2016-03-02, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Golonka

Här tror jag du ligger snudd på exakt på sanningen.

Att bli infiltratör är sällan något en polisman/agent blir det är helt enkelt enklare att fånga någon i ett hörn sen leker man snäll Säpo dum Säpo.
Är man själv en hårding kanske man har barn, föräldrar, släktingar som man värnar om. En svag punkt har alla och när man sitter där med ett "erbjudande man inte kan tacka nej till" så golar 999/1000.

Ett annat alternativ (som jag tror är mer troligt i detta fall) är att golaren känner sig mäktig, han har ett direktspår till Säpo och bara vetskapen; att närhelst han önskar så råkar evt motståndare ut för rättsliga påföljder och kanske även kåken, räcker som belöning.

Tystnaden är sannerligen talande. Vi får se i framtiden i någon notis hur det gick skulle jag gissa.
Vi får göra som Säpo och lägga pussel!

Hursomhelst är det njutbart när praktarslen faller!

The bigger them come the harder they fall!
Citera
2016-03-02, 11:02
Medlem
Hela denna ankdamm är pinsam. Vuxna män som leker säkerhetspolis vs. molotovkastande idioter osv.

Kan ingen hitta en passande hobby åt dem. Jag betalar hellre en ABF-kurs i svampplockning åt dem än att mina skattepengar ska gå till sådana här lekstugor.
Citera
2016-03-02, 11:31
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Logoped

Är man själv en hårding kanske man har barn, föräldrar, släktingar som man värnar om. En svag punkt har alla och när man sitter där med ett "erbjudande man inte kan tacka nej till" så golar 999/1000.

Ett annat alternativ (som jag tror är mer troligt i detta fall) är att golaren känner sig mäktig, han har ett direktspår till Säpo och bara vetskapen; att närhelst han önskar så råkar evt motståndare ut för rättsliga påföljder och kanske även kåken, räcker som belöning.

[...]

Hursomhelst är det njutbart när praktarslen faller!

Nu ska jag ärligt säga att jag inte är så djupt insatt i Martin Fredrikssons förehavanden och person förutom en del läsning på Flashback och lite andra ställen.

Dock måste jag säga att min bild av honom förändrades kraftigt när jag läste mailkonversationen (eller var det sms, jag minns inte) mellan Martin Fredriksson och Ola Sandstig i samband med att Ola skulle samla material inför sin granskning av Researchgruppen.

Jag blev väldigt förvånad när jag fick se hur ängslig och rädd Martin verkade vara. Några exempel:

Citat:
Martin Fredriksson @nittonfemton
Hej @FokusRedaktion. Varför vill ni dra mig i smutsen med 15 år gamla uppgifter från en utredning där jag friades från brott ?

Citat:
Martin Fredriksson @nittonfemton
Hej @FokusRedaktion. Jag är inte medlem i RG längre. Skulle vilja veta vad jag har gjort för hemskt och hur jag sonar det.

Rädd och undflyende.

Jag måste säga att jag väntat mig en betydligt kaxigare attityd från Martin. Mer av en krigare. Åtminstone lite stolt arrogans. Men vad jag i stället fick se här var något av en skrämd liten råtta. En som helst ville fly iväg och krypa ner i sängen och gömma sig och gråta i kudden.

Vad jag vill säga med detta, om jag ska göra en kort sammanfattning, är att Martin förmodligen inte alls är någon hårding, utan SÄPO har nog kunnat manipulera och forma honom ganska obehindrat. Lite piska, lite morot. Lite fickpengar, lite beröm, en nypa underförstådda hot. Jag tror inte att det varit särskilt svårt att få ur honom allt de önskat och mer därtill.

Martin verkar vara urtypen för en person som är kaxig och tuff när han är omgiven av sina starka mäktiga kompisar, men som lipar och direkt går ner på knäna och ber om förlåtelse så fort han blir ensam med fienden. En liten fegis helt enkelt. När SÄPO haft honom i förhörsrummet har förmodligen informationen runnit som diarré ur munnen på honom

Han har antagligen gett SÄPO precis allt han har, både om vänner och fiender.
Senast redigerad av Nordanvindarna 2016-03-02 kl. 11:42.
Citera
2016-03-02, 11:43
Medlem
BillHicksHOLLOGRAMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raxmouse
haha, det här är ju hilaaaaaaaaarious stasi är ju på riktigt!

Vafan erkände han för? Han påstår sig vara nöjd över att ha stoppat nazister eller vad det nu är, men nu lämnar han öppet mål...jaaaja, det är väl inte speciellt förvånande att SÄPO lurat någon stackare på information.

