2016-03-01, 19:30
Medlem
Menveds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matärgott
Vilka är de viktigaste staterna ikväll? Vi har ju Texas där de är Trump vs Cruz. Några andra vi bör ha extra koll på både på rep. och demo. sida?
På den Republikanska sidan är det Texas, Arkansas och Minnesota som är viktigast att hålla koll på. Cruz kan vinna Texas och Arkansas. Rubio har en liten chans att vinna Minnesota vilket i så fall blir hans första och enda stat när supertisdagen är slut.

Alaska och Oklahoma är också stater där Trump inte går överväldigande bra även om han leder klart och kommer att vinna båda.
2016-03-01, 19:32
Medlem
Så jävla mycket lögn i svensk media. De borde akta sig om de känner att de behöver bibehålla nån trovärdighet också. De försöker utmåla Trump som SD.
2016-03-01, 19:40
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lille.Stockholm
Mötet? Det var en intervju och han har sagt något off-the-record. Eller?

Ja, nu har jag sett Hannity intervjuven återigen.
Tydligen hade då Trump ett "board meeting" och det var "off the record conversation" med NYT.

(rätt skall vara rätt)

Se den gärna själva och bedöm,ifrån 15:50 : https://www.youtube.com/watch?v=s3iV2cMHY78

Och om ni tror att jag är ett AFA troll, skriv in detta på youtube : Donald Trump FULL Interview at Hannity Before Super Tuesday - Feb 29, 2016, Blasts Hillary

Men han förnekar inte att det skulle vara en "act".
2016-03-01, 19:47
Medlem
tuffkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ben-Benn
Så jävla mycket lögn i svensk media. De borde akta sig om de känner att de behöver bibehålla nån trovärdighet också. De försöker utmåla Trump som SD.

Svenskars okunnighet kring amerikansk politik är påfallande. Minns när Oscarsson i TV4-studion förklarade att Trump är den populära republikanska kandidat som är mest liberal i abortfrågan, och hur alla andra i studion (Jihde och de Paula) blev helt chockade. Det var uppenbarligen inte i linje med den bild av Trump som man i svensk media spridit.
2016-03-01, 19:55
Medlem
Zenophobias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
(kanske jag som uttrycker mig svagt..)

Som det låter i mina öron under intervjun..

-Mötet har ägt rum, Trump förnekar inte detta..
-Trump förnekar inte heller att han sagt till representanterna att det är en "act", ett skådespel om immigration.

Men,jag kan inte begripa (liksom du) varför han skulle "öppna sitt hjärta" till journalister..

När det är sagt, mötet har ägt rum.

Men varför ska han gå i terapisamtal med NYT-journalister? Folk röstar på Trump för att de tror att han är en omutbar sanningssägare och den ende som vågar representera en tyst majoritets åsikter. Om han börjar avslöjas med lögner och hyckleri kommer han att falla som en sten.
2016-03-01, 20:03
Medlem
elliot1990s avatar
Jag föraktar verkligen svensk pk elit. Det är värt att hålla på Trump bara för att se rödgröna storböla i tv och förkasta demokrati. Nu jävlar Trump. Redan nu har journalisterna i Sverige börjat förbereda sig. Samlade några USA experter som fick förklara hur farlig Trump är. Dystopisk framtidsutsikter. Vem minns inte systemkollapsen som ddt hotades med om SD kom in i Riksdagen.

http://m.gp.se/zappat/1.3008392-har-ar-vad-som-hander-om-trump-blir-president?utm_source=m.facebook.com&utm_medium=ref erral&utm_campaign=redirect
2016-03-01, 20:03
Medlem
baggebo1s avatar
"Massachusetts är Rubioland", sa den på flashback respekterade politiske kommentatorn Oscarsson precis i TV4:s sändning. Han kommer nog att bli överraskad. Trump har 50+ där och lockar drivor av demokrater och oberoende.
Citat:
Thousands of Massachusetts Democrats have denounced their party affiliations since January 1 to jump across the aisle and join the ranks of Independent or Republicans.

Nearly 20,000 Bay State Democrats, or 1.3 percent of the party's Masachussetts population, left to vote in the Republican primary Tuesday. More than 16,300 of that group have "unenrolled" or become Independent voters, while 3,500 have joined the GOP.

Mass. Secretary of State William Glavin attributed the switches to the "Trump phenomenon." The billionaire candidate has a significant lead over fellow top contenders Marco Rubio and Ted Cruz in recent state polls.
http://www.washingtonexaminer.com/20000-massachusetts-democrats-switch-parties-before-super-tuesday/article/2584573
Senast redigerad av baggebo1 2016-03-01 kl. 20:06.
2016-03-01, 20:04
Medlem
Sqrbankens avatar
Go kväll!

Det här ska bli en intressant kväll och natt att följa här och i medier! Mkt glad över att jag ska träffa en kund först 13:00 imorrn

Det som känns mest spännande för kvällen och natten är förnedringen i om Trump skulle piska hemmasonen "Trusted" Cruz på hemmaplan.
2016-03-01, 20:07
Medlem
andesrs avatar
Någon som har bra länkar till amerikanska nyhetssändningar? Vilken kanal har bäst rapportering?
2016-03-01, 20:07
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zenophobia
Men varför ska han gå i terapisamtal med NYT-journalister? Folk röstar på Trump för att de tror att han är en omutbar sanningssägare och den ende som vågar representera en tyst majoritets åsikter. Om han börjar avslöjas med lögner och hyckleri kommer han att falla som en sten.

Vem vet, bara Trump antagligen.

-Tänkte blåsa NYT jornalister med att försöka lugna ner de (USA Msm).., jag vet inte ?
(o räknade inte med, att de spelade in i smyg)

Jag inget heller, bara att "incidenten" (kallar det så nu) har ägt rum.

Läste någonstans att Trumps strategi i affärer är att gå hårt ut.., stenhårt. För att sedan kunna kompromissa när ett "motbud" kommer..

Och nu spekulerar jag heeejviilllt : Muren kommer upp, mot att skötsamma illegala mexare får stanna. Typ..
2016-03-01, 20:10
Medlem
Matärgotts avatar
Sjöstedt ska vara i tv4s livsändning!?

Hoppas han inte sitter där länge, har ingen lust att behöva byta livesändning än.
2016-03-01, 20:11
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andesr
Någon som har bra länkar till amerikanska nyhetssändningar? Vilken kanal har bäst rapportering?
Jag tycker CNN är bäst. De har John King, som är en utmärkt expert. Mitt intryck är att de också är snabbast med nya siffror etc. Mindre babbel, mer siffror och statistik.

Länk finns i tråden.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in