2015-10-25, 13:33
Medlem
Jag sitter och läser fup i ett annat ärende och vill dela med mig av det Gärningsmannagruppen från Nationella Operativa Avdelningen (NOA) uttalar sig om gärningsmannaprofilen i det fallet:
"Det avföringsfynd som gjorts i ladan skulle kunna kopplas till en gärningsman då vissa gärningsmän i samband vid genomförande av ett brott får ett sådant adrenalinpåslag att de måste tömma tarmen."

Det där känns igen, eller hur!
Citera
2015-10-28, 16:23
Medlem
Klarsyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av catami
Jag sitter och läser fup i ett annat ärende och vill dela med mig av det Gärningsmannagruppen från Nationella Operativa Avdelningen (NOA) uttalar sig om gärningsmannaprofilen i det fallet:
"Det avföringsfynd som gjorts i ladan skulle kunna kopplas till en gärningsman då vissa gärningsmän i samband vid genomförande av ett brott får ett sådant adrenalinpåslag att de måste tömma tarmen."

Det där känns igen, eller hur!

Jaa, det känns igen!
Citera
2015-10-31, 12:51
Medlem
Klarsyns avatar
Var vid Lindas grav idag. Känner saknad fortfarande. Hoppas fortfarande att den tilltänkta brudgummen MA ska berätta sin riktiga version av vad som egentligen hände den 1 augusti 2009!

Linda Chens grav den 31 november 2015.
https://minfil.org/9fkbk0b6bb/Lindas_grav_Alla_Helgonsdag_den_31_november__2015. JPG
Citera
2015-11-08, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klarsyn
Var vid Lindas grav idag. Känner saknad fortfarande. Hoppas fortfarande att den tilltänkta brudgummen MA ska berätta sin riktiga version av vad som egentligen hände den 1 augusti 2009!

Linda Chens grav den 31 november 2015.
https://minfil.org/9fkbk0b6bb/Lindas_grav_Alla_Helgonsdag_den_31_november__2015. JPG

Vi är många som står vid din sida och önskar samma sak. Det vet du.
Citera
2015-11-12, 03:52
Medlem
hängballens avatar
Hur fan kan man ha Alm anställd på ett så stort bygge som Mall Of Scandinavia?
Primab borde svartlistas.
Citera
2015-11-12, 03:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hängballen
Hur fan kan man ha Alm anställd på ett så stort bygge som Mall Of Scandinavia?
Primab borde svartlistas.

Hur vet du det??

Det här måste komma upp till ytan isånafall.
Citera
2015-11-12, 10:03
Medlem
hängballens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Money4life
Hur vet du det??

Det här måste komma upp till ytan isånafall.
En kompis jobbar där och ser fanskapet dagligen.
Citera
2015-11-12, 10:12
Medlem
Citat:

Vet företaget ens om vad han har anklagats för??? Om inte, så meddela det pronto!
Citera
2015-11-12, 11:07
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Invigningen är i dag så det börjar bli ont om tid att få MA på bild.

http://mallofscandinavia.se/NewsEventDetails/Invigning
Citera
2015-11-16, 09:19
Medlem
Verkar som att man gått tillbaka och kallar gärningsmannen för sitt ursprungliga namn Mats Alm. Är namnet Mats Matsson som han sades ha bytt till avskrivet?
Citera
2016-01-07, 20:29
Medlem
tjenaretjenares avatar
Aldrig intresserat mig för detta fall men av tristess igår så lyssnade jag igenom podcasten på p3 dokumentär. Tycker detta fall påminner mig om ett annat som hände för snart 20 år sedan, kvinnan försvann i detta fall har dock aldrig hittats igen. I båda fallen visste man vem som gjort det, såväl polisen som folk runtomkring och i intervjun med Lindas extramamma berättar hon om hur Mats i kyrkan säger till henne "hur kan prästen veta att hon är död?" Där förstår man att det är han, i det andra fallet som jag pratade om skaffade MGM en hund någon månad efter att hans sambo försvunnit trots att hon var allergisk mot hundar och med andra ord så visste han hela tiden vad som hänt.
Citera
2016-01-07, 22:01
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjenaretjenare
Aldrig intresserat mig för detta fall men av tristess igår så lyssnade jag igenom podcasten på p3 dokumentär. Tycker detta fall påminner mig om ett annat som hände för snart 20 år sedan, kvinnan försvann i detta fall har dock aldrig hittats igen. I båda fallen visste man vem som gjort det, såväl polisen som folk runtomkring och i intervjun med Lindas extramamma berättar hon om hur Mats i kyrkan säger till henne "hur kan prästen veta att hon är död?" Där förstår man att det är han, i det andra fallet som jag pratade om skaffade MGM en hund någon månad efter att hans sambo försvunnit trots att hon var allergisk mot hundar och med andra ord så visste han hela tiden vad som hänt.
Minns du fler detaljer om det andra fallet? Det vore intressant att söka lite och kanske hitta mer info.
Ort, namn, eller något annat?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in