2016-03-02, 05:19
Medlem
AREA-51s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roffe08
Ben Carson sa till Foxnews apropå att han ska vara kvar; "Folk har bett om någon som inte är en politiker, utan någon som är som en av folket, som har en lång erfarenhet av att uppnå saker och ting och som tänker som de gör."
http://www.foxnews.com/politics/2016/03/01/trump-clinton-rack-up-super-tuesday-wins-cruz-rubio-sanders-in-pursuit.html
Det finns ingen som ställer upp i ett val som är en del av folket.
Bullshit, det precis vad det är.
2016-03-02, 05:21
Medlem
Eroticon6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AREA-51
Ju mer jag tittar på Hillary Clinton desto konstiga vibbar får jag.
Jag tycker hon är falskheten personifierad.
Må vara att Trump är radial och säger en massa skit, men jag tror åtminstone karl jäveln är ärlig.

Hade det varit svenskarna som röstade så skulle de ge 87% till häxan och resterande 13 till juden sanders. Häxan hillary har varit inblandad i hur mycket sjukt som helst ändå litar folk på henne enbart för hon heter clinton och är kvinna.
2016-03-02, 05:21
Medlem
Gullegubbens avatar
Intressant kalkylator på NYT. Trump kommer att bli republikanernas kandidat.

http://www.nytimes.com/interactive/2016/02/27/upshot/republican-delegate-calculator-how-trump-can-win.html?_r=0
2016-03-02, 05:25
Medlem
Germangestalts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Svenska gener är nog problemet! Det här påminner mig om en diskussion på Jihad Watch för många år sedan, när någon där anklagade svenskar för att vara besatta av att fylla deras länder med somalier, och påpekade att det är samma situation i just svensktäta Minnesota, där det också råkar finnas mest somalier i hela USA. Antingen har judarna som vi ju alla vet är troll-liknande skojare, en illvillig humor som konstant försöker pracka på svenskar, somalier av alla tredje världen folkslag, eller så är det verkligen svenska gener som är problemet

I vilket fall som helst, apropå Minnesota, så fick Minnesota-guvernören Jesse Ventura nobben av Bernie Sanders. Detta trots att Ventura har hejat på Bernie. Så nu blir det nog Trump och Ventura förhoppningsvis
Ja Minnesota har många svenskar vilket kan vara en förklaring till valresultatet.

Det kan nog vara så att svenskar är genetiskt predisponerade för juderövslickning. Det kan vara fördelaktigt att inse och erkänna detta så att vi kan förebygga saken och bygga upp ett psykologiskt immunförsvar mot judisk subversion hos våra unga.
Senast redigerad av Germangestalt 2016-03-02 kl. 05:40.
2016-03-02, 05:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LoveRavel
..

Ja, grattis, men utmärkt för Trump att lillpojken vann något så han klamrar sig fast ända till Florida!
2016-03-02, 05:28
Moderator
sm910difs avatar
Nog kanske Rubio hamnar på fel sida spärren i Alabama ändå! 74,4% räknade, många icke-fördelaktiga röster kvar i Mobile och bara 10% kvar i Jeffersson när Rubio tycks fastnat på 18,1%
2016-03-02, 05:29
Medlem
En fråga till er som har lite bättre koll på det här: Vad händer med de vunna delegaterna när en deltagare hoppar av? Om Rubio skulle hoppa av nu går hans vinster förlorade eller kan han föra över dem till Cruz t.ex.?
2016-03-02, 05:35
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sommarsune
En fråga till er som har lite bättre koll på det här: Vad händer med de vunna delegaterna när en deltagare hoppar av? Om Rubio skulle hoppa av nu går hans vinster förlorade eller kan han föra över dem till Cruz t.ex.?

Citat:
Primary seasons usually start with several candidates. Ordinarily, candidates drop out of the race after poor showings as the season wears on. So what happens when a candidate drops out after having won some delegates? This is actually a little murky. Ostensibly, the delegates go to the national convention uncommitted, like superdelegates. There, they should be allowed to vote however they choose.

These delegates may also be folded into another candidate's delegates. If a candidate drops out of the race, he or she may endorse a rival candidate in the same party. Once this happens, the delegates formerly belonging to the candidate may pledge to the endorsed one.

Saxat från http://people.howstuffworks.com/primary2.htm
2016-03-02, 05:37
Avslutad
Trump bara trea i MN? T.o.m. när USA har val får man skämmas för att vara svensk alltså.
2016-03-02, 05:38
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sm910dif
Nog kanske Rubio hamnar på fel sida spärren i Alabama ändå! 74,4% räknade, många icke-fördelaktiga röster kvar i Mobile och bara 10% kvar i Jeffersson när Rubio tycks fastnat på 18,1%
Fast kolla Madison County vid Huntsville i norr. Där har han 25% och massor kvar.

Edit: Men nu såg jag längst ner i sydost - Houston County - där är det också mycket kvar och Rubio en bra bit under 20.

Det bästa vore om Rubio åt upp en dryg procent av Cruz röster - och det är inte omöjligt - så att de båda hamnar under 20.
Senast redigerad av baggebo1 2016-03-02 kl. 05:45.
2016-03-02, 05:52
Moderator
sm910difs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Fast kolla Madison County vid Huntsville i norr. Där har han 25% och massor kvar.

Edit: Men nu såg jag längst ner i sydost - Houston County - där är det också mycket kvar och Rubio en bra bit under 20.

Det bästa vore om Rubio åt upp en dryg procent av Cruz röster - och det är inte omöjligt - så att de båda hamnar under 20.
Han kommer behöva plocka in ca 15'000 röster mot övriga för att nå 20%. Står sig resultatet i Madison County, och det stämmer att 9,7% av rösterna är räknade, plockar han in ca 600 där. Han kommer inte nå 20%. Eller 19%. Annars får min gamla matematiklärare skälla ut mig ordentligt.
2016-03-02, 05:55
Medlem
Ted Cruz intervjuas av Wolf på CNN. En extrem politiker på alla möjliga sätt, men talets gåva har han tveklöst.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in