Citat:
Ursprungligen postat av
Valpen_
Jag tvivlar starkt på att Trump besitter en IQ över 150, du får gärna bevisa mig motsatsen.
Jag skulle vilja påstå att Trump är dummare än genomsnittsmänniskan, varken framgång och stor förmögenhet måste tvunget vara kopplat till hög IQ.
Visst att han kanske inte är fullständigt briljant som postaren innan menar men dummare än genomsnittsmänniskan? Allt han säger är kanske inte härrört ur någon skev resonemangskonstruktion där allt bygger på att leta sig så långt bort från det vi faktiskt har framför ögonen som möjligt, att man måste intellektualisera allt tills man hamnar i en verklighet av navelskådning som är helt impotent. Han skippar väl mer eller mindre hela charaden, han vägrar spela det spelet, han vill ha konkreta resultat, inte låta fin. Så i och med det fattar jag din poäng i att han skulle vara dum, så är dock inte fallet.
Hans otroliga självkänsla är nog hans starkaste vapen, den gör honom "dum" men också mycket potent, vilket är anledningen till att hälften hatar honom och hälften älskar honom, om man ska hårddra det.
Citat:
Ursprungligen postat av
Politice-Rectam
Många här hyllar Trump. Men jag röstar på SD och till exempel enligt
http://isidewith.com håller jag till 90 % med Sanders, till 87 % med Clinton och alla republikaner hamnar under 60 %. Vad vi tycker om valet spelar ingen roll men jag får ofta en känsla att Trump blir hyllad eftersom man ser honom som någon sorts motsvarighet till SD, vilket stämmer inte.
Jag hade iaf föredragit om SD var mer som Trump, jag litar inte mycket på SD för att vara ärlig. Är nog inte ensam om det.
Citat:
Ursprungligen postat av
Valpen_
Nej, de riktigt smarta är personerna bakom Trump. Trump är mer som Homer Simpsons än Albert Einstein eller Leonardo da Vinci.
Du hade även kunnat jämföra Trump med Malcolm X. Man måste förstå att en begåvad Homer Simpson är en otroligt potent individ.