2016-03-01, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intesomdu
Är du efterbliven? Menar inget illa utan undrar bara.
Du försöker lägga ord i munnen på mig. Inget du skrev svarar på det jag skrev, så vad ger ditt inlägg mer än enfaldiga plattityder?

nej jag är inte speciellt efterbliven.

Läs ditt eget inlägg en gång till. Allt som står där leder till resultatet att du anser att människor som visar sig nakna för andra är sämre människor.

Min fråga till dig är varför?
Är väl en fullt normal fråga.
Citera
2016-03-01, 11:33
Medlem
Ok, med sådana som Terapi är problemet enkelt att lösa. Som kille måste man bara göra det hela jävligt över-tydligt. Jag äger din kropp, eller dra!
Citera
2016-03-01, 11:38
Medlem
Om jag förstår det rätt;

Ni i denna tråd ser alltså upp till personer som tex är med i paradise hotell och big brother?

Detta är för övrigt dokusåpor ni kollar på, stämmer detta?

Är det dokusåpor som ni skulle vilja medverka i?

Dessa är alltså era drömkvinnor/drömmän?

För denna Sabina är en person är av samma skrot och korn.
Hon tror alldeles för gott om sig själv, hon är egocentrisk, hon klär av sig naken för att ta kort och lägga upp på nätet (men hon är ingen nudist, så detta är inte naturligt), hon menar på att hennes kille inte äger hennes kropp, vilket stämmer, och samtidigt BÖR man bevisa detta genom att lägga upp nakenbilder tycker hon. Hon tycker att ALLA har rätt att lägga upp nakenbilder, om hon fick bestämma skulle Instagram vara en katalog för att välja nästa sexpartner eller för att rösta fram snyggast kropp år 2016. Livet är en tävling om uppmärksamhet för henne. Hon tycker att det inte kränker någon, varken hennes pojkvän, hennes föräldrar, hennes framtid, hennes rykte, hennes umgängeskrets eller samhället. Hon tänker endast på sig själv. "Har man en kropp så ska man visa upp den" är förmodligen hennes motto.
Hon vill förmodligen ha ett yrke inom dokusåpor, vara bloggerska på heltid, skandaldrottning eller utvikningsmodell. Det viktigaste i livet för henne är att synas och höras (vilket sorgligt nog börjar bli vanligt i dagens samhälle).
Detta är vad som är viktigt för dessa människor som gör detta; skandaler, utvik, att provocera och att synas och höras.

Om ni svarar JA på 3 av 4 av frågorna i början av inlägget så känner jag inget behov av att diskutera något med er. alls. Detta är personer som jag helst av allt undviker i samhället.
Citera
2016-03-01, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
nej jag är inte speciellt efterbliven.

Läs ditt eget inlägg en gång till. Allt som står där leder till resultatet att du anser att människor som visar sig nakna för andra är sämre människor.

Min fråga till dig är varför?
Är väl en fullt normal fråga.
Nej, du behöver läsa mitt inlägg en gång till.

Ang. nakenhet; Människor får gärna vara nakna, på rätt ställen och på rätt sätt. Helst inte i mataffären, på biblioteket eller i skolan. Hemma får du vara så naken du vill, bara det inte drabbar någon annan. Vi var nakna när vi föddes så det är helt naturligt.

Inget du sa svarade på det jag skrev. Läs om och skriv ett nytt inlägg så svarar jag dig mer än gärna.
Citera
2016-03-01, 11:50
Medlem
Citat:
Om jag förstår det rätt;

Ni i denna tråd ser alltså upp till personer som tex är med i paradise hotell och big brother?

Hon tror alldeles för gott om sig själv, hon är egocentrisk, hon klär av sig naken för att ta kort och lägga upp på nätet (men hon är ingen nudist, så detta är inte naturligt), hon menar på att hennes kille inte äger hennes kropp, vilket stämmer, och samtidigt BÖR man bevisa detta genom att lägga upp nakenbilder tycker hon. Hon tycker att ALLA har rätt att lägga upp nakenbilder, om hon fick bestämma skulle Instagram vara en katalog för att välja nästa sexpartner eller för att rösta fram snyggast kropp år 2016. Livet är en tävling om uppmärksamhet för henne. Hon tycker att det inte kränker någon, varken hennes pojkvän, hennes föräldrar, hennes framtid, hennes rykte, hennes umgängeskrets eller samhället. Hon tänker endast på sig själv. "Har man en kropp så ska man visa upp den" är förmodligen hennes motto.
Hon vill förmodligen ha ett yrke inom dokusåpor, vara bloggerska på heltid, skandaldrottning eller utvikningsmodell. Det viktigaste i livet för henne är att synas och höras (vilket sorgligt nog börjar bli vanligt i dagens samhälle).
Detta är vad som är viktigt för dessa människor som gör detta; skandaler, utvik, att provocera och att synas och höras.

