All right, nu kan vi ha ett litet problem här... andra dagen, började med 200 mg idag, enligt ordination.
100 mg kl. 8.00, följt av 100 mg igen, kl 10.30. Effekten är något bättre än 100 mg, men kan inte påstå att det är dramatiskt bättre så.
Dock... kl. Är nu 23.20, och jag har varit vaken länge, jobbat hårt idag - jobbsök hela dagen följt av studier med en vän i flera timmar efteråt.
Men jag är inte trött... eller ja, jag är inte trött på det sätt som jag BORDE vara - lite underligt tillstånd, påminner en aning om när man tagit för mycket kaffe och inte kan sova - men utan darrigheten, hjärtklappningen, et c. Gjorde just ett antal styrkeövningar, armhävningar, knäböj - som hjälpte lite grann, men inte mycket.
Vilket är lite underligt i sig, för det brukar jag inte orka annars när jag inte kan sova.
Hade på känn att det här kunde hända i början, så jag bytte till mig en Zopiklon av en vän igår, som funkade finfint.
Jag hade nog behövt den ännu mer i afton dock...
Överlag så är det dock en intressant medicin - den är lite lik både kaffe o DL-metylfenidat, men den skiljer sig markant från båda.
Jag är inte så säker på att den är helt rätt - verkar nästan mer som om att istället för att korrigera mina grundproblem så förstärker den mina styrkor så pass att det blir lättare att jobba runt dom på ett skonsammare sätt än vanligt.
Vi får la se vad morgondagen bär.
Citat:
Ursprungligen postat av
Edric
Läste om det på fass. Tänkte du testa kombinationen iallafall eller är du mer intresserad av att testa guanfacin i kombination med något annat?
Jag överväger det fortfarande, men jag kom fram med min läkare till att vi måste luska reda på mer om interaktionen - annars så kanske Intuniv funkar som monoterapi ändå. Men en sak i taget! Först ska modafinil provas ut. Känns i vart fall skönt att ha en läkare som är öppen och intresserad av att ta reda på mer om dom möjligheter som finns. : )
Just nu lutar det nog faktiskt lite mer åt en gammal favorit istället! FOCALIN!! ^^ Bara det där problemet med att det måste importeras då...