2016-02-01, 11:29
Medlem
frantiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Senaste avsnittet med Juha Mulari var mer substantiellt och matigt
Klart bästa hittills
Fast var det bara jag som kände att det var lite väl kryddat?
Som när han berättar om hur han och hans farsa gick igenom en fabrikslokal innan fighten. Det kändes lite väl Hollywood.
Citera
2016-02-01, 12:15
Medlem
swimp78s avatar
Jag tror alla de där tungt kriminella snubbarna är narcissister/psykopater som antagligen kryddar och förbättrar sina handlingar. De verkar rätt blåsta och osköna generellt (bara det faktum att ingen ens skämtsamt vågar välja "bög" i frågan "Bög eller golbög")

Dock tycker jag Juha var lite mer personlig än de andra. I jämförelse alltså. På det stora hela är det ju rätt likartade storys man hör utan några direkta detaljer. Kanske är det nån grej bland kriminella att man inte pratar detaljerat om dumheter man gjort ens i efterhand.
Citera
2016-02-09, 21:13
Medlem
Har lyssnat på alla och de alla olika personerna har ju en likvärdig berättelse om sitt liv.

Bra podd. Önskar lite längre tid och kanske skulle Bobbo vara lite hårdare. Han kan vara det.
Citera
2016-02-11, 22:01
Medlem
flyttadignus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statoil

Bra podd. Önskar lite längre tid och kanske skulle Bobbo vara lite hårdare. Han kan vara det.

Verkligen, är väldigt besviken på hur mesig han är. I senaste avsnittet fick ju AFA-pajasen sitta och skryta nästan helt oavbrutet.
Den Bobbo jag känner är inte så här jävla tam, skärpning Krull!
Citera
2016-02-12, 01:58
Medlem
hjalmar123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Jag tror alla de där tungt kriminella snubbarna är narcissister/psykopater som antagligen kryddar och förbättrar sina handlingar. De verkar rätt blåsta och osköna generellt (bara det faktum att ingen ens skämtsamt vågar välja "bög" i frågan "Bög eller golbög")

Dock tycker jag Juha var lite mer personlig än de andra. I jämförelse alltså. På det stora hela är det ju rätt likartade storys man hör utan några direkta detaljer. Kanske är det nån grej bland kriminella att man inte pratar detaljerat om dumheter man gjort ens i efterhand.

Kan inte göra annat än att hålla med. Podden är bra, men fy fan vilka miffon som intervjuas.
Citera
2016-02-12, 11:40
Medlem
swimp78s avatar
Pinsamt att första och enda gången Bobo Krull vågar vara kritisk och fördömande är när den som är med är när det är en AFA-aktivist

Inför mer trafitionella hårdingar, typ kallhamrade psykopater och gängkriminella som byggt sina liv på att krossa andras och ta vad de vill så sitter Krull storögt som en fanboy och ställer inte en enda kritisk fråga
Citera
2016-02-13, 00:34
Medlem
Eskobars avatar
AFA tönten är ju största muppen hittills. De andra (som jag lyssnat på) har åtminstone en liten insikt i att de valt en dålig väg livet. Muppen skulle fortsatt spöa oskyldiga om han varit barnlös.
Citera
2016-02-13, 08:51
Medlem
Isnatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eskobar
AFA tönten är ju största muppen hittills. De andra (som jag lyssnat på) har åtminstone en liten insikt i att de valt en dålig väg livet. Muppen skulle fortsatt spöa oskyldiga om han varit barnlös.
Ja vilken dåre. Son till mördaren Jacques Wallner dessutom som Nikolas skryter om satt inne för en bomb som inte brann av, han kanske kunde nämnt en 'aktion' där hans far varit mer framgångsrik
(FB) Media skyddade mördare (NI-reportage om DN-journalisten Jacques Wallner)
Citera
2016-02-13, 10:16
Medlem
swimp78s avatar
Det kan man tycka, att afan är en mupp. Han förtjänar kritiska följdfrågor absolut. Men muppar är alla tidigare medverkande också. Inför dem sitter Bobo Krull som en skitnödig fanboy. Vilket inte är förvånande. Andra mediamän älskar ju Bobo Krull för hans "kriminella aura". Krull är helt klart en wannabee. Men det är för mycket idolisering av alla med koppling till organiserad kriminalitet, folk som mördat folk och misshandlar och pressar pengar av polare och småföretagare osv och uppenbarligen tycker bögar är der värsta som finns. De förtjänar att ifrågasättas också
Citera
2016-02-13, 14:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt
Ja vilken dåre. Son till mördaren Jacques Wallner dessutom som Nikolas skryter om satt inne för en bomb som inte brann av, han kanske kunde nämnt en 'aktion' där hans far varit mer framgångsrik
(FB) Media skyddade mördare (NI-reportage om DN-journalisten Jacques Wallner)

Saftigt! Ja, rätt insiktslös snubbe.

Han gör massa påståenden om stöd och förankring i arbetarklassen osv som han inte har täckning för alls, men så är det väl man måste göra för att rättfärdiga sin gamla våldshobby.
Citera
2016-02-13, 14:43
Medlem
Hör inga moraliseringar om de andra deltagarna, såfort det är en afa ska han grillas och brännas och ifrågasättas. Flashback i ett nötskal..
Citera
2016-02-13, 14:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av pogba
Hör inga moraliseringar om de andra deltagarna, såfort det är en afa ska han grillas och brännas och ifrågasättas. Flashback i ett nötskal..

Han är den enda som fortfarande försvarar sin gamla livsstil.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in