2016-02-29, 21:48
Medlem
Ordpistolens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zuluwanker
Det är männens egna fel att det är så här, om män vill så kan det vända på en lunchrast.

Så enkelt är det inte faktiskt. Du kan jämföra det med bostadsbristen. Vem skulle idag vilja/våga ge upp ett förstahands hyreskontrakt?

Nu kanske det inte är så illa som bostadsbristen, men du förstår nog vad jag menar.

Pussy is not flooding the market in Sweden right now.

Bristen är stor och efterfrågan är stor.
Män vågar inte lämna det man har.

Till skillnad från Sverige är det tvärtom i USA, pussy is flooding the market.

Chapelle pratar om det, han sammanfattar allt på 5 min.

https://m.youtube.com/watch?v=uzqOgEwS8AY
Senast redigerad av Ordpistolen 2016-02-29 kl. 21:59.
Citera
2016-02-29, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
1) Menar du att det är förnedrande att kvinnan viker ut sig eller att hon säger "min pojkvän äger inte min kropp"?

2) "min pojkvän äger inte min kropp" betyder att hon vill att hennes pojkvän ska äga hennes kropp, du måste läsa mellan raderna.

3) De flesta män är sina kvinnors bitches utan att kvinnorna behöver säga det.
1) Det är OK att vika ut sig om man bara gör det. Det är ju som att visa upp sin nya bil.

2) Hm nej jag tror inte det. Det är bara jag jag jag som gäller i deras värld. De är som barn hela livet och vill bossa.

3) Ja det är sjukt.
Citat:
Ursprungligen postat av Ordpistolen
Så enkelt är det inte faktiskt. Du kan jämföra det med bostadsbristen. Vem skulle vilja ge upp ett förstahands hyreskontrakt idag?

Nu kanske det inte är så illa som bostadsbristen, men du förstår nog vad jag menar.

Eeh, män kan göra ett gemensamt beslut inte sant?
Citera
2016-02-29, 22:03
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nintendokid
Unvisit länk: http://unvis.it/www.aftonbladet.se/nyheter/article22352016.ab

Facebook (Obs du kommer se en tjock tjej, som inte är sexig. Men duger till ett ONS)
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10205521488778786&set=a.16335727213 87.2082316.1298742874&type=3&theater&__mref=messag e_bubble

Hon är ju knappast tjock. En vanlig bekräftelsesökande osäker tjej med ett ton smink bara. Hon tror sig göra ett tufft och feministiskt statement nu med detta uttalande. Nä hennes pojkvän äger inte hennes kropp och det har väl ingen påstått heller. Däremot kan han ju bli arg över hennes beslut kring att lägga ut lättklädda bilder på hennes facebook. Ja hennes val fullt ut dock kan man ju undra hur pass medveten hon är kring konsekvenserna av hennes beslut.
Citera
2016-02-29, 22:03
Medlem
Ordpistolens avatar
Citat:
Eeh, män kan göra ett gemensamt beslut inte sant?

Rent teoretiskt, men bristen är för stor i marknaden idag. Risken är för stor.

Folk vill hellre ha trygghet i det man har, än att inte ha något alls. Det är så det fungerar.
Citera
2016-02-29, 22:09
Medlem
Rodriguez89-2s avatar
Citat:
Så enkelt är det inte faktiskt. Du kan jämföra det med bostadsbristen. Vem skulle idag vilja/våga ge upp ett förstahands hyreskontrakt?

Snarare är det så att män som är dörrmattor lider brist på fitta. Män som har kvar sin manlighet kommer inte lida någon brist på fitta.

Du tror man får massa brudar genom att vara en toffel.
Citera
2016-02-29, 22:10
Medlem
Citat:
Rent teoretiskt, men bristen är för stor i marknaden idag. Risken är för stor.

Folk vill hellre ha trygghet i det man har, än att inte ha något alls. Det är så det fungerar.
Ja så är det ju, men i ett normalt land så hade man dödat de män som är svaga om de inte vill ge ifrån sig makt.
Citera
2016-02-29, 22:14
Medlem
Babianens avatar
Citat:

2) Hm nej jag tror inte det. Det är bara jag jag jag som gäller i deras värld. De är som barn hela livet och vill bossa.

1) Normen är att kvinnor äger sina män. Som flera personer har skrivit i tråden är det lätt för en kvinna att hitta en ny man men svårt för en man att hitta en ny kvinna.

