2016-03-01, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bergwall94
Det är båda sakerna och hon respekterar inte sig själv och inte oss isåfall och hon hade skämt ut oss alla mig, vår familj, föräldrar, omgivningen med mera ifall hon skulle göra det, hon skulle förstöra sitt och flera andras liv, hon skulle inte vara något bra föredöme för våra barn och andras.

Finns hur många anledningar som helst men det är både för hennes egen skull och vår familj skull som jag skulle göra det.

Nu kommer dock aldrig det hända så då kommet jag inte heller behöva göra det.

Om hon nu har denna exhibionistiska dragning så är det ju exakt det hon gör - respekterar sig själv.
Och vad har "oss" med hennes bröst att göra egentligen?

Och som jag ser det så verkar det ju mer som det är du, din familj, släkt etc. som förstör era liv, via att göra detta till en sådan oerhört hysterisk big deal, så att du måste "slå sönder henne" mer än det är visningen av hennes bröst som gör det.

Finns liksom en realitet och logik här.
Du har saker som verkligen skadar andra… ex våld (som du alltså skulle ta till) stöld, mord,
+ en radda saker.

Jag har dock väldigt svårt fatta vad visning av naken hud finner sin plats i ovan.
Citera
2016-03-01, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Hennes kropp, hennes liv, hennes val, hennes konsekvenser. Ingen här har nån som helst rätt att döma henne för något. Att vara naken är varken olagligt eller fult, så far åt helvete alla ni som tror att man äger någon annans kropp bara för att man blivit ihop.
Att bli ihop eller gifta sig ger dig ingen äganderätt till den andres kropp. Inte ens ett leasingavtal faktiskt. I varje sekund av avtalets giltighetstid äger var och en sin egen kropp och det är ett ömsesidigt avtal baserat på tillit, respekt och kärlek och inte hot om våld eller beskyllningar för horeri eller lösaktighet. Sånt skit trodde jag man slutade med strax efter medeltiden? Är du trattskalle, blatte eller troglodyt som tycker det? MENA?
Så fort du tror dig ha rätt att bestämma över din partners kropp och uttryck visar du hur liten och osäker du är och det är i din lilla hjärna som utvecklingen behöver ske.

Den kraft en kvinnlig vacker kropp har genom hela världshistorien har skapat nästan all vacker konst genom mänsklighetens historia och den berör alla. De som vill begränsa den hör hemma i jordhålor och grottor med andra neanderthalare och förtjänar inte att kalla sig upplysta människor i ett modernt samhälle.

Det används även kommersiellt, för att det funkar och det funkar inte bara på killar utan även på tjejer. Troligen ännu bättre på tjejer. Det enda jag kan ha något emot överhuvudtaget är att demografin på modellerna kan vara enkelspårig och mycket väl kunde breddas till även pumor och mulligare tjejer, för att inte tala om "vanliga normala hälsosamma" tjejer.

Vill killar visa upp sina skinkor och sexpack-abs och har dem, så kör bara. Vi normala klarar av det...
Din text har inget med mitt problem att göra. Jag har ENDAST problem med att tjejen tror att det är en bra ide att lägga ut nakenbilder på nätet, att hon förespråkar detta och tycker att det är en självklar handling. Hon förstår inte vilken signal hon sänder ut till unga kvinnor och män.

Hållet med om det du skriver för övrigt i inlägget. Kroppar är vackra och absolut inget att skämmas över. Men bara för att man inte skäms så behöver man inte slänga upp nakenbilder på nätet, utan syfte. Jag tycker att hennes beslut att vika ut sig på nätet var oroväckande och korkat. Att stödja detta känns konstigt.
Citera
2016-03-01, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intesomdu
Det har allt att göra med det. Man bedömer allt man hör och ser, omedvetet som medvetet. Du bedömer alla människor som går förbi på stan, alla maträtter du äter och all musik du hör. En människa kan vara olika saker, allt är inte svart och vitt. Men vi jämför alltid med något annat, och jag jämför henne med en 18-åring som inte lägger ut nakenbilder på nätet, och för mig är hon som inte gör det mer "vettig". Förstår du?

Jo jag har uppfattat att du delar upp folk i svart och vitt. Förstår bara inte varför du gör det pga något så ointressant som detta.

äkta "vettighet" sitter ju liksom i helt andra saker som är avsevärt mer viktigt för hur människor är.

Citat:
Det skadar andra ungdomar som tror att detta KRÄVS av dem, det skadar hennes rykte, hennes familj, hennes pojkvän, hennes framtid, hennes anseende, vårt samhälle, vår kvinnosyn, hennes framtida barn, hennes framtida man.. behöver jag fortsätta?

