåbussar är alla bussar som går i SL:s stomlinjenät. Blåbussar är alla bussar med blå färg, logiskt nog. De är blå, för att de går i stomlinjenätet.

Sista meningen, som jag fetade, är felaktig. Blåbussar utanför innerstaden har ännu ej läsare.

Du har fortfarande inte förstått vad jag hela tiden sagt: att för en STOCKHOLMARE går blåbussarna i Stockholms INNERstad.

Alltså kan man inte längre använda fejkade SMS-biljetter på blåbussarna, utan bara på röda bussar vad det gäller INNERstan.

Och sånt är det nog rätt bra för folk i gemen att känna till INNAN de kliver ombord!

Och din signatur är fortfarande felstavad ...
LÄS dina privata meddelanden.
Senast redigerad av lbl 2015-12-30 kl. 10:24.
Citera
2015-12-30, 12:02
Medlem
Sweeper80s avatar
Citat:
Det ska inte vara något komma i den meningen.

Du har fortfarande inte förstått vad jag hela tiden sagt: att för en STOCKHOLMARE går blåbussarna i Stockholms INNERstad.

Alltså kan man inte längre använda fejkade SMS-biljetter på blåbussarna, utan bara på röda bussar vad det gäller INNERstan.

Och sånt är det nog rätt bra för folk i gemen att känna till INNAN de kliver ombord!

Och din signatur är fortfarande felstavad ...
LÄS dina privata meddelanden.

Idiot! Jag betonar att den tillhör Solna stad. Betonar är väl vad du försöker att göra, när du börjar random ord med versal här och var. Vem vet, kanske dyker detta upp i programmet "Veckan Brott", eller om det var "Veckans brott", inte det då jag; du ska ta det lugnt.

Fint att du äntligen erkänner att du har haft fel hela tiden! Nej, för en Stockholmare så går blåbussarna i hela Stockholms län.

När du fortsätter att hoppa på en människa för dessa signatur, trots många egna fel i svenskan, så visar det bara på att du är en människa som hoppar på andra, för att försöka berika sitt eget trista liv. Troligtvis var du, i skolan, en mobbare. Oavsett vilket, så är detta sista gången jag kommer att svara dig. Vi kommer inte längre än såhär. Hoppas att du håller dig till innerstan, så att vi slipper att stöta på varandra IRL.
Citera
2016-01-06, 23:54
Medlem
Har försökt läsa igenom hela tråden men inte riktigt fått svar på min fråga. Finns det ngn fejkbiljett-version som funkar i dagens läge eller är det tvärkört just nu? Har bytt från iPhone till sony android nyligen och kan inte få det att funka till android. Med iPhonen var det ju sjukt smidigt att man bara kunde redigera om tid & datum vilket gick fort som fan när man hade vant sig..

Så finns det nån lösning till android?
Citera
2016-01-07, 07:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av amnesia7
Har försökt läsa igenom hela tråden men inte riktigt fått svar på min fråga. Finns det ngn fejkbiljett-version som funkar i dagens läge eller är det tvärkört just nu?

Leta i Essylias signatur, den funkar, men hon har inte varit här på flera månader, så det är några inlägg bakåt.

MEN ... INGEN Fejk-biljett funkar längre på vare sig (T), Pendeln eller de blåa bussarna i innerstan.

De funkar bara på röda bussar numera, alla de andra nämnda har Läsare.
Kommer säkert snart på all nyare röda bussar också.

0.18 är senaste versionen.
Citera
2016-01-07, 09:42
Medlem
Citat:
Leta i Essylias signatur, den funkar, men hon har inte varit här på flera månader, så det är några inlägg bakåt.

MEN ... INGEN Fejk-biljett funkar längre på vare sig (T), Pendeln eller de blåa bussarna i innerstan.

De funkar bara på röda bussar numera, alla de andra nämnda har Läsare.
Kommer säkert snart på all nyare röda bussar också.

0.18 är senaste versionen.

Tack! Nä SL stryper verkligen åt just nu. Dom här nyaste sms-biljetterna som är blåa med "runda konstiga" kanter där man ser att tiden tickar neråt, kommer dessa nånsin gå att simulera (rätt ord?) eller tror ni det är omöjligt? Betala för kollektivtrafik är fan bland det som ger mig mest ångest av allt om vi snackar "vardagsproblem"
Citera
2016-01-07, 10:46
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amnesia7
Tack! Nä SL stryper verkligen åt just nu. Dom här nyaste sms-biljetterna som är blåa med "runda konstiga" kanter där man ser att tiden tickar neråt, kommer dessa nånsin gå att simulera (rätt ord?) eller tror ni det är omöjligt? Betala för kollektivtrafik är fan bland det som ger mig mest ångest av allt om vi snackar "vardagsproblem"

Det är omöjligt att "simulera" något där kontrollsystemet är onlinekopplade och verifieras med läsare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in