Om ni svarar JA på 3 av 4 av frågorna i början av inlägget så känner jag inget behov av att diskutera något med er. alls. Detta är personer som jag helst av allt undviker i samhället.

Varför måste man se upp till människor som gör saker?
Går väl utmärkt att bara konstatera att de gör detta, och att det är totalt ointressant för dig, men du tänker inget speciellt sämre om dem för det?

Jag fattar faktiskt inte denna totala upptagenhet av kläder på eller av.
exhibitionism eller inte.
vara med i urusla TV program eller inte.

För mig är detta bara ……………………..helt ointressant
Men gör inte att människor därför är sämre människor, eller ska slås sönder, hånas eller vägras talas med något mer.

Är det någon som verkligen HAR problem är det ju ni.
Senast redigerad av Merapi 2016-03-01 kl. 12:01.
Citera
2016-03-01, 11:51
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knullkungen
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article22352016.ab

"Sabine Engström, 18, är kroppsaktivist och lägger ofta upp lättklädda bilder på sig själv på sociala medier. Men till slut tröttande hon på få kommentarer om vad hennes pojkvän kan tänkas tycka om det. ”Min pojkvän äger inte min kropp”."

"Ser stor dubbelmoral

Hon säger att det finns en stor dubbelmoral. Dels matas man dagligen med reklam där det syns exponerade och objektifierade kvinnokroppar – men så fort hon lägger ut en bild på sina egna bröst blir det ramaskri.

– Det gör mig så arg. När jag själv väljer att lägga ut bilder på min egen kropp får jag kommenterar som "jag skulle aldrig kunna vara ihop med den tjejen" och "stackars hennes pojkvän!". Men min pojkvän är ju tillsammans med mig för att han älskar mig och min kroppsaktivism är ju en stor del av den jag är."

Vad anser ni om det Sabine gör?
Helt rätt!
Samhället har ingen rätt att döma henne och den siste idioten med sina träskkommentarer är inte ens född ännu.
Om pojkvännen däremot blev ledsen, borde de fundera på om de var rätt för varandra, men den tid hon faktiskt har den makt hon har nu är kort i förhållande till resten av hennes liv och det är hennes beslut. Inte pöbelns.
Citera
2016-03-01, 11:54
Medlem
Citat:
Nej, du behöver läsa mitt inlägg en gång till.

Ang. nakenhet; Människor får gärna vara nakna, på rätt ställen och på rätt sätt. Helst inte i mataffären, på biblioteket eller i skolan. Hemma får du vara så naken du vill, bara det inte drabbar någon annan. Vi var nakna när vi föddes så det är helt naturligt.

Inget du sa svarade på det jag skrev. Läs om och skriv ett nytt inlägg så svarar jag dig mer än gärna.

på rätt sätt?

Ok, kvinna går på gala klädd i klänning med slits upp till höften detta kavlas ut till 30 miljoner TV-tittare. Succé!
Samma kvinna går till ICA klädd i shorts som visar exakt samma område på hennes kropp som 3 individer får se skymten av.
Katastrof??

Senast redigerad av Merapi 2016-03-01 kl. 11:57.
Citera
2016-03-01, 12:00
Medlem
Citat:
På vilket sätt blir man en sämre människa för att man visar sig naken?
Att sådana som du får en moralisk hicka av att se någons hud och börjar jämföra det med våldtäktsmän eller ficktjuvar, får ju du själv stå för.
Alla andra arter lever sprillans nakna hela tiden, gör dem inte till ficktjuvar hela högen.

Vi lever i en kultur där man visar mycket hud, och ingen går längre i taket över detta, du borde kanske hänga med lite?

Du tycker alltså att man är en god människa om man utnyttjar folk, om man bedrar folk, om man köper sex, om man säljer sex, om man förespråkar unga att kasta kläderna?
Om jag var man och skulle välja mellan en tjej som poserar naken på internet och en som är anständig och läser till vetrinär så väljer jag SJÄLVKLART den sistnämda. Ingenting konstigt med det. Alla har valet att bete sig med värdighet, eller att inte göra detta. Hon valde det sistnämnda och därför är hon i mina ögon "sämre" människa, moraliskt sätt (sedan kan hon självklart samtidigt vara en underbar person, men hennes handlingar redan fastetsade på ytan)

Vad har ficktjuvar med nakenhet att göra?
Jag skrev;
En snattare ses väl inte lika duktig som en hederlig människa? Ja eller nej? Nej.