Rykten beror ju på andra.
Och ser jag någon som visar sig naken någonstans så tycker jag inte att detta därför krävs av mig också.
Sen kan du ju kanske förklara hur alla dessa du räknar upp blir skadade av att någon visar upp sin kuk på nätet, eller på en reklampelare?

Citat:
Ja, människor bör välja efter vad dem gillar. Vissa gillar människor som "skämmer ut" sig och som skämmer ut andra, som tar plats, som provocerar, som "kan visas upp" sig, som lägger upp nakenbilder. Många gillar inte detta och tycker att det är konstigt, med all rätt. Vissa människor kan gilla dessa personer samtidigt som de aldrig skulle vilja umgås med dessa, vissa kanske gillar att skratta åt dem på tv, andra kanske gillar att se dem som någon slags förebild, medan andra INTE gör det. Jag skulle inte valt någon av dina två exemplen. Om man kan vara naken i tv så säger det något om dig som person, hur gullig och rolig du än är. Om du växt upp och ångrat dig är det en annan sak, men annars vet jag ju inte vad du kommer göra härnäst? Jag skulle inte vilja vara tsm med någon som inte kan sätta gränser, som kan slänga upp nakenbilder på nätet eller i smyg slänga upp nakenbilder på mig.

"skämmer" ut sig?
har du snippa eller snopp? Skäms du för detta? Varför? Alla andra har ju också detta. Du är inte direkt ensam.
Ung individ som deltar i nått urfånig program, Instagram, eller sexsite, visst de gör möjligen bort sig, men allvarligt är detta något så stort att man ens behöver bry sig? Stäng av TV:n! Byt kanal! Scrolla vidare och bara skit i det.
Liksom helt ointressant, varför ödsla denna energi på detta?
Alla är vi nakna, alla har vi ett könsorgan, rumpa och hudområden, nästan 100% av oss har sex i sina liv, och gör alla de där pinsamma sakerna, alla söker vi bekräftelse, mer så som unga än som äldre, alla gör vi bort oss någon gång i livet..

alltså hallå…lägg ner. Alla andra arter på detta klot garvar pälsen av sig åt alla dessa hysteriska dumheter som vi människor håller på med. De pysslar med mycket viktigare saker…knulla, pösa i sol, ta hand om småbarn, käka och nosa varandra i häcken och leka. Borde nog vi människor också ägna oss åt.
Citera
2016-03-01, 12:59
Medlem
Citat:
Hon står för förnedringen. Du står för förtrycket, genom att tycka att alla tjejer borde vika ut sig. Att detta ger dem någon form av värde. Fientligheten skapar ni tillsammans.

Att förbjuda henne är helt okej (detta borde dock hennes föräldrar eller umgänge också göra.)Varför skulle det inte vara det? Eller tycker du att vi ska låta hennes lillasyster vika ut sig också, inte så stor skillnad, hon är bara 7 år yngre? De kan väl börja vika ut sig i ung ålder, det är väl bäst, då kan de ju öva sig lite? Det skulle du gilla va? lammkött. Då kan du visa upp bilderna som om det vore en ny klocka för dina likasinnade vänner.

Ni får köpa och jaga hur mycket ni vill, men att tycka att unga tjejer borde vika ut sig på nätet är smaklöst. Och att du skulle vara stolt över din tjej om denna vek ut sig visar endast hur patetisk du är. (hon än däremot snäppet värre)
I detta fall förnedrar hon enligt mig sin pojkvän genom att säga "min pojkvän äger inte min kropp.." Det är diss direkt till honom. Om hon bara viker ut sig förstår jag inte hur det är förnedrande mot mannen? Om din tjej är snygg, då blir andra män avundsjuka, de beundrar dig vilket inte alls är förnedrande.

Självklart bör man få förbjuda sin tjej eller sin dotter att vika ut sig.
Citera
2016-03-01, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zuluwanker
I detta fall förnedrar hon enligt mig sin pojkvän genom att säga "min pojkvän äger inte min kropp.." Det är diss direkt till honom. Om hon bara viker ut sig förstår jag inte hur det är förnedrande mot mannen? Om din tjej är snygg, då blir andra män avundsjuka, de beundrar dig vilket inte alls är förnedrande.

