2016-01-07, 23:08
Medlem
tjenaretjenares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Minns du fler detaljer om det andra fallet? Det vore intressant att söka lite och kanske hitta mer info.
Ort, namn, eller något annat?

(FB) Annelie Ojonens försvinnande... här är tråden och det handlar om en kvinna som försvann på Öland. I Chen-fallet så hoppar man ju nästan till av att han säger som han gör i kyrkan då man kan utläsa att han vet vart hon ligger. I det andra fallet hoppar man till när han någon månad efter sambons försvinnande skaffar hund när hon är allergisk och med andra ord vet han att hon aldrig mer kommer tillbaka.

Så självklart i bägge fallen men ändå så kan man inte knyta ihop och fälla vare sig Alm eller MGM i det andra fallet. Finns säkert fler likheter men det här är de största om du frågar mig.
Citera
2016-01-08, 00:56
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjenaretjenare
(FB) Annelie Ojonens försvinnande... här är tråden och det handlar om en kvinna som försvann på Öland. I Chen-fallet så hoppar man ju nästan till av att han säger som han gör i kyrkan då man kan utläsa att han vet vart hon ligger. I det andra fallet hoppar man till när han någon månad efter sambons försvinnande skaffar hund när hon är allergisk och med andra ord vet han att hon aldrig mer kommer tillbaka.

Så självklart i bägge fallen men ändå så kan man inte knyta ihop och fälla vare sig Alm eller MGM i det andra fallet. Finns säkert fler likheter men det här är de största om du frågar mig.
Aha, Ojonen. Ja, där finns det likheter. Tack.
Citera
2016-02-26, 09:35
Medlem
Finns det någon kartbild som kan peka ut vart Linda hittades? Jag vet vart huset är som han sprang till, passerar där då och då, men har aldrig riktigt fått grepp om vart hon låg/vart han kom springandes ifrån?
Citera
2016-02-28, 02:31
Medlem
SoTireds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dirty-Deed
Finns det någon kartbild som kan peka ut vart Linda hittades? Jag vet vart huset är som han sprang till, passerar där då och då, men har aldrig riktigt fått grepp om vart hon låg/vart han kom springandes ifrån?

Ungefär här.

https://www.google.se/maps/place/60%C2%B048'07.9%22N+15%C2%B016'44.1%22E/@60.8022026,15.2767303,431m/data=!3m2!1e3!4b1!4m2!3m1!1s0x0:0x0
Citera
2016-03-01, 00:27
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Invigningen är i dag så det börjar bli ont om tid att få MA på bild.

http://mallofscandinavia.se/NewsEventDetails/Invigning

Samtliga kollegor och alla på bygget var iaf extremt nöjda med Mats insatser.
Citera
2016-03-01, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Samtliga kollegor och alla på bygget var iaf extremt nöjda med Mats insatser.

Och vad har det med saken att göra? Mats Alm är dessvärre något så hemskt som en frikänd mördare. En man som borde sitta inlåst.
Citera
2016-03-20, 22:04
Medlem
Är det någon som har en fungerande länk till fup?
Citera
2016-03-20, 22:07
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liza1979
Är det någon som har en fungerande länk till fup?
(FB) Den blivande bruden är försvunnen. Linda Chen-fallet
Citera
2016-03-21, 14:23
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WaltKowalski
Och vad har det med saken att göra? Mats Alm är dessvärre något så hemskt som en frikänd mördare. En man som borde sitta inlåst.

Han hade ju ändå varit ute nu med Sveriges klena straff.
Hon kommer ju vara förföljd resten av livet så det är väll ett under att han orkar jobba och bidra till det svenska samhället.
Citera
2016-03-21, 15:50
Medlem
Frammes avatar
Han ser ju sej själv som oskyldig, så han har nog inga problem. Tyvärr.
Citera
2016-03-21, 19:10
Medlem
Har inte hunnit läsa igenom hela fup än,
Men i början så är det en granne till Linda som vittnar om att hon stått på balkongen och skrikit nåt om att " dom har ihjäl mig" om några män.
Mats påstår ju att han blivit kidnappad av några asiater.
Kan det stämma?
Citera
2016-03-21, 19:15
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liza1979
Har inte hunnit läsa igenom hela fup än,
Men i början så är det en granne till Linda som vittnar om att hon stått på balkongen och skrikit nåt om att " dom har ihjäl mig" om några män.
Mats påstår ju att han blivit kidnappad av några asiater.
Kan det stämma?
Ett kort och korrekt svar : Nej
Han har inte blivit kidnappad av några asiater. Lika lite som Linda

Nu var det länge sen som jag läste fup och engagerade mig i fallet men jag är övertygad om att MA har haft ihjäl Linda och kommit undan med mord
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in