2016-02-29, 16:15
Medlem
Ordpistolens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av watsup
Menar du att griskultingen fick dig att sukta efter mer?

Har faktiskt inte sett bilderna, men jag föreställer mig att det är i stil med Kisse eller vad än nu den bloggerskan heter. Det var också i Aftonbladet för någon tid sedan.

Kommer inte åt den här aktuella bloggen, verkar vara lösenordsskyddad. Eller så måste man logga in för att se olika bloggar på hemsidan. Orkar inte regga mig för det.

Är inte pattar och naket något trevligt att titta på? Eller tycker du att det är obehagligt?
Citera
2016-02-29, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knapptryckarn
Då kan vi väl också säga att det inte är något särskilt med just denna tjej och hennes uppmärksamhetssökande? Jag tror att det som kan irritera folk är att detta nu sägs vara någon slags aktivism med kopplingar till feminism, när det i själva verket handlar om vanlig, vardaglig, patriarkalt tilltalande, uppmärksamhet. Det är alltså medias roll i det hela som upprör, deras selektion av en nyhet som anses vara "intressant", inte nödvändigtvis tjejens agerande.

Att hon vill lägga ut nakenbilder på sig själv: helt okej.
Att hon vill att hennes kille ska acceptera det: helt okej.
Att kräva att samhället i sin helhet måste acceptera detta: inte okej.

Moral skapas inte genom tvång.

Men va?
Hon har inte krävt att att samhället i sin helhet ska acceptera något, du som individ behöver inte söka upp henne på sociala medier eller vara aktiv i en tråd där hon diskuteras.
Citera
2016-02-29, 16:17
Medlem
Knapptryckarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Linsanity
Men va?
Hon har inte krävt att att samhället i sin helhet ska acceptera något, du som individ behöver inte söka upp henne på sociala medier eller vara aktiv i en tråd där hon diskuteras.

Menar inte att hon nödvändigtvis gör det, menar att media anspelar på det, vilket upprör folk.
Citera
2016-02-29, 16:17
Medlem
Att vara blottare är väl inget att vara stolt över, förstår inte dagens tjejer.
Om man dessutom inte har en vältränad kropp, vad är det man då stolt visar upp? Att man kan behärska sig när det gäller att inte äta för mycket. Vilket jävla mesland.
Citera
2016-02-29, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knapptryckarn
Menar inte att hon nödvändigtvis gör det, menar att media anspelar på det, vilket upprör folk.

För att slippa risken att missförstå dig och anklaga dig för något, vad menar du att media anspelar på?
Det finns ärligt talat inget som ska uppröra folk, det är hennes kropp, hennes egna åsikter kring hur hon ska ha det i sitt förhållande och ingen råkar illa på grund av hennes handlingar.
Citera
Medlem
TheOnlyYodas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SixtenSixX
Jag tycker det är svårt att förstå hur kvinnor inte kan inse vilken stor roll de själva spelar i att hålla liv i utseendekulten. Inte den här tjejen nödvändigtvis, eftersom hon är i dramaåldern som sagt, men äldre kvinnor tycker det på nåt sätt är beundransvärt att lägga upp en lättklädd bild av sig själv.

Det är ju verkligen att reducera sig själv till hur man ser ut.

Nej, man reducerar inte sig själv till hur man ser ut för att man lägger upp en lättklädd bild. Inte på något sätt. Det är inget fel i att ta stolthet i hur man ser ut.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ordpistolen

Är inte pattar och naket något trevligt att titta på? Eller tycker du att det är obehagligt?

En tjej som visar upp sig säger i biologisk mening. "Jag vill bli knullad!" eller "Jag vill veta mitt knull-värde". Normalt sett vill man inte att en flickvän ger ut det budskapet till hela världen. Samtidigt kan man mycket väl vilja studerar andra tjejer som vill bli knullade. Inte alls motsägande egentligen.
Senast redigerad av ManManne 2016-02-29 kl. 16:22.
Citera
2016-02-29, 16:22
Medlem
demonmormors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av realrecognizereal
Hon som person är såklart helt obetydlig och i sig ett stort offer, det menar jag verkligen. Däremot är hon ju intressant som fenomen, hon får ju lite stå som exempel för hur unga tjejer resonerar idag.

Jag tycker det är grymt att unga tjejer, i en värld som är fullproppad av medier som säger åt dem att de inte duger, tar tillbaka blicken på sig själva och säger "jag duger visst, jag känner mig snygg idag och här får ni också ta del av det".

Att prata om sitt utseende negativt är något som är par de course bland unga tjejer. Att de gör en helomvänding om börjar visa när de känner sig snygga, eller bara när de ÄR, är ju en fantastisk förändring. Genom att börja se sig själva för vad de är, och hur de ser ut så blir det DE själva som avgör hur de ska känna för sig själva och sina kroppar genom denna typ av självpublikation.
Citera
2016-02-29, 16:23
Bannlyst
Ett typiskt exempel på dagens bekräftelsekåta slampor. Hon har säkert en massa orgier bakom ryggen på sin pojkvän. Jag skulle tippa på att hon kommer dyka upp i någon Max Hardcore-film på porrforumet här snart där hon tävlar i att slå det senaste gangbang-rekordet.
Citera
2016-02-29, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Copoo
Att vara blottare är väl inget att vara stolt över, förstår inte dagens tjejer.
Om man dessutom inte har en vältränad kropp, vad är det man då stolt visar upp? Att man kan behärska sig när det gäller att inte äta för mycket. Vilket jävla mesland.

Hur är hon en blottare?
Är folk som är på en strand också blottare? Är killar som lägger upp gymbilder på sig själva med bar överkropp också blottare? I överlag har vi människor också en onyttig fascination av kvinnliga kroppen, vi män kan problemfritt lägga upp bilder på oss själva med bar överkropp men om tjejer gör det så blir de automatiskt "horor" och "slampor".

Gällande att hon inte är vältränad, och då inte ska känna någon stolthet i att visa upp sig, ja, det säger det mesta om hur taskig syn du har på det hela. Så måste man ha en vältränad kropp för att känna sig stolt över sig själv?
Citera
2016-02-29, 16:25
Medlem
ischs avatar
Är hon nöjd med det så är det väl inte något som jag kunde bry mig varken mer eller mindre om. Att detta ens är något som anses vara värt att skriva om är väl det stora misslyckandet.
Citera
2016-02-29, 16:26
Medlem
demonmormors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ordpistolen
Har faktiskt inte sett bilderna, men jag föreställer mig att det är i stil med Kisse eller vad än nu den bloggerskan heter. Det var också i Aftonbladet för någon tid sedan.

Kommer inte åt den här aktuella bloggen, verkar vara lösenordsskyddad. Eller så måste man logga in för att se olika bloggar på hemsidan. Orkar inte regga mig för det.

Här är hennes instagram: https://www.instagram.com/tusenplaneter/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in