2016-03-02, 01:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Donald Trump är utbildad ekonom så helt korkad är han nog inte.

Haha. Hur svårt är det att bli utbildad ekonom?
2016-03-02, 01:21
Medlem
Guillounisms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Kommer du ihåg vad han hade i de pollarna? Jag hoppas du har rätt. 3-4% kan det ju definitivt slå fel oavsett.

33%, medan Rubio och Cruz stod på 23% resp. 22%.

http://www.nbcnews.com/politics/2016-election/primaries/SC
2016-03-02, 01:22
Medlem
Politice-Rectams avatar
Många här hyllar Trump. Men jag röstar på SD och till exempel enligt http://isidewith.com håller jag till 90 % med Sanders, till 87 % med Clinton och alla republikaner hamnar under 60 %. Vad vi tycker om valet spelar ingen roll men jag får ofta en känsla att Trump blir hyllad eftersom man ser honom som någon sorts motsvarighet till SD, vilket stämmer inte. Den politiska skalan i USA är så vriden mot välfärdschauvinism att USA tar 10 000 syrier om året och det som diskuteras är mexikaner, som kan jämföras med polacker och ryssar och absolut inte menaiter.
Senast redigerad av Politice-Rectam 2016-03-02 kl. 01:26.
2016-03-02, 01:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Guillounism
33%, medan Rubio och Cruz stod på 23% resp. 22%.

http://www.nbcnews.com/politics/2016-election/primaries/SC
Prickade de typ exakt resultatet?
Medlem
bezmenovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valpen_
Jag tvivlar starkt på att Trump besitter en IQ över 150, du får gärna bevisa mig motsatsen.

Jag skulle vilja påstå att Trump är dummare än genomsnittsmänniskan, varken framgång och stor förmögenhet måste tvunget vara kopplat till hög IQ.
Visst att han kanske inte är fullständigt briljant som postaren innan menar men dummare än genomsnittsmänniskan? Allt han säger är kanske inte härrört ur någon skev resonemangskonstruktion där allt bygger på att leta sig så långt bort från det vi faktiskt har framför ögonen som möjligt, att man måste intellektualisera allt tills man hamnar i en verklighet av navelskådning som är helt impotent. Han skippar väl mer eller mindre hela charaden, han vägrar spela det spelet, han vill ha konkreta resultat, inte låta fin. Så i och med det fattar jag din poäng i att han skulle vara dum, så är dock inte fallet.

Hans otroliga självkänsla är nog hans starkaste vapen, den gör honom "dum" men också mycket potent, vilket är anledningen till att hälften hatar honom och hälften älskar honom, om man ska hårddra det.

Citat:
Ursprungligen postat av Politice-Rectam
Många här hyllar Trump. Men jag röstar på SD och till exempel enligt http://isidewith.com håller jag till 90 % med Sanders, till 87 % med Clinton och alla republikaner hamnar under 60 %. Vad vi tycker om valet spelar ingen roll men jag får ofta en känsla att Trump blir hyllad eftersom man ser honom som någon sorts motsvarighet till SD, vilket stämmer inte.
Jag hade iaf föredragit om SD var mer som Trump, jag litar inte mycket på SD för att vara ärlig. Är nog inte ensam om det.

Citat:
Ursprungligen postat av Valpen_
Nej, de riktigt smarta är personerna bakom Trump. Trump är mer som Homer Simpsons än Albert Einstein eller Leonardo da Vinci.
Du hade även kunnat jämföra Trump med Malcolm X. Man måste förstå att en begåvad Homer Simpson är en otroligt potent individ.
Senast redigerad av bezmenov 2016-03-02 kl. 01:28.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av geir44
Du vet inte vad du talar om. Han är uppenbarligen mycket intelligent.

Nej, de riktigt smarta är personerna bakom Trump. Trump är mer som Homer Simpsons än Albert Einstein eller Leonardo da Vinci.
Medlem
gato12s avatar
Till och med de som röstar på Trump tycker han är tokig, 11 % tycker det är viktigt med "shares my values".
Medlem
Guillounisms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Politice-Rectam
Många här hyllar Trump. Men jag röstar på SD och till exempel enligt http://isidewith.com håller jag till 90 % med Sanders, till 87 % med Clinton och alla republikaner hamnar under 60 %. Vad vi tycker om valet spelar ingen roll men jag får ofta en känsla att Trump blir hyllad eftersom man ser honom som någon sorts motsvarighet till SD, vilket stämmer inte.

Precis, han är bättre än SD.
2016-03-02, 01:26
Medlem
Socialkonservativs avatar
Var kan man följa rösträkningen i de olika staterna live?
2016-03-02, 01:26
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dodri
Haha. Hur svårt är det att bli utbildad ekonom?

Jag är ingen expert men jag utgår från att det inte är jättenkelt att lyckas utbilda sig till ekonom på ett amerikanskt universitet. Har du en stor insyn i hur det fungerar med ekonomiutbildningar i USA?
2016-03-02, 01:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Till och med de som röstar på Trump tycker han är tokig, 11 % tycker det är viktigt med "shares my values".
Most important candidate quality.
Du misstolkar exit polls
Citat:
Ursprungligen postat av sm910dif
Man stödjer ju inte Trump för att han liknar SD, utan för att han personifierar raka motsatsen till allt som är dåligt, fel och frånstötande med SD!
2016-03-02, 01:27
Bannlyst
Härligt att se hur stort Trump leder i Virginia.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in