2016-03-02, 09:58
Medlem
mjohan84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krickonet.2013
Att "LP" träffades eller rättare sagt så snuddade väl kulan kappan,sedan dök det upp en bild utanför "Sabb" där man sa att hon bytt till en annan kappa,vill jag minnas jag läst någonstans.Ingen som kommer ihåg den tidningsnotisen och bilden?.

men det sägs att det inte var hon på
bilden ? läs lite bakåt i tråden . hon åkte ju med op i ambulansen
Citera
2016-03-02, 10:00
Medlem
andersaanderssonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ove Mollvik
De här avsnitten är ju synnerligen intressanta. Typiskt nog fick de inte heller lov att sändas då de var som mest aktuella. Både Enerström och Geijer ger här ett aĺltför ärligt intryck. Detta hade ju kunnat förvilla folkopinionen till något annat än vad SPF hade planerat.....
Alf Enerström måste ha varit en idealisk nyttig idiot åt propagandaverket då det för dem gällde att kartlägga det palmehat man själva varit upphov till att sprida. Gentemot folk och folkvalda låtsades man ägna sig åt forskning samtidigt som media och kapital gick att styra över och få bekräftelse på den psykologiska krigföringens effekt i allmänhet. Knepet är urgammalt.....

Knepet att utse syndabockar och att avrätta budbärare är urgammalt.

Har använts sedan mänskligheten bestod av mer än en flock.
Citera
2016-03-02, 10:01
Medlem
mb20guys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa
Hans Holmer har märkliga profetior var uppe för ett tag sedan , nedan kommer en sammanställning av dessa.

3/3-86 Aftonbladet
"Jag vägrar ha livvakt"
"Sverige är idag i ett slags chocktillstånd. Det är viktigt att tänka efter när den akuta sorgen gått över. Vi måste besinna oss, annars kan vi förlora stora värden i vår demokrati.

21maj Gary Engman SVT
"Massmedia kräver att vi tar en mördare"

28maj Presskonferens -medverkande HH, SÅ,
"Det är offret som har valt själva mordplatsen"
"Nu är det ju så att jag spelar ett högt spel, förr eller senare får ni facit"
"Vi hävdar från vår sida att det var proffs som låg bakom det här och skälet att vi säger det
är flera. Det är valet av vapen, attentatets utförande och det kallhamrade uppträdandet efter
attentatet"
"Vi har erfarenhet av att leta i annat sammanhang. Förra året misslyckades vi att hitta en bil
mitt i Stockholms hamn trots att vi letade väldigt intensivt"

12juni Debatt-artikel, DN
"När ett samhälle som vårt med alla det öppna samhällets alla fördelar får ett knivhugg i ryggen, då måste illgärningsmannen gripas och lugnet återställas. För det är inget pris för högt!
"jag är optimist. Inte för att slippa kritik idag. Utan för att också få andra att tro på morgondagen,"
"Det inte bara Olof Palme som fått en kula i bröstet. Hela det svenska samhället har fått ett knivhugg i ryggen"
"Inte något samhälle torde ha kraften och tålamodet att invänta resultatet av en utredning av mordet på landets statsminister när det börjar dra ut på tiden. Då måste också samhället skaffa sig Alibi"

6/7-86 sommar intervjuad av röda-annika hagström i radions P1
"om jag berättar för dig och lyssnarna vad vi tänker göra skulle du slippa spela fler skivor i det här programmet. Du skulle få extra sändningstid. Då kunde jag avgå direkt efter programmet och lägga mig i hängmattan, för då var det kört. Då skulle vi inte klara det här.
-Tidigare sa du till mig att när det här är över slutar jag som polis. Menar du verkligen det?,frågar AH.
"Ja, jag känner så idag. Jag vet inte om jag känner så när allt är slut, men idag tycker jag att det här är jag beredd att satsa allt för.Sen tycker jag att det borde finnas nå´t annat att göra"
-Varför menar du att du måste sluta som polis?
"Det är väl något slags reaktion mot hur tungt och besvärligt det här jobbet är. Det är inte ett friår jag är betjänt av utan att se världen med andra ögonen än polisögon.
-Mördaren har ögonen på dig. Har du ögonen på honom?
"Ja, ibland tror jag det"!!!!!!!!!!!!!!
-känner du dig som en idrottsman?
"Ja, jag tror jag vet hur motståndaren ser ut"
-Tala om det då!
"Nej, det kan jag inte . Men jag har en bild av honom!.