2) Alla kvinnor vet det här och utnyttjar det för att skaffa sig fördelar i relationer alltså "jag kan göra vad jag vill i min relation min man har ingenting att säga till om".

3) Så varför skulle en kvinna behöva säga att en man inte äger hennes kropp och att hon kan göra vad hon vill? Alla tar det som självklart.

5) Protip oftast när en kvinna säger att hon "inte" vill eller gillar något när det handlar om män då vill eller gillar hon den saken.
Citera
2016-02-29, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rodriguez89-2
Snarare är det så att män som är dörrmattor lider brist på fitta. Män som har kvar sin manlighet kommer inte lida någon brist på fitta.

Det får man, det är ett vinnande koncept därför så håller folk på med det. Det är inte så framgångsrikt så att jag personligen pallar med det men du får sex typ 1-2 ggr i månaden. Hur många singelmän tror du får det?
Citera
2016-02-29, 22:16
Medlem
Noterar mängder med nymoralistiskt hat. Att som Sabine visa upp sig naken eller lättklädd bemöts med avsmak och aggression.

Istället för det logiska valet att klicka vidare till något de vill se, så vältrar sig vissa personer i hat och förakt. Jag tror inte de "snubblar" över dessa bilder. Jag tror denna typ av människor letar efter människor de kan hata.
Som vissa gamla fotbollssupportrar samlades, inte för att heja på det egna laget, utan för att hata motståndarna.

Barn som springer nakna i filmen Ronja Rövardotter, vilket görs i syfte att tjäna pengar, får passera eftersom det är skapat av rätt person? Eller är det för att det inte finns någon huvudperson de kan attackara?

Privatpersoner som roar sig med att visa upp sin kropp utan att tjäna pengar blir likställda med horor, men i film (mot betalning) så är det okej?

Tror att det är den nya religiösa vågen, som påverkar människor att anamma kristen återhållsamhet och muslimsk asexualisering.

Personer som hävdar att de är "emot massinvandring" verkar ändå ta till sig en hel del av muslimska regler kring hur kvinnor skall klä sig och uppföra sig?
Citera
2016-02-29, 22:17
Medlem
Ordpistolens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rodriguez89-2

Hahaha, jag analyserar situationen kring varför hennes kille inte lämnar henne.

Du kan vara hur manlig du vill, det är fortfarande fler män än kvinnor i Sverige. Bristen börjar bli stor nu, det är ren fakta.

Sedan tror jag inte att man får fler brudar om man är en toffla, däremot är det många fler tofflor i förhållanden. Vilket resulterar i att killen till utvikningsbruden inte kommer att vilja eller våga lämna henne.
Senast redigerad av Ordpistolen 2016-02-29 kl. 22:35.
Citera
2016-02-29, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
1) Normen är att kvinnor äger sina män. Som flera personer har skrivit i tråden är det lätt för en kvinna att hitta en ny man men svårt för en man att hitta en ny kvinna.

2) Alla kvinnor vet det här och utnyttjar det för att skaffa sig fördelar i relationer alltså "jag kan göra vad jag vill i min relation min man har ingenting att säga till om".

3) Så varför skulle en kvinna behöva säga att en man inte äger hennes kropp och att hon kan göra vad hon vill? Alla tar det som självklart.

5) Protip oftast när en kvinna säger att hon "inte" vill eller gillar något när det handlar om män då vill eller gillar hon den saken.
1) Ja.

2) Ja.

3) För att förnedra sin man och för att de får en klapp på axeln av sina vänner för att de mobbar sin man?

5) Sure, men de vill ha kakan och äta den. De vill ha en hund och sen få uppleva en man som bestämmer, sen kanske vara med hunden igen.
Citera
2016-02-29, 22:23
Medlem
Babianens avatar
Citat:
3) För att förnedra sin man och för att de får en klapp på axeln av sina vänner för att de mobbar sin man?

Ja så kan det vara.

Citat:
5) Sure, men de vill ha kakan och äta den. De vill ha en hund och sen få uppleva en man som bestämmer, sen kanske vara med hunden igen.

Ja det stämmer också.

Citat:
Ursprungligen postat av Plzkthx
Noterar mängder med nymoralistiskt hat. Att som Sabine visa upp sig naken eller lättklädd bemöts med avsmak och aggression.

Det är hennes dåliga attityd som bemöts med avsmak inte att hon visar sig naken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in