Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-03-01, 15:21
Medlem
Saturnuspojkens avatar
Så Hillarys skräck för KKK är större än för ISlam med sharia!
2016-03-01, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Ny nationell poll från CNN Hillary krossar Trump tyvärr och inte blir det bättre efter allt KKK snack.

Hillary 52%

Trump 44%

Rubio och Cruz vinner båda mot Hillary vilket visar hur svag hon är som kandidat. Att Trump är 8% bakom när hon inte är så populär gör att det blir tufft för Trump.

Vänta till presidentvalskampanjen när Trump börjar fokusera på Clinton. Då kommer vi att få se andra siffror.
2016-03-01, 15:47
Medlem
Y2Ws avatar
Av en tillfällighet var Trump på en repris av Fresh Prince (skitserie är snälla ungdomar på början av 90-talet).

Familjens dotter menar att han förstört hennes liv, då det ser ut som han vill köpa familjens hus:

Citat:
People Always blameing me for Everything.

Lika sant idag!
2016-03-01, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Y2W
Tv4Play börjar sända 18.00 idag med försnack, den "riktiga" sändningen börjar 00.00 och går både i vanliga kanalen och Play.

Risk att det blir mer hatiskt än de tidigare gångerna, kommer Oscarsson ens att få komma?

Blir nog att man undviker tv4's sändning, jag vill ju trots allt inte få hjärnblödning. Vore förövrigt riktigt gött ifall Trump tar Texas, de ligger ju väldigt jämnt i mätningarna.
2016-03-01, 17:28
Medlem
Baruch.Goldsteins avatar
Jag hoppas Trump har gjort den research på Dr. Duke som att han sade att han skulle göra och därmed tagit del av hans väldigt informativa upplysningsarbete. Trump vet att Duke talar sanning om de judiska maktstrukturerna och Duke skulle kunna fylla i några eventuella luckor för Trump.
Senast redigerad av Baruch.Goldstein 2016-03-01 kl. 17:33.
2016-03-01, 17:45
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baruch.Goldstein
Jag hoppas Trump har gjort den research på Dr. Duke som att han sade att han skulle göra och därmed tagit del av hans väldigt informativa upplysningsarbete. Trump vet att Duke talar sanning om de judiska maktstrukturerna och Duke skulle kunna fylla i några eventuella luckor för Trump.

Han svarade senare i en annan intervju att han fördömde Dukes stöd (om det är KKK snacket du syftar på) så huruvida han faktiskt tänker göra någon efterforskning kring Duke så skulle jag nog gissa på att det är ett stort nej då han troligen inte är intresserad av att göra det oavsett vem det är utan kör med det som standard svar.
2016-03-01, 17:47
Medlem
Strax dags för Columbus Ohio. Flyghangar igen tydligen.
https://youtu.be/LI8hJHK2Ojk
2016-03-01, 17:55
Medlem
JustZlatans avatar
Med tanke på dagens nyhet försöker nu media visa att Trump ljuger om hans vallöften, men va fan. Ingen jävel med sunt förnuft kan väl tro på att han kommer bygga en mur mot Mexiko och utvisa 11 miljoner illegala invandrare?

Jag tror inte på dessa vallöften, men jag skulle ändå rösta på han. Journalister både i USA och Sverige verkar vara idioter.
2016-03-01, 17:58
Medlem
godhetsapostelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Ny nationell poll från CNN Hillary krossar Trump tyvärr och inte blir det bättre efter allt KKK snack.

Hillary 52%

Trump 44%

Rubio och Cruz vinner båda mot Hillary vilket visar hur svag hon är som kandidat. Att Trump är 8% bakom när hon inte är så populär gör att det blir tufft för Trump.
Du tror inte att det är något fel på siffrorna då DT har dubbelt så höga siffror som de båda herrarna? Ärligt talat? Du ser inget problem här?

PS. Jag tror tvärtom. Han lär inte få igenom några handelstullar i frihandelslandet USA. Makten är delad mellan olika instanser presidenten/kongressen/högsta domstolen. Men möjligtvis får han sin mur.
Senast redigerad av godhetsaposteln 2016-03-01 kl. 18:01.
2016-03-01, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godhetsaposteln
Du tror inte att det är något fel på siffrorna då DT har dubbelt så höga siffror som de båda herrarna? Ärligt talat? Du ser inget problem här?
Trumps dominans i primärvalen visar på hans starka ställning i det republikanska partiet, inte i väljarkåren i stort. Att gemene amerikan som inte bryr sig om valet förrän i november hellre röstar på en mellanmjölkskandidat som Rubio än Trump kan knappast vara förvånande.
2016-03-01, 18:13
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saturnuspojken
Så Hillarys skräck för KKK är större än för ISlam med sharia!

Det går knappast att välja mellan dem. Det är som att välja att mellan pest eller kolera. Att tänka sig ett land styrt av KKK eller Islamistisk Sharia är precis lika totalitärt och livsfientligt så att man inte kan välja helt enkelt.

Båda måste bekämpas till varje pris.

Så att Trump inte tydligt 100% tar avstånd från allt vad KKK heter är ungefär lika korkat som att Hillary inte tydligt 100% skulle ta avstånd från Islamistisk Sharia. Som att Hillary på den direkta frågan skulle mumla "jag vet inte riktigt vad Islamistisk Sharia är... Ni vill att jag ska avstånd från något som jag inte vet vad det är ..."
2016-03-01, 18:13
Bannlyst
Men den intressanta frågan är vad Trumps senaste opinonsiffror är inför kvällens supertisdag? Hade varit intressant att se hur bra de stämmer överens med slutresultatet. De var helt fel för Iowa (vilket de dock varit förr).

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in