Det finns tjallare inom SÄPO också, även fast SÄPO tror dom är vattentäta

Stoppat nazister, han har väl skapat en del riktigt hÖger höger människor i sina misshandlar. Fattar inte deras argument att man kan spöa nån smart??

Mvh!
Citera
2016-03-02, 12:03
Medlem
Kan till och med ta det ett snäpp längre att tacka AFA för all rasism någon?

Dokumentär för den intresserade;
https://www.youtube.com/watch?v=c0LZ7cvwCUg
Citera
2016-03-02, 12:29
Medlem
Guld-Rolles avatar
När vi ändå gör filmreferenser. I Sopranos finns en minnesvärd scen. Scenen utspelas när maffiamedlemmen Salvatore 'Big Pussy' Bonpensiero avslöjats som polisinformatör och han förklarar sitt förräderi med att han bara gett FBI struntsaker och rökridåer. Han konfronteras av sina barndomskamrater och förklaringarna han ger är påfallande lika de Martin Fredriksson nu gett.

Researchgruppen gick igår kväll ut med ett uttalande:
Citat:
KLARGÖRANDE OM MARTIN FREDRIKSSON
post / 2016-03-01
Med anledning av de uttalanden och uppgifter Martin Fredriksson lämnat på sitt Twitterkonto den 28 februari i år vill Researchgruppen klarlägga följande:

Det kom som en chock och fullständig överraskning för oss när Martin Fredriksson avslöjade att han under flera år avlönats av Säkerhetspolisen med syfte att kartlägga den högerextrema rörelsen. Fredrikssons avlönade samarbete med Säpo skedde, enligt hans egna uppgifter, under en tid då Researchgruppen ännu inte startat sin verksamhet. Martin Fredriksson lämnade våren 2015 Researchgruppen.

Researchgruppens inställning är att all journalistik i alla lägen måste stå fri från myndigheters inflytande. Därför ställer vi oss starkt kritiska till Martin Fredrikssons agerande, och att han hemlighållit sitt samarbete med Säkerhetspolisen för oss och alla andra.

/ Researchgruppen
Citera
2016-03-02, 13:25
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
Nu ska jag ärligt säga att jag inte är så djupt insatt i Martin Fredrikssons förehavanden och person förutom en del läsning på Flashback och lite andra ställen.

Dock måste jag säga att min bild av honom förändrades kraftigt när jag läste mailkonversationen (eller var det sms, jag minns inte) mellan Martin Fredriksson och Ola Sandstig i samband med att Ola skulle samla material inför sin granskning av Researchgruppen.

Jag blev väldigt förvånad när jag fick se hur ängslig och rädd Martin verkade vara. Några exempel:

Rädd och undflyende.

Jag måste säga att jag väntat mig en betydligt kaxigare attityd från Martin. Mer av en krigare. Åtminstone lite stolt arrogans. Men vad jag i stället fick se här var något av en skrämd liten råtta. En som helst ville fly iväg och krypa ner i sängen och gömma sig och gråta i kudden.

Vad jag vill säga med detta, om jag ska göra en kort sammanfattning, är att Martin förmodligen inte alls är någon hårding, utan SÄPO har nog kunnat manipulera och forma honom ganska obehindrat. Lite piska, lite morot. Lite fickpengar, lite beröm, en nypa underförstådda hot. Jag tror inte att det varit särskilt svårt att få ur honom allt de önskat och mer därtill.

Martin verkar vara urtypen för en person som är kaxig och tuff när han är omgiven av sina starka mäktiga kompisar, men som lipar och direkt går ner på knäna och ber om förlåtelse så fort han blir ensam med fienden. En liten fegis helt enkelt. När SÄPO haft honom i förhörsrummet har förmodligen informationen runnit som diarré ur munnen på honom

Han har antagligen gett SÄPO precis allt han har, både om vänner och fiender.

Intressant analys. Kanske var han livrädd för att Ola skulle upptäcka att han var informatör åt SÄPO och vad det scoopet skulle innebära? Till och med "tuffe" Jan Guillou satt med gråten i rösten när han avslöjades som KGB-informatör.

Skammen såklart, men också att framtida försörjning ter sig osäker stressar nog en del. Största stressfaktorn är säkert att man inte vet vilka krafter man släpper lös när folk hängs ut på det viset. I skenet av det kan jag skadeglatt tycka att det karma eftersom det är exakt vad de själva ägnat sig åt. Oskyldiga människor som haft en PK-avvikande mening/åsikt har fått sina liv förstörda. Av med jobbet, förtroendeuppdrag, familj, sociala kontakter, hot, misshandel, trakasserier osv. Hela vänsterextremismsidan med Fredriksson, Wåg, Aschberg osv har hur mycket som helst på sina samveten, kanske även självmord.
Citera
2016-03-02, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Intressant analys. Kanske var han livrädd för att Ola skulle upptäcka att han var informatör åt SÄPO och vad det scoopet skulle innebära? Till och med "tuffe" Jan Guillou satt med gråten i rösten när han avslöjades som KGB-informatör.

