2016-03-01, 23:31
Medlem
Fruity Freshs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
När en så pass ung människa dör knall och fall måste man göra en rättsmedicinsk undersökning. Mord kan definitivt inte uteslutas.
Det har stått överallt att hon hade tappat hår på senare år och läkarna visste inte varför. Det finns flera gifter som under längre exponering kan ge upphov till håravfall så som arsenik, tallium och bly.
Detta hoppas jag att rättsmedicinarna är medvetna om.
Ja hoppas rättsmedicin vet att arsenik är giftigt
Citera
2016-03-02, 01:48
Medlem
mjukosten78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VLCD
Nu har jag inte läst resten av tråden men för ett tiotal år sedan hade hon grava narkotikaproblem. Finns nåt klipp när hon är hög som ett hus i morgonsoffan. Om hon nu genomgått tre op på kort tid är det väl inte långsökt att hon återfallit i missbruk av ex. tabletter. Om dödsorsaken är överdos av tabletter brukar media inte gå ut med detta eftersom man innan obduktion inte kan utesluta naturliga orsaker.

Det är svårare än vad folk tror att ta en dödlig överdos. Allt som oftast handlar det då om en kombination av flera droger. En tablettmissbrukare råkar inte ta några för mycket och dö helt enkelt.
Citera
2016-03-02, 02:05
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Josefin ska ha haft dåliga värden efter höftoperationen för tre veckor sedan och känt sig krasslig den sista tiden. Någon infektion efter operationen? Att hon lade sig efter promenaden kan indikera att hon inte kände sig frisk (och hon ska ju ha känt sig krasslig i helgen, enligt media). Det har hänt förut att människor lagt sig för att vila p g a att de känt sig krassliga - och sedan inte vaknat igen. Kanske är det inte "svårare" än så.

Vila i frid, Josefin!

Jo visst kan det vara hjärtat, efter långvarigt bruk av droger kan så klart hjärtat skadas.
Jag kände en person som dog i sömnen 34 år gammal, han hade missbrukat under en längre tid, även anabola tidigare i sin ungdom. Vid tiden han dog var han relativt ren endast preparat utskrivna av läkare tog han. Han hittades död i sängen på morgonen. Han hade varit ute och gått dagen innan och sagt till sin mamma att han kände sig trött och slut efter promenaden. Han dog av hjärtstillestånd, till följd av en hjärtsvikt, hans hjärta var förstorat.
Citera
2016-03-02, 02:29
Medlem
Apologists avatar
Att gå ut på en långpromenad med sin syster o hund behöver inte alls peka på att det var en olyckshändelse.

För någon vecka sedan så dog en utländsk snubbe jag känner här i Thailand. Läkarna hade gett honom högst en vecka att leva (Cancer). Han var ute på promenader, restauranger o besökte platser som var honom kärt. Det var som om han intog den sista supet av livet innan han dog. Det var nästan ritualistiskt.
Det är nog väldigt viktigt att se viktiga platser i ens liv innan man dör. Kanske det var syftet med långpromenaden.
Citera
2016-03-02, 06:45
Medlem
Photoshoppeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VLCD
Nu har jag inte läst resten av tråden men för ett tiotal år sedan hade hon grava narkotikaproblem. Finns nåt klipp när hon är hög som ett hus i morgonsoffan. Om hon nu genomgått tre op på kort tid är det väl inte långsökt att hon återfallit i missbruk av ex. tabletter. Om dödsorsaken är överdos av tabletter brukar media inte gå ut med detta eftersom man innan obduktion inte kan utesluta naturliga orsaker.

Nej, du minns fel. Hon har aldrig någonsin suttit hög som ett hus i ett morgonprogram. Länk på det annars finns det inte.
Citera
2016-03-02, 07:36
Medlem
Det är en förfärlig händelse oavsett hur det gick till. Egentligen spelar det ingen roll, död är hon ju i vilket fall.
Men en gissning är väl att hon drog i sig för många värktabletter...

Dock, vi ska inte glömma dig Josefin. Ha det bra där du nu är.
Citera
2016-03-02, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mjukosten78
Det är svårare än vad folk tror att ta en dödlig överdos. Allt som oftast handlar det då om en kombination av flera droger. En tablettmissbrukare råkar inte ta några för mycket och dö helt enkelt.

Varför är läkare då så restriktiva med att skriva ut tillräckliga doser smärtstillande? Trodde det var för att opiater kan påverka kroppen så att man slutar att andas.
Citera
2016-03-02, 08:50
Avslutad
Starka smärtstillande (hon var post-op så det är rimligt att tänka sig att hon hade tillgång) i kombination med alkohol (känd missbrukare) plus allmänt halvrisigt grundtillstånd (post-op, som sagt) är mitt stalltips. Behöver inte ens ha varit "självmord". Det är inte så svart/vitt med dödlig intoxikation som så många tycks tro. Andningskollaps tar kål på väldigt många människor varje år. Människor som inte har direkt uppsåt att ta sig själva av daga men råkar ta lite för mycket.
Citera
2016-03-02, 09:18
Avslutad
vad har ni alla som påstår att hon hade problem med droger för belägg för era påståenden?
hon torskade för ett antal år sedan i en bil med persbrandt, men det var han som var både full och påtänd.
att hon skulle ha haft drogproblem tror jag inte ett ögonblick på.
hon hade problem med nerverna, kanske kan bero på det om hon har verkat vara påverkad.
hon hade varit ute på promenad med sin syster och hund för att sen gå upp och vila sig, hon hade inte vaknat efter det, vad som har hänt kan vara allt från självmord till massiv hjärnblödning.
Citera
2016-03-02, 09:48
Medlem
Nu läste jag att hennes syster Marie säger att Josenfin nyligen hade opererats för höftproblem, dessa var troligen en följd av att hon hade stelopererat ryggen. Ryggproblemen var en följd av ett dåligt tidigare förhållande.
Hon måste alltså ha blivit rätt så rejält misshandlad av en man i ett tidigare förhållande. Detta utlöser sedan en dominoeffekt som leder till hennes död. Den mannen som orsakade ryggskadan är nog inte så kaxig idag. Man kan nästan säga att han misshandlade henne till döds.
Djävligt tragisk historia och jag hoppas att han har fått sitt straff.
Citera
2016-03-02, 09:53
Medlem
Lt.Col.Kilgores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Nu läste jag att hennes syster Marie säger att Josenfin nyligen hade opererats för höftproblem, dessa var troligen en följd av att hon hade stelopererat ryggen. Ryggproblemen var en följd av ett dåligt tidigare förhållande.
Hon måste alltså ha blivit rätt så rejält misshandlad av en man i ett tidigare förhållande. Detta utlöser sedan en dominoeffekt som leder till hennes död. Den mannen som orsakade ryggskadan är nog inte så kaxig idag. Man kan nästan säga att han misshandlade henne till döds.
Djävligt tragisk historia och jag hoppas att han har fått sitt straff.
...och den mannen är Örjan Ramberg. Prisad av kungen, varit med i fin tv, övrigt hyllad som en bra människa med svår uppväxt. Vänstern...
Citera
2016-03-02, 10:09
Medlem
Än en gång: skithögen Ramberg har mycket att stå till svars för. Men det lär väl inte gå att bevisa någon direkt koppling i det här fallet, tyvärr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in