Citat:
Ursprungligen postat av
Merapi
På vilket sätt blir man en sämre människa för att man visar sig naken?
Att sådana som du får en moralisk hicka av att se någons hud och börjar jämföra det med våldtäktsmän eller ficktjuvar, får ju du själv stå för.
Alla andra arter lever sprillans nakna hela tiden, gör dem inte till ficktjuvar hela högen.
Vi lever i en kultur där man visar mycket hud, och ingen går längre i taket över detta, du borde kanske hänga med lite?
Du tycker alltså att man är en god människa om man utnyttjar folk, om man bedrar folk, om man köper sex, om man säljer sex, om man förespråkar unga att kasta kläderna?
Om jag var man och skulle välja mellan en tjej som poserar naken på internet och en som är anständig och läser till vetrinär så väljer jag SJÄLVKLART den sistnämda. Ingenting konstigt med det. Alla har valet att bete sig med värdighet, eller att inte göra detta. Hon valde det sistnämnda och därför är hon i mina ögon "sämre" människa, moraliskt sätt (sedan kan hon självklart samtidigt vara en underbar person, men hennes handlingar redan fastetsade på ytan)
Vad har ficktjuvar med nakenhet att göra?
Jag skrev;
En snattare ses väl inte lika duktig som en hederlig människa? Ja eller nej?
Nej.
En våldtäktsman ser man inte som lika god som en vanlig man? Ja eller nej?
Nej
En utviksmodell ses inte som lika professionell/seriös som en vanlig kvinna? Ja eller nej?
Nej
Jag tycker INTE att detta avvikande beteendet ska uppmuntras, och att flickor som henne ska värderas högre än andra i samhället? Tvärt om.
Om jag viker ut mig på nätet kommer flera personer att se ned på mig;
Min familj, min pojkvän, min omkrets, min framtida man, min släkt, min arbetsgivare, min granne osv. Detta är helt naturligt, och helt sant.
Och jag frågar igen; Det är väl hon som har dålig kvinnosyn samt ni som uppmuntrar detta beteende, för det är ju NI som vill att tjejer ska vika ut sig och bli ett "objekt" för mannen?