25/8 Dagens Nyheter

"Lösningen ¨på det här mordet kommer att styra svenska folkets syn på skydd och säkerhet. Det är ju en viss skillnad om en välorganiserad statsgerilla!!! eller om en ensam galning mördar statsministern.

29/8 Arbetet

Direkt fråga till Holmer om han vet vem mördaren är:
"Den frågan kan jag tyvärr inte besvara. Jag kan bara säga att att jag säger vad som överhuvudtaget är möjligt"

2/9 Expressen

Jag känner djup samhörighet med mina medarbetare i Palmerummet. De är hängivna,vänliga och effektiva. Jag undrar ibland om man kommer tacka dom en dag för vad dom fått utstå. Om man kommer att förstå?

870305 SVT MAGASIN
"Jag måste ha ansvar för vad som hände i korsningen Sveavägen/Tunnelgatan"

870526 SVT magasin m Göran Elwin och Annika Hagström (KGB-möte )Jan mosander,publik
-Vad har du för förtroende för samhällesapparaten? frågar Mosander
"rättsapparaten har jag inte samma förtroende för som förut. Därför att när den satte på verklligt prov i samband med den här utredningen kollapsade den ju till slut. Och i det spelade jag naturligtvis själv en roll men jag har också sett vad andra kunnat åstadkomma"
Om sin avsättnig säger HH:
"Jag har hela tiden varit medveten om att det är ett antal personer som lett fram till det slutliga avgörandet så att säga.

Ordet "välorganiserad stadsgerilla" som Holmér yttrar är faktiskt riktigt intressant. Vem använder ett sådant utttryck? Var det en freudiansk felsägning där Holmérs hjärna plockar fram det han de facto vet (stay behind/barbro)?
Citera
2016-03-02, 10:05
Medlem
mb20guys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Totalinvandring
Politiskt känsligt att förhöra en polis och antyda att han på något sätt skulle varit inblandad i mordet. Hade de två finska flickorna pekat ut Christer med viss säkerhet hade det anordnats en konfrontation på tre sekunder.

Visst hade de gjort det. Och förmodligen instruerat dem att de letade efter en en viss person. Som när de sa att de letade efter en alkis/missbrukare när Lisbet identifierade CP också.
Citera
2016-03-02, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det måste inte vara en slump att han fanns i området just då, som sagt, han kan vara utvald innan mordet och någon säkerställde att han fanns nära mordplatsen när mordet skedde, vem som fixade dit honom och hur det gick till måste inte vara så komplicerat med tanke på kopplingar mellan knarkspanare och myndigheter.

Tämligen enkel och okomplicerad plan, han var ju kartlagd av polis redan innan när han sprang omkring i kvarteren där. Sedan detta med bajonettmordet, det hände i stundens ingivelse, när CP fick ett av sina frispel, att CP kallt skulle ha planerat ett mord är något *helt* annat.

Och Lisbeth Palme, hennes utpekande är enbart skrattretande, för det första hade hon förhandsinfo innan konfrontationen "det ser man ju vem som är alkoholist", sedan gick det knappast för henne att tveka på vem som var misstänkt, "som att släppa in en papegoja bland bofinkar" som GW så fyndigt uttryckte det.

Sedan hade det gått 2 hela år innan denna konfrontation, jag tvivlar mycket starkt på att Lisbeth fortfarande hade en minnesbild kvar av gärningsmannen då. Och hon sade dessutom något i stil med att "stämmer mycket väl med hur jag beskrev GM då..."

CP gärningsman? Knappast!
Senast redigerad av laserthing 2016-03-02 kl. 10:09.
Citera
2016-03-02, 10:20
Medlem
Är det klargjort var Hans Holmer befann sig under mordnatten? Det finns för många saker som inte stämmer med denna utredning.
Göran Sandströms beskrivning av dom första timmarna efter mordet beskriver flera underliga saker.
Se debatt, polisspåret från 1987 på Youtube.
Citera
2016-03-02, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MbmA
Är det klargjort var Hans Holmer befann sig under mordnatten? Det finns för många saker som inte stämmer med denna utredning.

