2016-03-01, 16:31
Medlem
Flaskhalsats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Mjo, Cruz vill såklart vinna sin hemstat. Liksom Bernie förmodligen tar Vermont.

Måhända blir det intressant att se huruvida Trumpen påverkas av sina positionsbyten gällande KKK och David Duke. Å andra sidan verkar ju inget fästa på den mannen.

Ingenting fäster för att ingen bryr sig, oavsett vad som än kommer fram om Trump kommer folk rösta på honom. Det finns inget annat val. PK-terror eller Trump.
2016-03-01, 16:36
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskhalsat
Ingenting fäster för att ingen bryr sig,
Åjo, nog finns det folk som bryr sig allt...det är ju inte som att 100% av ens republikanernas väljare är för Trump? Sen kanske han måste vinna independents och minoriteterna för att vinna presidentvalet. Det kan bli krångligt om man positionerar sig för extremt.

Men du har rätt i att hans väljarbas är extremt lojal. Det är ju som han sa själv; "jag skulle kunna skjuta någon på femte avenyn utan att nån brydde sig".

Men den sortens arrogans kan också straffa sig.
2016-03-01, 16:40
Medlem
Apelsiners avatar
Jag kan passa på att tipsa om http://www.realclearpolitics.com/epolls/2016/president/us/2016_republican_presidential_nomination-3823.html - sammanställning av olika opinionsundersökningar.
2016-03-01, 16:49
Medlem
ziracorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menved
Texas är 150 delegater. Det troliga är att Trump och Cruz tar ungefär 75 var och noll delegater till Rubio. Det kommer att bli spännande att se om Rubio kommer över 20 procent och alltså plockar några delegater, men förmodligen gör han inte det.

Texas är den viktigaste staten i natt och med noll delegater så blir det en brant uppförsbacke för Rubio fortsättningsvis.
155 delgater btw, men annars enig med dig. Skulla "Teddan" vinna med l.o.s 10 %, så kommer han basunera ut detta som om han vunnit hela racet...
2016-03-01, 16:57
Bannlyst
Så här skriver Aftonbladet idag Det amerikanska folket har världens framtid i sina händer när de går till valurnorna i dag. Jag är inte så säker på att de tänker på det, i en artikel där rubriken är Snälla USA – låt inte denne pajas få chans att bli ny president Stämmer detta med världens framtid?
http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/wolfganghansson/article22353372.ab
2016-03-01, 17:02
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
ziracorn skrev

Maybe so, men Texas väntar ju på morgonen. Sen kan ju Trump inte va 100 % säker i ex. Minnesota,Viginia, Arkansas. Clinton är däremot redan klar.

Bernie Sanders tar Vermont och kanske någon mer stat.

Det verkar inte bli så högt valdeltagande för demokraterna. Från Massachusetts:

"Nearly 20,000 Bay State Democrats have fled the party this winter, with thousands doing so to join the Republican ranks, according to the state’s top elections official."

"The primary reason? Galvin said his “guess” is simple: “The Trump phenomenon,”"

http://www.tulsaworld.com/news/usworld/amid-donald-trump-surge-nearly-massachusetts-voters-quit-democratic-party/article_b1de767d-0062-5d31-aa52-02558182edf3.html
2016-03-01, 17:18
Medlem
ziracorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Bernie Sanders tar Vermont och kanske någon mer stat.

Det verkar inte bli så högt valdeltagande för demokraterna. Från Massachusetts:

"Nearly 20,000 Bay State Democrats have fled the party this winter, with thousands doing so to join the Republican ranks, according to the state’s top elections official."

"The primary reason? Galvin said his “guess” is simple: “The Trump phenomenon,”"

http://www.tulsaworld.com/news/usworld/amid-donald-trump-surge-nearly-massachusetts-voters-quit-democratic-party/article_b1de767d-0062-5d31-aa52-02558182edf3.html
Ja, såklart han tar Vermont, han leder ju med en röst redan (hans egen... ). Men det är ju ointressant för fortsättningen. Hillary är klar.
2016-03-01, 17:18
Medlem
SalazarSlytherins avatar
Stämmer det att de första resultaten från de första delstaterna kommer vid 01-tiden ungefär? Behöver veta vilken tid jag ska ställa väckning.
2016-03-01, 17:23
Medlem
ziracorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SalazarSlytherin
Stämmer det att de första resultaten från de första delstaterna kommer vid 01-tiden ungefär? Behöver veta vilken tid jag ska ställa väckning.
Jepp, 01/02 med exitpolls.
Medlem
NixYOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SalazarSlytherin
Var det inte du som gjorde samma sak inför Oscarsgalan? De första resultaten kommer väl kring 00:00-tiden dock om jag har förstått det rätt.

Edit
Tydligen vid ett- eller tvåtiden enligt skribent ovan vilket antagligen stämmer.
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
ziracorn skrev

Ja, såklart han tar Vermont, han leder ju med en röst redan (hans egen... ). Men det är ju ointressant för fortsättningen. Hillary är klar.

Jo, Sanders borde ha avslutat sin kampanj redan efter South Carolina.
2016-03-01, 17:30
Medlem
NixYOs avatar
(FB) Stora tråden om Donald Trump (mod)
Citat:
Ursprungligen postat av TheStriptease
Blir nog att man undviker tv4's sändning, jag vill ju trots allt inte få hjärnblödning. Vore förövrigt riktigt gött ifall Trump tar Texas, de ligger ju väldigt jämnt i mätningarna.
Vilka alternativ finns det?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in