2016-02-13, 14:48
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farfar
Han är den enda som fortfarande försvarar sin gamla livsstil.
ingen av dem fick den ju kritiserad så det är väl inte så konstigt att de inte behövde försvara den
Citera
2016-02-14, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt
Ja vilken dåre. Son till mördaren Jacques Wallner dessutom som Nikolas skryter om satt inne för en bomb som inte brann av, han kanske kunde nämnt en 'aktion' där hans far varit mer framgångsrik
(FB) Media skyddade mördare (NI-reportage om DN-journalisten Jacques Wallner)

Ja lustigt nog så glömmer han att nämna att pappa Jacques satt inne för mord på en personen som hade den dåliga smaken att "se ut som en nazist" och därför blev knivmördad av pappan.

Lustigt att detta inte nämns. Nikolas pratar ju flera minuter om politiska mord utförda av vänsterextrema men glömmer helt bort att hans egen far är en mördare.
Citera
2016-02-14, 19:51
Medlem
Ett problem med intervjuer med brottslingar eller FD brottslingar är att de alltid kommer försöka framstå i bra dager och förminska sina egna handlingar.

Sen kan dom ju inte sitta och berätta allt då de självklart gjort bra mycket mer skit än de säger och då kan knytas till olika saker som inte är preskriberade.

När det kommer till Patrick och Wallner så hade jag gärna från framför allt Patrick velat höra hur han tänker på den ideologi han stod för förr (antar att han lämnat den)

Men jag hoppas Krull blir vassare att klämma åt personerna. Sedan skulle det vara intressant att höra en kvinna som varit grov brottsling.
Citera
2016-02-14, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Statoil
Ett problem med intervjuer med brottslingar eller FD brottslingar är att de alltid kommer försöka framstå i bra dager och förminska sina egna handlingar.

Sen kan dom ju inte sitta och berätta allt då de självklart gjort bra mycket mer skit än de säger och då kan knytas till olika saker som inte är preskriberade.

När det kommer till Patrick och Wallner så hade jag gärna från framför allt Patrick velat höra hur han tänker på den ideologi han stod för förr (antar att han lämnat den)

Men jag hoppas Krull blir vassare att klämma åt personerna. Sedan skulle det vara intressant att
höra en kvinna som varit grov brottsling.

Wallner är i vart uppenbart fortfarande vänsterextremist och ångrar inte sitt gamla liv. Anledningen till att han slutade misshandla folk var att han blev pappa.
Citera
2016-02-15, 19:06
Medlem
Dagens avsnitt jaaa vad ska man säga. Tror inte jag förstår än vad det handlade om.
Citera
2016-02-16, 11:09
Medlem
bfjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statoil
Dagens avsnitt jaaa vad ska man säga. Tror inte jag förstår än vad det handlade om.

Den var lite halvintressant på sitt sätt, men saknade verkligen den röda tråd som jag trodde Krull & Kriminell skulle handla om.

En person med bråkig historia och uppväxt, adhd, började boxas, allting ordnade upp sig. Känns som man hört den förut, och HA fick man inte prata om eller nämna.
Citera
2016-02-16, 13:46
Medlem
intressant podcast. Han verkar vara ganska öppenhjärtig och trevlig.
Men jag antar att det är en fasad?
Citera
2016-02-16, 22:15
Medlem
Douche-chills avatar
Drillens inlägg i "Kriminella kändisar från 80-talet-tråden" är ju hundra ggr mer bang for the buck än den här lama podcasten. Ännu en gång – Flashback levererar på riktigt och andra medier är bleka kopior.
Citera
2016-02-26, 23:03
Medlem
Har inte lyssnat på alla avsnitt men efter en trevande inledning så var avsnittet med Juha Mulari ett riktigt lyft. Mycket berodde såklart på att han själv pratade långa sekvenser utan att Krull behövde ställa några frågor.

Att han skulle stå och jamma i Malou efter tio trodde man inte direkt när man lyssnade, detta svängde ändå helt okej. https://www.youtube.com/watch?v=8eneLN-x3H0
Citera
2016-02-29, 13:51
Medlem
Senaste avsnittet med Janne var faktiskt riktigt bra!
rekommenderas. Synd att han inte pratar med om mordet på volkan bara
Citera
2016-03-01, 13:23
Medlem
Bruce_Lees avatar
Avsnittet med Raninen var nog en av de bästa intervjuer jag hört! Inte alls så mycket moralpredikande och önskan om att allt var ogjort som man brukar få höra i liknande intervjuer. Han var jävligt öppen och vad jag tycker, berättade mer ärligt om hans förflutna än vad många andra har gjort.
Ett annat stort plus var att han dessutom hade humor och inte alls var lika torr och tråkig som andra i podden har varit.
Hoppas man får höra mer av honom inom en snar framtid!
Citera
2016-03-02, 09:37
Medlem
swimp78s avatar
Fascinerande detta med att någon med finska föräldrar uppväxt i Sverige kan få den här renodlade "invandrare från Mellanöstern"-dialekten. Men det är väl så om man är uppväxt i "orten" antar jag
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in