Hur då förbjuda?
Citera
2016-03-01, 13:09
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Din text har inget med mitt problem att göra. Jag har ENDAST problem med att tjejen tror att det är en bra ide att lägga ut nakenbilder på nätet, att hon förespråkar detta och tycker att det är en självklar handling. Hon förstår inte vilken signal hon sänder ut till unga kvinnor och män.

Hållet med om det du skriver för övrigt i inlägget. Kroppar är vackra och absolut inget att skämmas över. Men bara för att man inte skäms så behöver man inte slänga upp nakenbilder på nätet, utan syfte. Jag tycker att hennes beslut att vika ut sig på nätet var oroväckande och korkat. Att stödja detta känns konstigt.
Okej, för det första så är det du själv som gjort det till ditt problem. Du kan ha åsikter om och problematisera kring vad, varför och göra en swot-analys för vad som händer om man lägger ut nakenbilder på nätet. Man kan också välja att utgå från ett synsätt, där det redan är fördömt att leda i evigt fördärv och hon automatiskt kommer hamna i helvetet, eller vad du nu bedömer som sannolika risker med förfarandet. Att hennes bilder inte är mer uppseendeväckande än vilka andra bilder som helst bakom censureringen i den stora strömmen av 17 miljarder riktiga nakenbilder upp till nätet varje dygn tänkte du inte ens på.
Contentproviders skickar även upp 90 000 hårdporrklipp utan censur om dagen, så vad handlar det egentligen om? Jante? Man vaktar grannens kyskhet åt "ägaren av hennes kropp"?
Det är en sjuk människa som inte ser henne för det naturväsen hon är. Det är en sjuk människa som inte vill låta henne uttrycka sig precis som hon behagar! Gör hon det, när du och dina barn sitter och äter kan det vara förargelseväckande beteende, men på nätet så är det mest bara ett jävla hallå, för att det är ett jävla hallå, där det ska vara ett jävla hallå, för att inge riktigt vågar bryta och gå in på de andra länkarna man har, där detta hade varit absolut ingenting! Man hade inte ens tittat efter två gånger, om det nu inte fanns en risk att man kände personen, och då hade de fantasierna gått igång i stället.
Citera
2016-03-01, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av apjävel
Hur då förbjuda?

Ja, det är ju det som är frågan. Till att börja med, bör en kille som inte vill att tjejen viker ut sig ha det väldigt klart för sig att han är helt normal. Skulle tippa att en väldig majoritet killar har sina gränser, .... men visst. Inte precis alla. Jag känner helt avslappnade typer som inte bryr sig det minsta. Det lustiga där är ju att tjejena gärna skulle vilja att de brydde sig mer.

Förbjud henne, och hon kommer att älska dig för att du bryr dig om henne, typ!

(Note: Det värsta straffet man kan utdela inom lagens ramar är naturligtvis att lämna en tjej, men är man beredd att använda det kortet, så behöver man knappast göra det)
Citera
2016-03-01, 13:47
Medlem
Suck, ännu ett osäkert flickebarn dom jagar likes. Förr eller senare inser de att ingen bryr sig vad de tycker och tänker då de är så jävla patetiska och mainstream. Det är då de flesta inser att visa lättklädda bilder förlänger deras 15 min i rampljuset.
Citera
2016-03-01, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bergwall94
Man blir ju irriterad när människor inte kan bete sig, inte respekterar sig själva, när de inte respekterar andra människor, inte vet vad som är bäst för dem, när de ofredad en genom att inte täcka sin kropp, när de handlar omoraliskt, när de förstör sitt liv, när de inte respekterar sin familj också vidare.

Du förstår man kan avgöra mycket bara på hur en person är klädd eller inte klädd.

Fast är ju DU som "irriterar" dig.
Och är DIN syn på: bete sig/ respekt för sig själv/ andra/ vad som är bäst bl.a bl.a som gör att DU irriteras,

Knappast deras, de har ju gjort detta valet att lägga upp sina tuttar eller snoppar på någon site på nätet, eller gå klädda som de gör…vad det nu är som får dig att gå i taket. etc.

Låt säga någon kommer från en kultur som anser att just män måste bära fullskalig riddarutrustning för att. "bete sig" rätt och "respektera" sin familj och sig själv.
Hade du respekterat denna syn och snällt skrammlat runt på ICA iförd 30 kg plåt?
eller hade du protesterat mot detta, i dina ögon idiotiska idéer?