Skammen såklart, men också att framtida försörjning ter sig osäker stressar nog en del. Största stressfaktorn är säkert att man inte vet vilka krafter man släpper lös när folk hängs ut på det viset. I skenet av det kan jag skadeglatt tycka att det karma eftersom det är exakt vad de själva ägnat sig åt. Oskyldiga människor som haft en PK-avvikande mening/åsikt har fått sina liv förstörda. Av med jobbet, förtroendeuppdrag, familj, sociala kontakter, hot, misshandel, trakasserier osv. Hela vänsterextremismsidan med Fredriksson, Wåg, Aschberg osv har hur mycket som helst på sina samveten, kanske även självmord.

Att Aschberg var vänster extremist var nytt för mig.

Ja de har nog en hel del på sitt samvete när de yxar sig in i någon förvirrad ny nazist med dåligt val av vänner.

Tycker mig se väldigt lite AFA anhängare skriva nått i denna tråd. Har ni inte en åsikt om detta?
Mvh!
Citera
2016-03-02, 13:44
Medlem
- Fick han sparken av SÄPO?

Tidigare hade jag nån förhoppning att han skulle skriva en bok om hur yttervänstern (Expo, Aschberg, Bonniers och co) leker "nazijägare" under journalisttäckmantel för att i realiteten åsiktskartlägga hela folket och kapitalistisk "slå mynt av det". Några avslöjanden om den maktgalna yttervänstern helt enkelt. Något om det inavlade maktspelet i innerstan.

När jag läste hans twitter så insåg jag att han ser sig själv som en lyckad nazijägare. Och att det är tack vare honom som vi inte haft en nazistisk statskupp. (typ) Sanningen är att när Fredriksson började för 15 år sedan så fanns det 300-400 nazister i landet. Idag finns det 300-400 nazister och på 50-talet fanns det 300-400 nazister. - Antalet har varit statiskt. Med eller utan RG/EXPO och alla andra sekter. 300-400 det är det antal muppar vi får dras med helt enkelt.

Alla miljonindragande Exitorganisationer är också totalt menlösa eftersom nazister självmant hoppar av i 25-30 års åldern precis som de gjort sedan 50-talet. Allt detta vet SÄPO. Fredriksson och hans vänner har jagat väderkvarnar.

Ang Wåg & co oro så har Fredriksson garanterat försett sig med en massa USB minnen fulla med info. På Piscatus måste det vara nervöst, om Martin droppats i samband med Siren-dealen så är väl oddsen ganska stora att Martin kopierat allt. "Starta eget" typ. kanske
Senast redigerad av Kulturmarxist 2016-03-02 kl. 14:03.
Citera
2016-03-02, 13:57
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BillHicksHOLLOGRAM
Att Aschberg var vänster extremist var nytt för mig.

Ja de har nog en hel del på sitt samvete när de yxar sig in i någon förvirrad ny nazist med dåligt val av vänner.

Tycker mig se väldigt lite AFA anhängare skriva nått i denna tråd. Har ni inte en åsikt om detta?
Mvh!

Var skulle du vilja placera Aschberg på vänster-högerskalan? Med de sällskap och i de företag han verkar i tycker jag nog vänsterextremist förefaller mest riktigt i skalan vänster/höger. Egentligen tror jag att han varken är vänster eller höger utan bara använder vänstersidan för sina underliggande intressen.
Citera
2016-03-02, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guld-Rolle

Researchgruppen gick igår kväll ut med ett uttalande:

Intressant. Men Researchgruppen bedrev väl ändå ungefär samma verksamhet, fast under annat namn, redan före de kallade sig för Researchgruppen? Alltså: typ samma folk, typ samma verksamhet redan under den tid då Fredriksson var SÄPO-informatör.

Sedan har jag rätt svårt att tro att SÄPO helt skulle ha tappar intresset för Fredriksson när Researchgruppen blev Researchgruppen
Citera
2016-03-02, 14:15
Medlem
Amsvartners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kruksug
Intressant. Men Researchgruppen bedrev väl ändå ungefär samma verksamhet, fast under annat namn, redan före de kallade sig för Researchgruppen? Alltså: typ samma folk, typ samma verksamhet redan under den tid då Fredriksson var SÄPO-informatör.

Sedan har jag rätt svårt att tro att SÄPO helt skulle ha tappar intresset för Fredriksson när Researchgruppen blev Researchgruppen

Du har så rätt, packet kallade sig AFA-Dokumentation eller nåt i den stilen, samma nötter i skålen .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in