Det var något surr om att han skulle ha varit på ett hotell någonstans, men det gick aldrig att bekräfta, gick inte att hitta någon bokning har jag för mig.
Citera
2016-03-02, 10:44
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa
Alf Enerström återkommer återigen till dom här personerna som ska ha kommit hem till honom och velat ta bort Olof Palme med våld.
Han har samma personuppsättning som Cenneth Neilberg anger. Känns på något sätt som att alla frågetecknen runt AE aldrig rätats ut.
Psykstyrets experter har på alla sätt velat framställa oss som råkat få bra kontakt med annars våldsbenägna personer som att vi skulle vilja vara likadana själva. Motivet för att inte avvisa dessa frustrerade stackare som sökt kontakt är dock det rakt motsatta kan jag lova. Min nyfikenhet på exv Ausonius problem och andra som blivit stalkade till galenskap har lett mig till helt andra lösningar på våld och konflikter.
Man måste så ständigt ompröva orsak och verkan mellan flock och individ. När SPF fick ha psykologiska våldsmonopolet och ensamt fick avgöra mål och medel för rättsstaten blev det obalans. När varje enskild medborgare skall definieras efter anonyma eliters självgoda mall leder det enbart till diktatur så som rättsskandalerna kring MOP, MAL, Quick och fortsatt terror har visat.
Den enda modiga advokat jag känner övertygades om Enerströms heder vid ett möte för 20 år sedan. På senare tid blev jag själv presenterad för honom där vi satt vid samma bord. Trots allt han gått igenom ger han ett sansat intryck och så långt ifrån våldsromantik man kan vara.
Citera
2016-03-02, 10:46
Medlem
TomJonass avatar
Såg igår på SVT play och den presskonferens som nyligen hölls om Palmemordet.

Det här kanske har diskuterats tidigare här, men där sa man att Christer Pettersson sköt sig när polisen ringde på, efter att hans bror ringt polisen och varit orolig för att Christer inte svarade i telefonen och var deprimerad. När polisen 2008 ringde på hördes en smäll och han hade tydligen skjutit sig i bröstet. Med vilket vapen framkom inte.
Man fick ju aldrig tag i den Magnum han lär ha ägt och det var väl knappast den, för då kunde man provskjutit och avfärdat eller bekräfta ev. mordvapen.
Det har ju alltid sagts att han dog av en propp i hjärnan eller var det hjärnblödning?

Mystiskt, har aldrig hört/läst detta tidigare.
Citera
2016-03-02, 10:48
Medlem
FurirRevaers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomJonas

Det här kanske har diskuterats tidigare här, men där sa man att Christer Pettersson sköt sig när polisen ringde på, efter att hans bror ringt polisen och varit orolig för att Christer inte svarade i telefonen och var deprimerad. När polisen 2008 ringde på hördes en smäll och han hade tydloigen skjutit sig i bröstet. Med vilket vapen framkom inte.
Man fick ju aldrig tag i den Magnum han lär ha ägt och det var väl knappast den, för då kunde man provskjutit och avfärdat eller bekräfta ev. mordvapen.
Det har ju alltid sagts att han dog av en propp i hjärnan eller var det hjärnblödning?

Då lyssnade du inte tillräckligt uppmärksamt. Han som sköt sig hette Andersson, inte Pettersson.

http://palmemordet.eu/
Senast redigerad av FurirRevaer 2016-03-02 kl. 10:51.
Citera
2016-03-02, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomJonas

Det här kanske har diskuterats tidigare här, men där sa man att Christer Pettersson sköt sig när polisen ringde på, efter att hans bror ringt polisen och varit orolig för att Christer inte svarade i telefonen och var deprimerad. När polisen 2008 ringde på hördes en smäll och han hade tydloigen skjutit sig i bröstet. Med vilket vapen framkom inte.

Då hörde du fel, gällde inte CP.
Citera
2016-03-02, 10:53
Medlem
B0B0-emulators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krickonet.2013
Att "LP" träffades eller rättare sagt så snuddade väl kulan kappan,sedan dök det upp en bild utanför "Sabb" där man sa att hon bytt till en annan kappa,vill jag minnas jag läst någonstans.Ingen som kommer ihåg den tidningsnotisen och bilden?.
När Lisbet Palme blev beskjuten hade hon en brun mockakappa på sig. När hon åkte hem från sjukhuset hade hon en brun kappa eller jacka av skinn på sig, som Mårten Palme hämtat åt henne. På den bild du nog tänker på, när en kvinna rusar från en polisbil mot sjukhuset, så är kvinnan iklädd en tygkappa. I viss mån liknar kvinnan Lisbet bakifrån, även om det finns skillnader, men att Lisbet denna kväll skulle haft tre olika kappor på sig verkar mer än konstigt. Dessutom uppgav ambulansförarna att hon följde med i ambulansen till sjukhuset.

Se också http://iesho.blogspot.se/2014/07/17-vem-skot-mot-lisbet-palme.html
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in