Citat:
Eller så åkte han hem för att hämta kniven för att skära ner Lisa, och det var då han såg GJ, vid 19-tiden.Han trodde först att han redan hade ett stickvapen till hands inne i ladan.
Upptäckte att så inte var fallet och begav sig hem för att hämta kniven ifråga.
Lisa hängde i ett rör i ett gammalt slaktrum enbart av den anledningen att Nerijus B. hade
hängt upp henne där för sitt eget höga nöjes skull.
En man som njöt av att se en ung flicka plågas och dö i en snara runt halsen.
En mycket störd och ond man.
Min innerliga förhoppning är han under de många kommande åren bakom galler ska
få lära känna vad ett genuint lidande är för någonting. Även om det inte är så beskaffat
att det tar fysiskt död på honom. En inre död kanske som en längre påtvingad förlust av frihet
kan innebära även för den mest hårdhudade och kallsinniga själ.
Förlorar mig inte i vidare resonemang kring hjälmen och när den kan tänkas ha åkt av huvudet
på Lisa. Jag framförde en tanke om det. Kan vara fel. Kan vara rätt.
Hur som helst har frågan om hur, när och exakt var denna hjälm tvingades av Lisa
ingen som helst betydelse för skuldfrågan. Lika lite som när det handlar om örhänget
som inte upptäcktes förrän på måndagen.
Upptäckte att så inte var fallet och begav sig hem för att hämta kniven ifråga.
Lisa hängde i ett rör i ett gammalt slaktrum enbart av den anledningen att Nerijus B. hade
hängt upp henne där för sitt eget höga nöjes skull.
En man som njöt av att se en ung flicka plågas och dö i en snara runt halsen.
En mycket störd och ond man.
Min innerliga förhoppning är han under de många kommande åren bakom galler ska
få lära känna vad ett genuint lidande är för någonting. Även om det inte är så beskaffat
att det tar fysiskt död på honom. En inre död kanske som en längre påtvingad förlust av frihet
kan innebära även för den mest hårdhudade och kallsinniga själ.
Förlorar mig inte i vidare resonemang kring hjälmen och när den kan tänkas ha åkt av huvudet
på Lisa. Jag framförde en tanke om det. Kan vara fel. Kan vara rätt.
Hur som helst har frågan om hur, när och exakt var denna hjälm tvingades av Lisa
ingen som helst betydelse för skuldfrågan. Lika lite som när det handlar om örhänget
som inte upptäcktes förrän på måndagen.
Varför hängde han inte Lisa i slaktrummet, som du felaktigt påstår att han gjorde?
Örhängen hittades på onsdagen, inte måndagen. Hur kunde de hittas innanför dörren till stalldelen om det saknar betydelse när hjälmen togs av? Hur kunde handsken hamna vid brunnen på andra sidan väggen mellan stalldelen och nybyggnadsdelen, bortom närmaste vägen till mjölkrummet om den åkte av på vägen in?