2016-03-02, 04:46
Medlem
AREA-51s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Frågan är väl vad som händer med Rubios eventuella väljare om han skulle dra sig ur. Skulle till tillräckligt många av dessa i sådana fall välja att stöda Cruz istället? Om inte så verkar det väl helt kört för alla andra än Trump på den republikanska sidan.

Känns dock som att även om Trump skulle bli republikanernas presidentkandidat så skulle han väl knappast kunna utmanövrera Clinton, för jag förmodar att övriga demokratiska väljare har lättare att stödja Clinton än vad republikanska väljare med andra favoritkandidater har för att stödja Trump.
Man får inte glömma hur Trump har tagit sig dit han är nu.
Han är ju inte precis någon jäva amatör precis.
2016-03-02, 04:47
Medlem
NixYOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sm910dif
Japp, även om jag som svensk som haft anledning att göra vissa resor till regionen snarare slås av hur vitt allt är. Tror ändå inte riktigt det spelar så stor roll, Trump har förvisso haft en del uddar riktade mot islam i sin kampanj men även amerikanarna tycks göra en tolkning av att det inte i första hand handlar om islam, det handlar om en bredare kamp för amerikaner att få sätta amerikanska intressen först. Vad jag kunnat se av siffrorna har Trump när det kommer till vita framförallt vunnit väljare bland de som lever i områden med hög andel icke-vita. I Minnesota, oavsett somaliesituationen, befinner sig de vita trots allt inte i den situationen.
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Fan vet. Frågan är om inte "svenska gener" är en lika bra förklaring. Man har ett stort somalierproblem, men röstar på personen som vill ösa in fler. Ett minisverige i USA.
Och Savoy påstår att svenskar och tyskar inte är lika varandra...

Ja, denna bild från den minnesotiska tidningen Star Tribune är väldigt talande:

https://minfil.org/sbPel2bfbc/StarTribuneMinneapolis.png

Trump trea och Rubio etta för Republikanerna i den tysk-nordiska delstaten Minnesota:

https://minfil.org/u0P7l2b8be/MinnesotaResults.png

Bernie Sanders etta för Demokraterna i den tysk-nordiska delstaten Minnesota:

https://minfil.org/v6P2leb4b5/MinnesotaDemResults.png
Senast redigerad av NixYO 2016-03-02 kl. 04:49.
2016-03-02, 04:48
Medlem
AREA-51s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av H0M3R
Aftonbölden då? Tycker det passar bättre.
Nej, Hora låter bättre eftersom tidningen är horaktig och säjer sig för lösnummer.
2016-03-02, 04:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bezmenov
Ja, någorlunda? Är inte Trumps siffror ett bevis på det? Fler och fler ser igenom skiten.

OBS: retorik är självklart inte förlegat men det du avser med retorik är absolut det

Jo, förvisso. Populism verkar helt klart gå före retorik. Jag har bara lite svårt att förstå hur vissa här kan vilja försvara Trumps förmåga som talare. Tydligen var det en öm tå hos vissa.
2016-03-02, 04:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rastapopulos
Nej, jag bedömer enbart deras förmåga som talare. Cruz är nog den sista jag skulle vilja se som USA:s president.

Ser Cruz som en önskedröm. Just därför är han chanslös. Hans politik är totalt orealistisk. Gillar inte honom som talare då jag inte gillar hans sydländska framtoning. En republikan som inte är åtminstone vit känns hela tiden jävligt konstigt för mig.
2016-03-02, 04:50
Moderator
sm910difs avatar
Kasich tuggar sig långsamt närmare och närmare i vermont, kan bli riktigt tight i slutändan. Vinner Kasich den över Trump, om än att det mest är symbolik, känns det här som ett allt mer deppigt slutfacit.
2016-03-02, 04:51
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AREA-51
Man får inte glömma hur Trump har tagit sig dit han är nu.
Han är ju inte precis någon jäva amatör precis.

Nej, det är han absolut inte, men jag tror trots det att han skulle ha större problem med locka till sig alla republikaner än vad Clinton skulle ha att locka till sig alla demokrater, om nu den "stora finalen" slutligen står mellan dem dvs.
2016-03-02, 04:52
Moderator
sm910difs avatar
Och Ben Carson tyckte inte heller kvällens resultat var tillräckligt för att stänga butiken.
2016-03-02, 04:55
Medlem
bezmenovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rastapopulos
Jo, förvisso. Populism verkar helt klart gå före retorik. Jag har bara lite svårt att förstå hur vissa här kan vilja försvara Trumps förmåga som talare. Tydligen var det en öm tå hos vissa.
Så trump är den största populisten, han som säger sånt man inte borde säga? Inte de som via poltikerretorik säger precis det som de tror att folk vill höra?

Hans förmåga som talare kommer ur att han är genuin. För en tänkande individ är detta mycket viktigare än "retorik" (flosker på rätt ställe..?)

Nu när jag ändå diskuterar med någon som dig vill jag passa på och ställa en fråga; vad är det meningen att öm tå ska betyda? Vad innebär det att det är känsligt för vissa?
2016-03-02, 04:57
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Kasich tuggar sig långsamt närmare och närmare i vermont, kan bli riktigt tight i slutändan. Vinner Kasich den över Trump, om än att det mest är symbolik, känns det här som ett allt mer deppigt slutfacit.
Ja, det skulle vara ännu mer typiskt. Sen skulle det inte förvåna om Rubio klarar 20%, precis, överallt. Kvällen är bra, men inte perfekt.
2016-03-02, 04:59
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Och Ben Carson tyckte inte heller kvällens resultat var tillräckligt för att stänga butiken.
Han tog ju två delegater i Virginia...
2016-03-02, 04:59
Medlem
AREA-51s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Nej, det är han absolut inte, men jag tror trots det att han skulle ha större problem med locka till sig alla republikaner än vad Clinton skulle ha att locka till sig alla demokrater, om nu den "stora finalen" slutligen står mellan dem dvs.
Om det kommer stå mellan Clinton och Trump ( vilket jag tror ), så kommer Trump att slakta kärringen. Hon är en lögnare, maktgalen, och dessutom fru till en före detta president som blev avsugad av en praktikant i Ovala rummet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in