Är ungefär vad denna tjej gör.
Citera
2016-03-01, 14:42
Medlem
prolapse89s avatar
Sluta hata ni simpla misogyna avskum. Detta är en tjej med stor potential, kanske något för svt? Det är sällan "en" ser tjejer av denna kaliber, för det första ser man på blicken att hon är smart, för det andra har hon en integritet "en" sällan ser hos unga tjejer idag. Hon är jättestark, bästaste smartaste Sabine
Citera
2016-03-01, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Jo jag har uppfattat att du delar upp folk i svart och vitt. Förstår bara inte varför du gör det pga något så ointressant som detta.

äkta "vettighet" sitter ju liksom i helt andra saker som är avsevärt mer viktigt för hur människor är.

Rykten beror ju på andra.
Och ser jag någon som visar sig naken någonstans så tycker jag inte att detta därför krävs av mig också.
Sen kan du ju kanske förklara hur alla dessa du räknar upp blir skadade av att någon visar upp sin kuk på nätet, eller på en reklampelare?

"skämmer" ut sig?
har du snippa eller snopp? Skäms du för detta? Varför? Alla andra har ju också detta. Du är inte direkt ensam.
Ung individ som deltar i nått urfånig program, Instagram, eller sexsite, visst de gör möjligen bort sig, men allvarligt är detta något så stort att man ens behöver bry sig? Stäng av TV:n! Byt kanal! Scrolla vidare och bara skit i det.
Liksom helt ointressant, varför ödsla denna energi på detta?
Alla är vi nakna, alla har vi ett könsorgan, rumpa och hudområden, nästan 100% av oss har sex i sina liv, och gör alla de där pinsamma sakerna, alla söker vi bekräftelse, mer så som unga än som äldre, alla gör vi bort oss någon gång i livet..

alltså hallå…lägg ner. Alla andra arter på detta klot garvar pälsen av sig åt alla dessa hysteriska dumheter som vi människor håller på med. De pysslar med mycket viktigare saker…knulla, pösa i sol, ta hand om småbarn, käka och nosa varandra i häcken och leka. Borde nog vi människor också ägna oss åt.
Det är du som delar upp folk i svart och vitt, antingen är dem goda eller onda, inget där emellan. Alla är goda tills de gjort ett allvarligt brott. Det finns inga nyanser av anständighet eller av godhet eller av professionalitet i ditt tankesätt. Att näcka på internet är för dig samma sak som att näcka i badkaret.

Du tycker alltså att det är okej att minderåriga flickor lägger ut nakenbilder på nätet och leker utviksmodell? Jo kanske skulle vi förespråka unga kvinnor till att göra just detta, det är ju inget farligt och inga föräldrar eller närstående skäms Är det vad du vill ha sagt?

Om personens ansikte finns med i bilden så vet ju alla vem personen är. Om din kompis gjorde detta, tjock eller smal eller fin eller ful, skulle inte du skämmas lite då? Och undra vad det var för fel på henne/honom? Vad blir nästa steg, en helnaken bild, en sexvideo? Allt på kroppen borde ju visas enligt dig, att vara naken är ju helt naturlig så låt alla se allt och alla på nätet och i verkligheten. Kanske borde alla ha sina könsorgan som profilbilder på facebook?

Självklart att folk talar om henne och sprider rykten när hon gör det hon gör. Detta är inte konstigt. Rykten förstör sedan hennes självkänsla och person. I skolan lär de snacka skit om henne bakom ryggen, vissa killar kanske dock berömmer henne och tror att hon är lättfotad, många kommer se ned på henne. Hennes släkt kommer skämmas något otroligt.

Skämmer folk INTE ut sig när de har sex på tv eller lägger upp nakenbilder? Du har tydligen kollat alldeles för mycket porr så att du helt enkelt har neutraliserat detta i ditt lilla huvud. Ser inte du ned på porrskådisar? På utviksmodeller? Ne, dem är precis lika duktiga och har samma anseende som läkare men du.

Ja alla har det, men alla lägger inte ut bilder på sina könsorgan med sina ansikten på nätet. De flesta personerna förstår varför.

Nej, "vettighet" sitter i hur man beter sig. Vettiga människor beter sig på ett vettigt sätt.

Självklart får man bete sig hur man vill, göra vad man vill, vara galen. Man man lägger inte ut det på nätet. Var förnuftig.
Citera
2016-03-01, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zuluwanker

Hon förnedrar sig själv.
Fast om mannen är i sitt sinnesfulla bruk så skulle han nog skämmas en del över att ha en tjejer som viker ut sig på nätet. Detta är ju inget att hurra för.

Ja så varför förbjuder inte NI det? Varför sitter ni och säger att det är helt okej att flickor viker ut sig så länge det inte är era döttrar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in