En våldtäktsman ser man inte som lika god som en vanlig man? Ja eller nej? Nej

En utviksmodell ses inte som lika professionell/seriös som en vanlig kvinna? Ja eller nej? Nej

Jag tycker INTE att detta avvikande beteendet ska uppmuntras, och att flickor som henne ska värderas högre än andra i samhället? Tvärt om.
Om jag viker ut mig på nätet kommer flera personer att se ned på mig;
Min familj, min pojkvän, min omkrets, min framtida man, min släkt, min arbetsgivare, min granne osv. Detta är helt naturligt, och helt sant.

Och jag frågar igen; Det är väl hon som har dålig kvinnosyn samt ni som uppmuntrar detta beteende, för det är ju NI som vill att tjejer ska vika ut sig och bli ett "objekt" för mannen?
Citera
2016-03-01, 12:02
Medlem
bergwall94s avatar
Citat:
Om jag förstår det rätt;

Sådana personer är förlorade och tyvärr luras många unga in i det där ...

Nej vi borde förbjuda alla sådana program och handlingar som uppmuntrar till sådant förfärligt beteende.

Msn undrar verkligen ifall sådana har en hjärna de måste vara totalt hjärntvättade som lägger ut sådana bilder eller ställer upp i sådana tv program ...
Citera
2016-03-01, 12:05
Medlem
bergwall94s avatar
Citat:
Du tycker alltså att man är en god människa om man utnyttjar folk, om man bedrar folk, om man köper sex, om man säljer sex, om man förespråkar unga att kasta kläderna?
Om jag var man och skulle välja mellan en tjej som poserar naken på internet och en som är anständig och läser till vetrinär så väljer jag SJÄLVKLART den sistnämda. Ingenting konstigt med det. Alla har valet att bete sig med värdighet, eller att inte göra detta. Hon valde det sistnämnda och därför är hon i mina ögon "sämre" människa, moraliskt sätt (sedan kan hon självklart samtidigt vara en underbar person, men hennes handlingar redan fastetsade på ytan)

Vad har ficktjuvar med nakenhet att göra?
Jag skrev;
En snattare ses väl inte lika duktig som en hederlig människa? Ja eller nej? Nej.

En våldtäktsman ser man inte som lika god som en vanlig man? Ja eller nej? Nej

En utviksmodell ses inte som lika professionell/seriös som en vanlig kvinna? Ja eller nej? Nej

Jag tycker INTE att detta avvikande beteendet ska uppmuntras, och att flickor som henne ska värderas högre än andra i samhället? Tvärt om.
Om jag viker ut mig på nätet kommer flera personer att se ned på mig;
Min familj, min pojkvän, min omkrets, min framtida man, min släkt, min arbetsgivare, min granne osv. Detta är helt naturligt, och helt sant.

Och jag frågar igen; Det är väl hon som har dålig kvinnosyn samt ni som uppmuntrar detta beteende, för det är ju NI som vill att tjejer ska vika ut sig och bli ett "objekt" för mannen?

Ja helt riktigt de är dem som har dålig kvinnosyn som gör kvinnor till bara sexobjekt och inte ser dem som människor.

Dessutom hur ska hon någonsin kunna få ett riktigt jobb... Hon förstör sin egen framtid och förstör för din familj och respekterar ingen annan och inte ens sig själv.

Varför ska jag eller någon annan respektera en person som inte ens respekterar sig själv och sin närmsta familj ...
Citera
2016-03-01, 12:06
Medlem
Citat:
på rätt sätt?

Ok, kvinna går på gala klädd i klänning med slits upp till höften detta kavlas ut till 30 miljoner TV-tittare. Succé!
Samma kvinna går till ICA klädd i shorts som visar exakt samma område på hennes kropp som 3 individer får se skymten av.
Katastrof??

Nej.
En vuxen individ som har ett yrke där denna skall klä sig efter en vis stil på ett visst event kan bära en klänning med hög slits. Men denna personen klär inte av sig naken på internet?

En ung flicka ska inte efterapa detta, men kan göra det. Dock kommer hon få blickar. Jag tycker att man få klä sig precis hur man vill, i klänningar med slits och dylikt, om det inte visar för mycket. Men man SKA klä sig.
Att gå på stan naken är fel, och att lägga upp nakenbilder är fel.
Låt dem som har det som yrke göra det istället, dem har ju redan smutsat ner sig.
Citera
2016-03-01, 12:08
Medlem
bergwall94s avatar
Citat:
Varför blir du irriterar över en sån idiotisk sak som vilka paltor folk trär på sig eller inte?

Man blir ju irriterad när människor inte kan bete sig, inte respekterar sig själva, när de inte respekterar andra människor, inte vet vad som är bäst för dem, när de ofredad en genom att inte täcka sin kropp, när de handlar omoraliskt, när de förstör sitt liv, när de inte respekterar sin familj också vidare.

Du förstår man kan avgöra mycket bara på hur en person är klädd eller inte klädd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in